Thomas Lieven wrote:Dit is iets dat ik niet goed kan plaatsen.
Is er iemand die mijn vastgelopen hersenen wat zuurstof kan geven?
ICBC says gold leasing reached 62.8 T in 2011
Industrial and Commercial Bank of China Ltd , the world's most valuable lender, said in a statement that its gold leasing business reached 62.8 tonnes of physical metal in 2011.
The all-out cartel paper attack on silver continues. We documented last week how the cartel dumped 225 million ounces of paper silver on the market in 30 minutes coinciding with the release of the FOMC Monetary Policy report to begin the raid. 225 million ounces of 30 minutes is approximately 7.5 million ounces a minute.
The paper shenanigans continued this morning, as 12,428 paper silver contracts were traded in a span of only 5 minutes at approximately 9:20-9:25 am today. That's 62.14 million ounces of paper silver in 5 minutes crushing silver from $33.02 to $32.54....or 12.42 million ounces of paper a minute! And it gets worse.
Over a span of 50 minutes from 8:40 to 9:30am EST this morning, a total of 87,250 contracts traded hands, or 436,250,000 ounces- nearly the entire open interest in silver! With an open interest of 112,424 contracts, this means that 78% of the COMEX open interest, and MORE THAN 1/2 OF WORLD PHYSICAL ANNUAL PRODUCTION changed hands in under an hour this morning!
Dat geeft wel een beeld wat de ZilverComex voorstelt ... 436 1/4 miljoen troy ounces zilver in één schoenendoos (want daar past precies het papier in) ......
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Thomas Lieven wrote:Dit is iets dat ik niet goed kan plaatsen.
Is er iemand die mijn vastgelopen hersenen wat zuurstof kan geven?
ICBC says gold leasing reached 62.8 T in 2011
Industrial and Commercial Bank of China Ltd , the world's most valuable lender, said in a statement that its gold leasing business reached 62.8 tonnes of physical metal in 2011.
Anders zou het betekenen dat de bullion banken 37% van al het goud op de wereld onder lease hebben. Lijkt me onmogelijk veel.
De lease cijfers verbaasden mij ook. Er kan echter nog iets anders mogelijk zijn ... namelijk dat de Chinese Volksbank meer goud (fysiek in de kluis en/of middels consessie mijnbaar) heeft, dan het rapporteert.
Neemt niet weg dat die lease contracten weliswaar fysiek als dekking hebben, maar dat de Lessee/s (De partijen die het goud door lease in gebruik hebben gekregen van de CB), dit niet in handen krijgen doch slechts een papieren contract waarin de lease is vastgelegd. De Lessee/s kunnen er dus short op gaan, maar wie weet staat er een clausule in die Central Bank Goldlease contracten, dat in bijzondere omstandigheden de lease door de Lessor (de CB) kan worden opgezegd.
Dan kunnen Comex Long partijen, die Comex Shortcontracten van onderhavige Lessee/sAanzeggen (op expiratiedag ter levering opvragen), nooit geleverd krijgen en volgen Cash Settlements onder dwang.
Dan verlaat er geen enkele troy ounce goud de CB, krijgt de CB wel een lease vergoeding, en heeft de Aanzegger (de Comex Long die het Comex Short contract wil laten leveren), het nakijken op fysiek .... maar krijgt wel een vergoeding voor geleden schade (contractprijs + opslag). Als de shortpartij slim is, heeft hij middels de shortpremie in het conract de leasevergoeding er ruimschoots uit (daar doen ze het voor). Hooguit kan de opslag in zo'n cash settlement dan roet in het eten gooien.
Je moet echt bereslim zijn in deze comexhandel, want grote partijen die geen behoefte hebben aan fysiek, zeggen ook wel contracten aan in de wetenschap dat ze cash settlement krijgen, maar wel met opslag.
grtz. Indy
Indiana Jones wrote:
Dat geeft wel een beeld wat de ZilverComex voorstelt ... 436 1/4 miljoen troy ounces zilver in één schoenendoos (want daar past precies het papier in) ......
Indiana je hebt het geheugen van een olifant (hiermee bedoel ik dat je niets vergeet) als je nog op die schoendoos van enkele maanden geleden alludeert...
Bijna drie maanden voor het aflopen van de tijdelijke staatsgaranties voor de groep Dexia, is het plafond van 45 miljard euro al bijna bereikt. Maandag stond de teller van het schuldpapier dat Dexia mag uitgeven met waarborgen van België, Frankrijk en Luxemburg reeds op 41 miljard euro.
___ Het Franse hoofdkwartier van Dexia (foto: AFP).
Het risico van de drie landen loopt samen met de ‘oude’ staatsgaranties van de Dexia-redding uit 2008 daardoor op tot 62,6 miljard euro. Ons land, dat het grootste deel van de blootstelling op zich nam (60,5%), torst daarvan 37,9 miljard euro.
Dat is veel, maar nog altijd minder dan de piek van ruim 57 miljard voor België onder het vorige waarborgstelsel. Bovendien is die 41 miljard deels gedekt door onderpand.
Daarbij komt nog eens dat de garanties voor een stuk werden aangesproken om de ongedekte leningen van Belfius (de vroegere Dexia Bank België) aan de groep terug te betalen. Vermits Belfius voor 100 procent in handen is van de staat, vervangt ons land daar een blootstelling van 100 procent door een van 60,5 procent.
