Indiana, Spruitje, het ging me om de schofferende uitspraken die hij deed over het personeel.
Precies of we zitten nog in een tijd dat het personeel niet moet werken, en de dag al babbelend en krantlezend doorbrengt.
Ik begrijp heel goed dat je de economische realiteit moet volgen, en dat leidt tot hopen ontslagen die enkel en alleen stoelen op méér winstbejag dikwijls.
En in de realiteit is het zo momenteel dat de bobo's zeggen dat "Het is allemaal op vraag van...het is allemaal de wens van de klant".
Gedeeltelijk ja. Maar er wordt sterk overdreven.
De kwaliteit, klantvriendelijkheid, nabijheid , gemak, spelen echt niet altijd meer mee.
Het is waar dat er in België meer bankagentschappen zijn voor elke 100000 inwoners, vergeleken met Nederland bv.
Maar dat is nu de tol van het beleid van de versnippering van de woonkernen, en de lintbebouwing etc...
In Vlaanderen bestaan er ook gemeenten waar 10 jaar geleden nog 5 bankagentschappen waren, en nu geen enkel meer. Wegens te klein.
Begrijpelijk dat de banken naar grotere kantoren gaan, meer specialisatie, de gewone verrichtingen kan iedereen thuis etc.
Maar dat al die banken sluiten zonder dat er één een "cashtoestel" laat staan, waar je nog geld kan afhalen, dat is toch over de rooie.
Dat verdient toch elk dorp. Dat is toch een minimum aan dienstverlening dat mag verwacht worden van de sector.
Oude of niet-mobiele mensen worden verplicht om naar een andere dorpskern of stad te gaan.
Waar men dan ook nog moet betalen om zijn wagen te parkeren in het centrum waar de bankkantoren zijn
Kosten besparen kan elke gemeente en stad ook. Als ze de helft van de onderhoudsmannen en straatvegers de laan uitstuurt.
't zou proper worder...Maar wordt je daar dan vrolijk van ?
Vuilnis ophalen ? 1x per maand is toch genoeg.... Maar wordt je vrolijk van een stinkende boel in de buurt ? etc etc...