Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Volgens een woordvoerster van de gemeente waren het vooral Portugezen die zich vestigden in de Zeeuwse gemeente met een kleine 22.000 inwoners.
''Portugezen hebben veel ervaring met mossels, die worden hier gekweekt. En er gaan ook veel mensen uit Portugal aan de slag in de uien- en fruitindustrie in deze buurt'', legt zij uit. ''Vooral de afgelopen 5 tot 10 jaar kwamen er heel veel, nu zitten we wel op het maximum.''
Portugezen zijn in de bouw erg geprezen als kassei-leggers, Italianen dan weer voor de asfaltwegen.
Diverse ondernemers hebben ook hier bij ons in België zich al bevoorraad heb ik gemerkt.
Maar het meest zie ik toch nummerplaten met vooral Polen, Roemenen en Bulgaren. :x
Vergeet ook de Turken, Antillianen, Surinamers en Marokkanen niet.

Nog even en de autochtone Belg- en Hollander zijn uitgestorven .... :?

Over 50 jaar kunnen ze beide landen samenvoegen tot één groot "Allochtonia"... :(
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Turken en Marokkanen hebben we hier ook. (We hebben d'er zelfs véél dubbel denk ik, ruilen?? :lol: )

Antilianen en Surinamers hebben we hier minder, maar dat zal ook wel koloniaal bepaald zijn. Wij hebben dan weer veel Congolezen en Rwadezen.

Belangrijk toch dat ze allemaal hun cultuur kunnen meebrengen en zich zo min mogelijk moeten aanpassen, precies of onze eigen cultuur geen waarde heeft (of had) en dat we die dan als iets waardeloos maar moeten doorspoelen.

Jammer vind ik, want door de multiculturele samenleving (die de standaard moet worden) zie ik hier toch in m'n omgeving veel mooie eigenschappen verloren gaan... :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
eduro
Bronze Member

Re: Geert Wilders krijgt het druk !

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:Laatste update: 27 februari 2013 21:29

Veel Zuid-Europeanen naar Nederland

In 2012 woonden er bijna 70.000 mensen uit Zuid-Europa in Nederland, bijna 25.000 meer dan in 2000. De meeste Portugezen, Grieken, Spanjaarden en Italianen wonen in de grote steden.

Image

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Iets meer dan een zevende van de mensen met een paspoort uit één van deze vier landen woont in Amsterdam, zo’n 11.500 in totaal. Grote steden als Rotterdam (7507), Den Haag (5400) en Utrecht (2831) volgen.
Ook studentensteden als Delft, Wageningen, Groningen en Leiden springen eruit als het aankomt op het aantal mensen uit deze zogenoemde PIGS-landen, die er economisch gezien erg slecht voor staan.
Daar is de groei ook forser: in elke stad is sinds 2000 het aantal mensen met een mediterrane nationaliteit meer dan verdubbeld. In de vier grote steden valt het met de groei relatief mee.

Reimerswaal

Opvallend is dat ook een aantal kleine Nederlandse gemeenten, zoals het Zeeuwse Reimerswaal, het aantal enorm zag groeien. In Reimerswaal groeide het aantal mensen uit Zuid-Europa van 7 personen in 2000 naar 218 in 2012, een stijging van 3000 procent.
Volgens een woordvoerster van de gemeente waren het vooral Portugezen die zich vestigden in de Zeeuwse gemeente met een kleine 22.000 inwoners.
''Portugezen hebben veel ervaring met mossels, die worden hier gekweekt. En er gaan ook veel mensen uit Portugal aan de slag in de uien- en fruitindustrie in deze buurt'', legt zij uit. ''Vooral de afgelopen 5 tot 10 jaar kwamen er heel veel, nu zitten we wel op het maximum.''
Ook in gemeenten als Noordoostpolder en Vlissingen neemt het aantal procentueel sterk toe, maar omdat het niet om enorme aantallen gaat, hebben de gemeenten geen sluitende verklaring.

