Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
De sterkte/zwakte van de valuta bepaalt de goudprijs én bandbreedtes in het WHV mandje straks. En ja, Armstrong denkt dat de USD het strakjes gaat winnen van de EUR(default) en JPY(devaluatie). Is dát nu objectief, of kun je het beter 50/50 houden zoals Sinclair dat doet .....?
Dus de dollarafgeleide JPY gaat overleven door devalueren. Er gaat geen "mandje" komen! Er komen verschillende werelden: Iran, Rusland, China en India bijvoorbeeld. Verder (nrd?) europa, Rusland, China. Mediteranen, Frankrijk. Allemaal clubjes die wat overlappende belangen hebben. Nederland als smokkelaarspad tussen de angelsaksische papierwereld en Duitsland- hopen onze leiders natuurlijk.

Waarom geen "mandje". Afrekenen kan nu ook met gebakken lucht . Elk alternatief is concreter dan de USD.
Ik denk dat de USD als WHV gaat verdwijnen en dat ze er in slagen om een alternatieve WHV te vinden. Fysiek goud speelt namelijk wel degelijk een rol, maar niet de rol die sommigen het toe bedélen. Veel Europees goud ligt in de VS en die zullen er álles aan doen om het niet deze kant op te laten komen, al kunnen ze dat feitelijk niet weigeren. Ik schreef hier al eerder hoe ik een CB-locatie-goud oplossing zie met een WHV mandje en acht dat een reëele optie.
Als de USD door het putje zou gaan, geeft dat meteen een reserve probleem en wil je dat door goud laten oplossen, krijgen de diverse werelden het meteen met elkaar aan de stok, want goud is dan 'hot' ..... dat zie ik dus niet gebeuren.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
ParsGold
Posts: 48
Joined: 01 Nov 2011, 19:14

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by ParsGold »

42 US$/Oz....
Zie voor de rest maar.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

Inderdaad: 42$/Oz
1€=1.32$
De weekafklop boven de 1680 is bijna 'n feit (volgens Ma moesten we de week van 23/1 afsluiten boven de 1680), we zitten zelfs al boven de 1730 (het volgende doel. Wat was de volgende volgens MA... 1762?
Zien we de € stijgen na de Eurotop van 30 jan? Of is dat al ingecalculeerd in die 1.32?

Edit 20u43: Quote MA
On a long-term basis, our Reversal System indicates that our Major Weekly Bullish Reversals are 1680.1,
1730.5 and 1762.9. In order to see a reversal in trend, gold would have to close ABOVE 1762.9 on a
weekly basis. The weekly turning points are coming into the end of January and to stabilize this market
gold has to at least accomplish a weekly closing above 1680.1 for the end of the week of January 23rd.
Failing to accomplish even that, will warn that January may prove to be a high with a decline thereafter.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Comex Gold trading : 8:20 AM - 1:30 PM, N.Y. day time

Verschil tussen A'dam en NY is thans 6 uur

Om 19:30 noteerde goud -> tussen de 1.731,955 en 1.732,194 .... is ondanks officiële quotering op deze tijd soms lastig te interpreteren omdat er altijd wat nahandel is die achteraf wél in deze tijd- en quotering, verwerkt wordt.
Volgens Armstrong dus een bullish weekly reversal (boven de 1730,5) ..... eerst zien, dan geloven... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

http://jessescrossroadscafe.blogspot.com/

Oi, oi, oi ... wat is iedereen kennelijk toch geschrokken van de goudprijsdaling, terwijl Alf Field hem zo voor je uit tekent (zie eerdere post met grafiekje van Alf)

Jesse heeft er kennelijk nog steeds geen vertrouwen in, want er staat nog steeds geen curve naar boven toe ...... ;)
Zou hij hem dan wel durven tekenen als goud tegen de $1800 aan gaat .... want dat kan nu zo maar gaan gebeuren.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
De sterkte/zwakte van de valuta bepaalt de goudprijs én bandbreedtes in het WHV mandje straks. En ja, Armstrong denkt dat de USD het strakjes gaat winnen van de EUR(default) en JPY(devaluatie). Is dát nu objectief, of kun je het beter 50/50 houden zoals Sinclair dat doet .....?
Dus de dollarafgeleide JPY gaat overleven door devalueren. Er gaat geen "mandje" komen! Er komen verschillende werelden: Iran, Rusland, China en India bijvoorbeeld. Verder (nrd?) europa, Rusland, China. Mediteranen, Frankrijk. Allemaal clubjes die wat overlappende belangen hebben. Nederland als smokkelaarspad tussen de angelsaksische papierwereld en Duitsland- hopen onze leiders natuurlijk.

