van binck bank. ( ben ik niet bij )
Nog geen jaar geleden kreeg u van ons te horen dat de speculatietaks voor de deur stond. Vandaag kunnen we u met enige opluchting meedelen dat ze de heisa omtrent de begroting niet heeft overleeft. Wel nam de regering een aantal maatregelen die een invloed kunnen hebben op uw beleggingsactiviteiten. Wat gaat er veranderen?
Speculatietaks verdwijnt
Wanneer de speculatietaks verdwijnt is nog niet bekend. Zodra er meer nieuws is, mag u een update verwachten van onze speciale speculatietakspagina.
RV stijgt naar 30%
De roerende voorheffing steeg begin dit jaar al naar 27% en zal waarschijnlijk vanaf januari volgend jaar verder stijgen naar 30%. Het nieuwe tarief is van toepassing op inkomsten (dividenden/interesten) verworven uit o.a. aandelen, obligaties en beleggingsfondsen.
Beurstaks breidt uit naar buitenlandse platformen
Transacties via buitenlandse beursmakelaars zullen voortaan ook onderworpen zijn aan de beurstaks. Vergeet niet: meerwaarden die u realiseert via een buitenlandse effectenrekening dient u zelf aan te geven in uw belastingaangifte. Binnenkort wordt de uitwisseling van bankgegevens tussen de verschillende nationale belastingadministraties vereenvoudigd en maakt dit de controle op buitenlandse inkomsten makkelijker.
Daarnaast heeft men ook beslist om het plafond voor de beurstaks te verdubbelen. Voor obligaties stijgt het plafond van € 650 naar € 1.300 (0.09%), voor aandelen gaat dat van € 800 naar € 1.600 (0.27%) en voor kapitalisatiefondsen van € 2.000 naar € 4.000 (1.32%).
Wanneer deze maatregelen in voege treden ligt nog niet vast. De regering heeft tot slot te kennen gegeven de mogelijkheden van een meerwaardebelasting verder te onderzoeken. We houden u uiteraard op de hoogte van eventuele nieuwe ontwikkelingen.
Hooimijt Oktober 2016
- doubleyou
- Gold Member
Re: Hooimijt Oktober 2016
Taksen, belastingen, premies, voorheffingen, boetes, penalisaties, ...
Een belg, een vlaming, die ze kunnen pluimen, die zullen ze pluimen !
En de jaarlijkse stakingen en betogingen in de herfstperiode zijn bijna evengoed te voorspellen als het vallen van de bladeren.
Die komen er natuurlijk binnenkort weer aan nadat de vakbonden de volledige begrotingstekst onder handen gekregen heeft.
Want elke belangengroep voelt zich geviseerd.
Moesten we niet zo'n vredelievend volk zijn
Moesten we niet zo'n goed klimaat hebben (ik hou van alle seizoenen),
Moesten we niet zo'n prachtig "Laag Land" hebben (ja, er zijn vele mooie plekjes, in de natuur én de steden)
Moesten we niet zo'n prachtige eet- en drinkcultuur hebben
(hierover kunnen we vele pagina's vullen)
Moesten onze prachtige vrouwen, kinderen, kleinkinderen hier niet wonen,
'k zou hier niks meer te zoeken hebben

Een belg, een vlaming, die ze kunnen pluimen, die zullen ze pluimen !
En de jaarlijkse stakingen en betogingen in de herfstperiode zijn bijna evengoed te voorspellen als het vallen van de bladeren.
Die komen er natuurlijk binnenkort weer aan nadat de vakbonden de volledige begrotingstekst onder handen gekregen heeft.
Want elke belangengroep voelt zich geviseerd.
Moesten we niet zo'n vredelievend volk zijn

Moesten we niet zo'n goed klimaat hebben (ik hou van alle seizoenen),
Moesten we niet zo'n prachtig "Laag Land" hebben (ja, er zijn vele mooie plekjes, in de natuur én de steden)
Moesten we niet zo'n prachtige eet- en drinkcultuur hebben

Moesten onze prachtige vrouwen, kinderen, kleinkinderen hier niet wonen,
'k zou hier niks meer te zoeken hebben

"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
-
- Platinum Member
beurstaks op buitenlandse rekeningen
Begrijp dat niet echt goed binnen de europese unie.
Vrij verkeer van goederen en diensten.
Wat gaan ze nog uitvinden, extra btw als ik een kop koffie bestel in duitsland ?

Vrij verkeer van goederen en diensten.
Wat gaan ze nog uitvinden, extra btw als ik een kop koffie bestel in duitsland ?