Door: ANP
Tja 25000 mensen komen er naar Nederland vanuit ZUID EUROPA in 12 jaar dat zijn er +- 2200 per jaar....... dat gaat helemaal nergens over.
Daarna gaat het tendentieuze artikel verder over een paar concentraties in gemeentes en noemt met name Portugezen als mosselpellers?

We zitten met een doodziek geldsysteem die zoveel problemen veroorzaakt dat je amper de hemel ziet vanuit het bos.
Arbeid is als geld, het vloeit naar het beste rendement. verrek ook een grondstof?.... en voor wie dan?.... OHH ja die Nederlandse baas.
Schuldbelangen en inkomensangst voor iedereen (wereldwijd), en dat alles veroorzaakt door een geldsysteem dat niet werkt.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Naar mijn bescheiden mening, is het niet zozeer het geldsysteem maar eerder de politiek die er een zooitje van maakt. Nederland is overheerst geweest door de Romeinen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers en we dragen de sporen daarvan nog immer mee in onze taal- en cultuur. Een gedwongen cultuur menging, maar de overheersers zijn weer weggegaan, dus het heeft verrijkt!

Dat er (koloniale) arbeids immigranten op vrijwillige basis naar Nederland komen, vind ik op zich logisch .... want ik had in hun situatie waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan!
Wrang vind ik het wel, dat deze groepen niet gecoached worden want dat veroorzaakt veel ellende ... voor die immigranten zelf en voor de autochtone bevolking. De politiek ging/gaat ervan uit dat iedereen weer terugkeerde/terugkeert naar hun vaderland maar de praktijk wijst uit dat niets minder waar is. In tegenstelling tot de overheersers, blijven deze bevolkingsgroepen dus.
In de VS moet je nog inburgeren, maar hier hoefde dat nooit. Toen de politiek hier enkele jaren geleden mee begon, was dat een druppel op een gloeiende plaat. De grenzen van Europa zijn door de EU-politiekers opengesteld, waardoor inburgering niet meer verplicht kan worden. Europa schijnt één grote mengelmoes te moeten worden.

Een nieuw volk, een nieuwe taal, een nieuwe moraal, nieuwe waarden- en normen. Hoe dat dan precies moet en of dat in praktijk wel haalbaar is, heeft de politiek niet over nagedacht !
Het volk zoekt het zelf maar uit.

En wat doet de politiek als het niet werkt ?
Achteraf iets moois op papier verzinnen om de schijn te wekken dat ze meedenken, want voor de praktijk hebben ze geen oplossing. Als het volk dan boos wordt, komen er weer politieke partijen bij die de boze mensen supporten .... zonder overigens structurele oplossingen te bieden, juist eerder benadrukken dat andere politieke partijen het verpest hebben !

Hoe ik over de politiek- politieke partijen- en hun egocentrische, onbezonnen (leen)gedrag denk, is genoegzaam bekend!
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

Zolang je naar de andere kant van de samenleving wijst naar zij die jou beheren veranderd er niks, daarmee erken je dus je eigen afhankelijkheid.

Beetje als mijn schuld niet meneer..... is de fout van die ander ....die politieker. Een erg duidelijk wij/zij verhaal.

Niemand migreert vrijwillig naar een andere cultuur er is altijd een reden voor, meestal verwacht men een betere toekomst.

Politiek en beleidsmedewerkers migreren nooit is wel typisch toch?
Als de politiemacht emigreert zou je zomaar kunnen zeggen dat het een leger is.
Als de politiek vlucht noemen ze dat ballingschap, ze vluchten omdat de bevolking boos is.

Hmm ik vraag me af of Spanjolen blij zijn met al die ouderen die komen overwinteren, maar ja die concurreren niet in de economie die zijn een handelsproduct

Wellicht dat al die immigranten ons systeem zien zoals het is en teleurgesteld protesteren en samengedreven worden door het systeem/politiek.