Waarom geen "mandje". Afrekenen kan nu ook met gebakken lucht . Elk alternatief is concreter dan de USD.[/quote]

Ik denk dat de USD als WHV gaat verdwijnen en dat ze er in slagen om een alternatieve WHV te vinden. Fysiek goud speelt namelijk wel degelijk een rol, maar niet de rol die sommigen het toe bedélen. Veel Europees goud ligt in de VS en die zullen er álles aan doen om het niet deze kant op te laten komen, al kunnen ze dat feitelijk niet weigeren. Ik schreef hier al eerder hoe ik een CB-locatie-goud oplossing zie met een WHV mandje en acht dat een reëele optie.
Als de USD door het putje zou gaan, geeft dat meteen een reserve probleem en wil je dat door goud laten oplossen, krijgen de diverse werelden het meteen met elkaar aan de stok, want goud is dan 'hot' ..... dat zie ik dus niet gebeuren.[/quote]


Ik denk nu aan een cirkel redenering ;) de winnaar is de oplossing uit dat probleem, ze zoeken en zoeken en zoeken een uitweg.
Conversie van schuldbezit naar schuldloosbezit maar... met behoud van positie.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:
Indiana Jones wrote:
Waarom Cycle-Armstrong momenteel zo negatief over goud stieren is en waarom hij zo sterk een mogelijke neerwaardse beweging stipuleert is mij onduidelijk. Het komt mij eerder subjectief over dan objectief ...... tenzij hij er de mening op na houdt dat de echte objectieve goudprijs zich tussen de $ 600 en $ 1900 beweegt (hij noemt alle getallen ertussen), maar daar kan ik echt niets mee ...


grtz. Indy
Wilde hier eigenlijk niet te veel meer over zeggen, omdat dit onderwerp op deze freegold site nogal op wat vuurwerk oplevert van sommigen. Echter wat jij nu oppert heb ik al maaaanden terug ontdekt. Armstrong bekijkt alles vanuit deze wereld.....en dus de $ World as we know it. Voor mij een reden dat ze hem hebben laten lopen, verre van een gevaar meer.......

Questie van laat maar lullen, hij is eraan voor de moeite.

Begrijp het ook wel weer, als je veel gelijk hebt ga je geloven alwetend te zijn......dat denkt hij ook, en istie ook, in zijn oude wereld.
Net zoals Sinclair bewonder ook ik Armstrong/s cycle theorie en heb dat hier niet onder stoelen of banken gestoken. Ook heeft Martin uitstekende kennis van de historie, waarin hij prima uiteenzet hoe bijvoorbeeld de USD in elkaar zit, wat de gevoeligheden van de Euro en de FED zijn en hoe de politiek ermee omgaat.
Ik krijg echter al enige tijd de indruk dat Martin een beetje is doorgeslagen voor wat betreft zijn hetze tegen de politiek. Dat meld ik hier sinds een week, maar feitelijk verbaas ik me al wat langer. Hoewel ik politiek an sich ook veelal een jammerlijke 'janboel' vind, onderschat ik niet de macht en kracht van de politiek en verwijs dáárom naar LEAP2020, die sowieso de Europese politiek beter in het vizier heeft, maar ook een redelijk scherp beeld heeft van de Amerikaanse politiek .... al laten ze zich daar slechts voorzichtig over uit.
Toen Armstrong, in eerste aanleg, iets over de Goud-Hoera volgers schreef, kon ik Martin nog begrijpen. Maar nu hij net zo tegen Goldbulls aan begint te kijken als tegen Politiek, vind ik dat hij doorslaat. Hoewel hij zichzelf super-objectief noemt, is er een onverklaarbare subjectiviteit in zijn posts geslopen. Misschien heeft die onterechte veroordeling en opsluiting hem psychisch een hele harde klap gegeven, wat ik best kan begrijpen.