-
- Bronze Member
Vrij verkeer van kapitaal is ook zo'n leuke. Als je als Belg een Nederlands aandeel koopt betaal je op je dividend eerst 15% aan de Nederlandse staat en dan nog eens 27% (binnenkort 30%) aan de Belgische staat. Niets terug te trekken of te verrekenen. Andere Europese landen is vaak nog erger 

- doubleyou
- Gold Member
Zelfs bij een spin-off van een beursgenoteerd buitenlands aandeel kan het gebeuren, dat men het afgesplitste deel beschouwd als een "dividend", ook al heb je geen cash ontvangen.
Dan belasten ze wel op de "teoretische waarde". Dat is zuivere "juridische" diefstal door vadertje staat.
Voorbeeld : bedrijf "A", met een beurswaarde 100 CAD per aandeel splitst zich op. A blijft behouden en blijft genoteerd, maar alle aandeelhouders A krijgen ook een B "uitgekeerd".
De dag na deze Corporate Action noteert A bv. aan 70 en B aan 30 als startkoers.
Wel, op die 30 kan jij gaan betalen. Pure waanzin. Een aanval, en een onverwachte hap uit jouw investeringskapitaal.
Notabene : persoonlijk is het voor mij wel een aantal jaren geleden dat ik zo een concrete case voorhad, dus ik ben in het ongewisse of deze praktijk nu nog in voege is, of dat hier ondertussen een mouw werd aangepast.
Wat de belgische politiek en begroting betreft moeten we toegeven : ook mét de NVA momenteel worden er geen grote beslissingen genomen of potten gebroken.
De problematiek Vlaanderen - Wallonië - België blijft. Compleet tegengesteld. Te veel partijen nemen deel aan de regering.
Dit is zo'n rem op het beslissingsbeleid, en weegt zo op de begroting, dat wij op deze manier nooit snel uit de begrotingsput zullen raken.
En europees, én mondiaal, alle regeringen hebben massa's schuld, en zoeken overal gratis geld.
Wel, de boomerang is onderweg, en zal hard toeslaan.
Nog wat wantrouwen hier, wat rampen en oorlogen daar.
Goud binnenkort met een paar 100 en binnen paar jaar met paar duizend dollar/euro de lucht in.
En daar zal noch TA noch M.A. iets aan kunnen veranderen.
Dat staat in mijn sterren geschreven.
Dan belasten ze wel op de "teoretische waarde". Dat is zuivere "juridische" diefstal door vadertje staat.
Voorbeeld : bedrijf "A", met een beurswaarde 100 CAD per aandeel splitst zich op. A blijft behouden en blijft genoteerd, maar alle aandeelhouders A krijgen ook een B "uitgekeerd".
De dag na deze Corporate Action noteert A bv. aan 70 en B aan 30 als startkoers.
Wel, op die 30 kan jij gaan betalen. Pure waanzin. Een aanval, en een onverwachte hap uit jouw investeringskapitaal.
Notabene : persoonlijk is het voor mij wel een aantal jaren geleden dat ik zo een concrete case voorhad, dus ik ben in het ongewisse of deze praktijk nu nog in voege is, of dat hier ondertussen een mouw werd aangepast.
Wat de belgische politiek en begroting betreft moeten we toegeven : ook mét de NVA momenteel worden er geen grote beslissingen genomen of potten gebroken.
De problematiek Vlaanderen - Wallonië - België blijft. Compleet tegengesteld. Te veel partijen nemen deel aan de regering.
Dit is zo'n rem op het beslissingsbeleid, en weegt zo op de begroting, dat wij op deze manier nooit snel uit de begrotingsput zullen raken.
En europees, én mondiaal, alle regeringen hebben massa's schuld, en zoeken overal gratis geld.
Goud binnenkort met een paar 100 en binnen paar jaar met paar duizend dollar/euro de lucht in.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
-
- Platinum Member
politiek in belgie
Wat wel leuk naar buiten komt is dat de cd&v een linkse vakbondspartij is.
Vroeger met de ps en cdh konden ze dat nog wat wegsteken.
Vroeger met de ps en cdh konden ze dat nog wat wegsteken.
- Spruitje
- Freegold Member
Ze moeten geld ophalen om hun Arco- aandeelhouders spaarders
te vergoeden.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Bronze Member
Dat is nog steeds het geval.doubleyou wrote:Zelfs bij een spin-off van een beursgenoteerd buitenlands aandeel kan het gebeuren, dat men het afgesplitste deel beschouwd als een "dividend", ook al heb je geen cash ontvangen.
Bij buitenlandse bedrijven die een spinoff uitvoeren is het steeds langs de kassa van de Belgische staat te passeren. Hetzelfde met die aandelensplitsing van Google twee jaar terug.
Ik snap bij god niet waarom deze pestbelasting nog bestaat. Hoeveel kan dit nu opbrengen, bijna iedereen verkoopt zijn aandelen voor de split en koopt ze daarna terug.
-
- Gold Member
onze nieuwe bewoners hebben dat nog niet doordoubleyou wrote:Zelfs bij een spin-off van een beursgenoteerd buitenlands aandeel kan het gebeuren, dat men het afgesplitste deel beschouwd als een "dividend", ook al heb je geen cash ontvangen.

goud met een paar duizend dollar omhoog......omhoog in papierwaarde dus, want meer gaat de dollar niet voorstellen. Beter is dat goud niet in currency wordt voorgesteld.
-
- Gold Member
wie zijn 'ze'?Spruitje wrote:Ze moeten geld ophalen om hun Arco- aandeelhouders spaarderste vergoeden.