Zaterdag.....,
een dagje voor de " Amstel Gold Race "....
zo is goud nog eens vernoemd.
- misschien kan een Nederlander mij eens de betekenis van " gold " in deze klassieker verklaren.
- Mart Smeets heeft vandaag in de " Vlaamse kranten " al verklaard dat de Amstel zelfs geen klassieker zou zijn.
interludium : fora kan totaal verkeerd overkomen.
interludium 2 : dit is niet " schenenschoppend bedoeld "......
interludium 3 : waarschijnlijk komt ook voor sommige Nederlanders Mart Smeets ietwat hautain over, voor vele Vlamingen zeker,...ik echter kan die man best pruimen. Hij heeft altijd een uitgesproken mening, en dat is vandaag al heel wat in onze wollige stellingloze wereld !
zelfs al ben je het niet eens, je weet tenminste tegen of voor welke stelling je staat bij het desbetreffende.
voor zo ver de interludiums.
voor zo ver de Amstel en zijn Cauberg.
omdat ik het effe niet kan laten : interludium 4 --- het is nog niet " dienen reuzenberg met eeuwige sneeuw " die door één of andere fantast dient gelegd te worden ....
terug naar de titel " zaterdag ".
een rustpauzedag voor de " nerveuze belegger ".
een dag dat hij of zij , al dan niet " noodgedwongen " effe de apotheek kan opzoeken voor een pilletje tegen de stress.
een dag extra rust die de mogelijkheid schept om effe tijd te maken voor het lezen van de bijsluiter.
want , we peddelen met ons bootje op onbekende wateren.
als we naar de rente kijken ' PIGGS "...staan de Spaanse vrienden er neig troebel voor.
als we de Vlaamse pers mogen geloven : staat ons Dexia-verhaal er neig slecht voor, en heronderhandelen met de Fransen is nu onmogelijk ( presidentsverkiezingen, ultra zwakke onderhandelingsbasis, etc...).
als ik kijk naar de besparingsonderhandeling bij onze Noorderburen : veel vertrouwen scheppend....lijkt me niet hé ??
---wanneer Rutte en Wilders in de kamer elkaar vragen om " effe normaal te doen "---
wordt vandaag nog niet door de markten afgestraft, echter....hoe lang kan je het lot tarten ???
het blijft echter " achterhoedespielerei " in onze geglobaliseerde wereld, waarin we ons duidelijk moeten afvragen : is de vooropgestelde Europese stategie -- vandaag in de gegeven omstandigheden -- de juiste ???
de besparingsstrategie was de juiste om kwart voor twaalf.
wij beginnen allemaal rond twaalf uur met dit verlangen, en dan begint ieder land nog eens op eigen wijze...en met neig lange tanden om zo weinig mogelijk pottekes te breken. ( ondertussen weliswaar " pottekes " aan het breken, die best niet gebroken werden ) ( cfr. de steeds groter wordende onderlaag van ieder natie ). ( de pottekes waar iedere leider " lijder " weinig voeling mee heeft )...!
kan je zeggen : ik werk elke dag met mensen uit deze po...... juist.
het is niet juist, het is gewoon niet rechtvaardig !!!
sommigen uit de onderlaag zitten daar graag gesetteld.
maar velen met een toekomstdroom, en werkend daaraan, vertrekkend uit eigen mogelijkheid, krijgen geen kans op een toekomst.
als het voor hen al moeilijk was ( en dat was het !! ), gaat Europa in zijn besparingsdrift nog eens een pak extra naar de " quasi " bedelstaf leiden.
en dan vertrek ik met deze opinie vanuit een categorie mensen die werken, bijdragen aan de sociale zekerheid, en trachten om op een legale wijze in onze maatschappij te staan. !
de Vetganzen ( sorry voor het woord !) die het plaatje voor ons uittekenen lijken wel vaker wereldvreemde paria's.
geef nog eens een zoveelste idioot voorbeeldje : Grieken diep in de miserie.....en de vorige Minister van Defensie had wel een corruptiegehalte om meer dan een gans dorp mee te voeden voor vele jaren.
Wat zei Sarkozy deze week : " cher compatriot "......
---- zum kotsen -----
zal maar stoppen of ik krijg de Staatsveiligheid achter mijn hielen....
want ook dat mag democratie wezen.
enfin, twas zaterdag...
moge goud verder stijgen.....
mvg,
Cavajo