--------------------

Ik kijk overigens, objectief gezien, niet anders tegen fofoa aan. Ook hem vind ik op sommige punten doorslaan t.a.v. zijn vrijgoud onderbouwing. Neemt niet weg dat ik de historische goud/olie/dollar benadering van alias 'Another' serieus neem. Sterker nog, ik aarzel niet om -indien van toepassing- ideeën van 'Another' aan de dagelijkse praktijk te toetsen en meld ook DAT hier op het forum.

--------------------

Ergo:
-Another had een goed verhaal, maar de uitgangspunten staan stil vanaf +/- 2002 en fofoa betrekt de realiteit op de Goldtrail, in plaats van andersom .... Naar mijn mening een vertroebelende 180 graden om redenatie . :!:
-Armstrong heeft ook een goed verhaal, maar kijkt in principe vanuit vermeende geldstromen en business cycles. Martin legt imo onvoldoende diepgang tav politiek- en het belang van goud daarin aan de dag. :!: Ook dat heb ik meermaals gemeld. Leap2020 is in dat laatste juist WEL heel goed onderlegd en ook dat heb ik hier al gemeld.

Maarrrrrr ...... je moet WEL realistisch blijven. De wereld verandert van dag tot dag en dáárom moet je een VISIE blijven aanpassen op de ontwikkelingen, en dus niet andersom (waarop ik fofoa en ook Armstrong betrap).

Juist dát realisme vind ik terug in hetgeen James (Jim) Sinclair dagelijks schrijft. Hij stelt op basis van de ontwikkelingen zijn goudprijsverwachting bij, is véél realistischer in het wel of niet overleven van de Euro en stelt ook zijn vermeende rol van goud in het financiële systeem bij. Zo schreef Sinclair zo'n 7 jaar geleden nog over de mogelijkheden van een Federal Reserve Gold Certificate Ratio (FRGCR) .... wat in die periode nog gekund had .... maar is daar al lang weer vanaf gestapt, omdat het simpelweg niet meer kan, gezien de ontwikkelingen. Een WHV mandje met goud erin EN de dollar is nog immer mogelijk, zeker indien de Euro het overleeft. Misschien over enkele jaren niet meer, maar nu nog wel. Op basis dáárvan moet je uitgaan van de goudmarkt die ergens een top bereikt en daarna, afhankelijk van de waardering in dat WHV-mandje, terugvalt op een bepaald niveau, waarop het middels bandbreedtes blijft fluctueren totdat zich weer een nieuwe monetaire crisis aandient ...... dat gaat al duizenden jaren zo.
Wel is het naar mijn mening zo, dat je Sinclair pas goed kunt begrijpen, als je je ook in Armstrong/Another/LEAP2020 verdiept hebt, maar dat is slechts mijn persoonlijke opvatting.. ;)

=========================

Jim Opines On Martin Armstrong’s Latest Prediction
January 27, 2012, at 1:02 pm

I do not agree with Martin here and now.

http://www.jsmineset.com/2012/01/27/jim ... rediction/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Paul »

Image

we gaan het zien dinsdag, paniccycle in goud ineens
of dat omhoog of omlaag betekent geen idee. kan beide denk ik. ik handel verder ook niet. maar dat we gaan bewegen. lijkt me van wel.

let's watch this ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Paul »

MA: "The numbers are the numbers. We need a closing ABOVE 1763 today and then ABOVE 1755 on Tuesday
January 31"

nu 1725$,
moeten we toch nog stukje gaan klimmen vandaag
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:MA: "The numbers are the numbers. We need a closing ABOVE 1763 today and then ABOVE 1755 on Tuesday
January 31"

nu 1725$,
moeten we toch nog stukje gaan klimmen vandaag
Mmmmm, moet je Armstrong/s 'numbers' wél in het juiste perspectief zien.

Hij schreef vorig jaar September al, dat $ 1762 (is thans 1763) HET nummer is van de trend ommekeer (bullish reversal) die leidt naar New Record Hights.

Lees je dan Sinclair (en met name Alf Field), dan kom je voor heel 2012 tussen de 1700 en 2100 uit, wat automatisch inhoudt dat we op dit moment nog niet aan nieuwe ATH's toe zijn. Maar nu ook weer geen berenmarkt, doch eerder een voorlopig sideway/s effect.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply