Indiana Jones wrote:Naar mijn bescheiden mening, is het niet zozeer het geldsysteem maar eerder de politiek die er een zooitje van maakt. Nederland is overheerst geweest door de Romeinen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers en we dragen de sporen daarvan nog immer mee in onze taal- en cultuur. Een gedwongen cultuur menging, maar de overheersers zijn weer weggegaan, dus het heeft verrijkt!
Dat er (koloniale) arbeids immigranten op vrijwillige basis naar Nederland komen, vind ik op zich logisch .... want ik had in hun situatie waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan!
Wrang vind ik het wel, dat deze groepen niet gecoached worden want dat veroorzaakt veel ellende ... voor die immigranten zelf en voor de autochtone bevolking. De politiek ging/gaat ervan uit dat iedereen weer terugkeerde/terugkeert naar hun vaderland maar de praktijk wijst uit dat niets minder waar is. In tegenstelling tot de overheersers, blijven deze bevolkingsgroepen dus.
In de VS moet je nog inburgeren, maar hier hoefde dat nooit. Toen de politiek hier enkele jaren geleden mee begon, was dat een druppel op een gloeiende plaat. De grenzen van Europa zijn door de EU-politiekers opengesteld, waardoor inburgering niet meer verplicht kan worden. Europa schijnt één grote mengelmoes te moeten worden.
Een nieuw volk, een nieuwe taal, een nieuwe moraal, nieuwe waarden- en normen. Hoe dat dan precies moet en of dat in praktijk wel haalbaar is, heeft de politiek niet over nagedacht !
Het volk zoekt het zelf maar uit.
En wat doet de politiek als het niet werkt ?
Achteraf iets moois op papier verzinnen om de schijn te wekken dat ze meedenken, want voor de praktijk hebben ze geen oplossing. Als het volk dan boos wordt, komen er weer politieke partijen bij die de boze mensen supporten .... zonder overigens structurele oplossingen te bieden, juist eerder benadrukken dat andere politieke partijen het verpest hebben !
Hoe ik over de politiek- politieke partijen- en hun egocentrische, onbezonnen (leen)gedrag denk, is genoegzaam bekend!
Het volk en de politiek....
Goud in je pollen.... of goud op papier?
http://www.marketupdate.nl/nieuws/goud- ... g5icm.ovjk
Ik weet het nog zo net niet...
Ben ik nu achter een reden voor de daling?
Natuurlijk denk ik dat het met elkaar te maken heeft, anders zou ik het niet zo plaatsen.
Maar om de combi even te maken, de politiek bestaat bij gratie van de stem die het volk uitbrengt.
Is dat, om een vergelijking te trekken iets wat alleen op papier bestaat of is er een directe link naar de verantwoordelijkheid die het volk ook heeft. Want hoewel ik je mening deel dat de politiek niet functioneert, is daarmee de kous absoluut niet af.
Het volk zal pijn moeten lijden en daartoe bereid moeten zijn om die keuze te maken.
Niks veilig en lekker verstopt achter een programma van een politieke partij.
Accepteer nou eens GVD (sorry) dat het pijn gaat doen en ros die clowns uit je hoofd!
Ook ik zal pijn moeten gaan lijden om ervoor te zorgen dat de lucht klaart.
Dat alles is mij best, zolang ik maar denk dat een ieder weer vooruit kan en we die wollige deken van afschuiven en geklets eens van ons kunnen afgooien.