Je schrijft mooie stukken over het IMF de BIS maar daar stop je en ga je niet verder, door wie zijn die opgericht?
Ons geldsysteem is een product een tool een beleidstool, de politiek is een keuze voor wie jou bestuurd.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:Naar mijn bescheiden mening, is het niet zozeer het geldsysteem maar eerder de politiek die er een zooitje van maakt. Nederland is overheerst geweest door de Romeinen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers en we dragen de sporen daarvan nog immer mee in onze taal- en cultuur. Een gedwongen cultuur menging, maar de overheersers zijn weer weggegaan, dus het heeft verrijkt!

Dat er (koloniale) arbeids immigranten op vrijwillige basis naar Nederland komen, vind ik op zich logisch .... want ik had in hun situatie waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan!
Wrang vind ik het wel, dat deze groepen niet gecoached worden want dat veroorzaakt veel ellende ... voor die immigranten zelf en voor de autochtone bevolking. De politiek ging/gaat ervan uit dat iedereen weer terugkeerde/terugkeert naar hun vaderland maar de praktijk wijst uit dat niets minder waar is. In tegenstelling tot de overheersers, blijven deze bevolkingsgroepen dus.
In de VS moet je nog inburgeren, maar hier hoefde dat nooit. Toen de politiek hier enkele jaren geleden mee begon, was dat een druppel op een gloeiende plaat. De grenzen van Europa zijn door de EU-politiekers opengesteld, waardoor inburgering niet meer verplicht kan worden. Europa schijnt één grote mengelmoes te moeten worden.

Een nieuw volk, een nieuwe taal, een nieuwe moraal, nieuwe waarden- en normen. Hoe dat dan precies moet en of dat in praktijk wel haalbaar is, heeft de politiek niet over nagedacht !
Het volk zoekt het zelf maar uit.

En wat doet de politiek als het niet werkt ?
Achteraf iets moois op papier verzinnen om de schijn te wekken dat ze meedenken, want voor de praktijk hebben ze geen oplossing. Als het volk dan boos wordt, komen er weer politieke partijen bij die de boze mensen supporten .... zonder overigens structurele oplossingen te bieden, juist eerder benadrukken dat andere politieke partijen het verpest hebben !

Hoe ik over de politiek- politieke partijen- en hun egocentrische, onbezonnen (leen)gedrag denk, is genoegzaam bekend!
Het volk en de politiek....
Goud in je pollen.... of goud op papier?

http://www.marketupdate.nl/nieuws/goud- ... g5icm.ovjk

Ik weet het nog zo net niet...
Ben ik nu achter een reden voor de daling?

Natuurlijk denk ik dat het met elkaar te maken heeft, anders zou ik het niet zo plaatsen.
Maar om de combi even te maken, de politiek bestaat bij gratie van de stem die het volk uitbrengt.
Is dat, om een vergelijking te trekken iets wat alleen op papier bestaat of is er een directe link naar de verantwoordelijkheid die het volk ook heeft. Want hoewel ik je mening deel dat de politiek niet functioneert, is daarmee de kous absoluut niet af.
Het volk zal pijn moeten lijden en daartoe bereid moeten zijn om die keuze te maken.
Niks veilig en lekker verstopt achter een programma van een politieke partij.
Accepteer nou eens GVD (sorry) dat het pijn gaat doen en ros die clowns uit je hoofd!
Ook ik zal pijn moeten gaan lijden om ervoor te zorgen dat de lucht klaart.
Dat alles is mij best, zolang ik maar denk dat een ieder weer vooruit kan en we die wollige deken van afschuiven en geklets eens van ons kunnen afgooien.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Nil scire tutissima fides !

Maar juist doordat we een gezamenlijke goud-band hebben, zien we een heleboel shit over ons bord schuiven. Kennelijk ligt daar toch een verband.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Huis gevonden in klein dorp en tegen het bos.
bizarre tuin. perfecte locatie. goed te betalen. precies op tijd.

over twee weken verhuizen. volgende fase.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Paul wrote:Huis gevonden in klein dorp en tegen het bos.
bizarre tuin. perfecte locatie. goed te betalen. precies op tijd.
over twee weken verhuizen. volgende fase.
ImageProficiat met je aankoop Paul !!
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Heb ik toch iets gemist. @stijginghuizenprijzen.
Post Reply