Noodkredieten
Het is de vraag of de resterende 4 miljard zal volstaan om de periode tot eind mei te overbruggen, wanneer de 45 miljard normaal gezien moet worden verdubbeld. De waarborgen zijn noodzakelijk om de restbank, die na een monsterverlies over 2011 geen enkele kapitaalbuffer meer heeft, te stutten.
'A priori volstaat het', zegt een bron. 'Maar als de groep door verslechterende marktomstandigheden verplicht zou worden meer onderpand te geven voor haar swapcontracten, moet ze opnieuw terugvallen op de noodkredieten van de centrale banken.' En die zijn zoals bekend duur.
In twee dagen tijd steeg het uitstaande bedrag van 26 naar 41 miljard. Dat komt door de uitvoering van het recente, tussentijdse akkoord(2) over de waarborgen dat Dexia de toelating gaf 17 miljard op te halen met staatswaarborgen zonder onderpand.
Dat akkoord hield als tegenprestatie een versnelde - tegen eind februari - terugbetaling in van de ongedekte leningen van Belfius (ex-Dexia Bank) aan de groep. Bron: De Tijd.
Het is bijna allemaal op, het bord is bijna leeg. We moeten de deal "heronderhandelen", of zeg maar: we moeten binnenkort weer rond de tafel gaan zitten voor meer staatswaarborg en mogelijk (en dan liefst) met 'n andere verdeelsleutel.
Of... Het is gedaan, we mogen naar huis gaan.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. - William Arthur Ward -
Spruitje wrote:Overheidswaarborgen Dexia al bijna op
Is voor Griekenland ook zo en eigenlijk voor heel veel diverse schulden van nog meer diverse entiteiten.
Maar er is een keuze: failliet laten gaan of geld bijdrukken.
Ik denk dat ze het laatste doen ..... al is het alleen maar om de Credit Default Swaps te sparen.
Feitelijk is het een keuze tussen: geld bijdrukken, waardoor de schulden hyperinflateren (verwateren) en failissement, waardoor de CDS/sen moeten uitbetalen, de uitgevers ervan failliet gaan en alsnog de rest ook failliet gaat.
Aangezien tegenover iedere fiatschuld, fiatbezit staat ... hyperinflateert dat fiatbezit ook. Ook papiergoud (ETF/s, Futures e.d.) staat schuld tegenover, dus dat papiergoudbezit hyperinflateert dan ook. Fysiek goud bewaart zijn koopkracht natuurlijk, want dat is echt en staat geen schuld tegenover.
Daarom is fysiek zo mooi, want dat is echt en niet schuldgebonden .... zelfs fysiek graan, tarwe, suiker etc. .... maar is lastig bewaren, tenzij je een voorraad aanlegt die in potjes, blikken e.d. zit.
Die currency induced cost push inflation wordt (is al) voor alle commodities van kracht. Goud roest, of rot niet en dat doen de soft commodities- en base metals natuurlijk wel. Maar veel spul is vacuüm verpakt, of in blik, of in potten meestal toch wel 1 - 4 jaar houdbaar en als het lukt om daarvoor een voorradje aan te leggen, doe je met je dagelijks eten feitelijk hetzelfde als je met fysiek goud beoogt. Helaas is niet alles houdbaar op te slaan, maar je zult er versteld van staan met hoeveel dagelijks voer dat wel kan.
Dan heb je niet de hoogste kwaliteit, maar wel tegen een enigszins redelijke prijs te eten tijdens hyperinflatie.....Dat is voor energie niet anders, vermits je een tank onder het huis hebt liggen, maar zelfs met aardgas is het mogelijk om een vast contract af te sluiten voor 5 jaar. Hoewel de vaste kosten jaarlijks omhoog gaan en bij hyperinflatie zelfs fors omhoog ..... hou je de variabele kosten constant.
Ik heb vorig jaar tijdens zo'n 5 jaars contract voor gas- en electra afgesloten. Om me heen zeiden ze dat ik een gaatje in mijn hoofd had, omdat variabel stukken goedkoper was. Nu lach ik in mijn vuistje, want mijn 5-jaar vaste contract (t/m medio 2016) is nu al goedkoper dan variabel ....
Last edited by Indiana Jones on 07 Mar 2012, 16:48, edited 1 time in total.
BNP Paribas, KBC, Ageas en de restholding van Dexia hebben al toegezegd op de Griekse obligatieruil (Bron: De tijd)
Het zal inderdaad zo wel gaan, alles aanvaarden om toch Griekenland overeind te houden in de wetenschap dat de ECB de banken dan wel overeind zal houden. Of hoe de blinden elkaar de weg wijzen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. - William Arthur Ward -
Spruitje wrote:BNP Paribas, KBC, Ageas en de restholding van Dexia hebben al toegezegd op de Griekse obligatieruil (Bron: De tijd)
Het zal inderdaad zo wel gaan, alles aanvaarden om toch Griekenland overeind te houden in de wetenschap dat de ECB de banken dan wel overeind zal houden. Of hoe de blinden elkaar de weg wijzen.
DIT waren de Nederlandse banken toezichthouders anno 2008.