Hooimijt April 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt April 2012

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
conclusie ?
In papier is meer te verdienen?
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

VS willen geld van Nederland voor Afghanistan Laatste update: 16 april 2012 20:50 info
BRUSSEL - De Verenigde Staten willen dat Nederland en andere NAVO-lidstaten ook na 2014 blijven betalen voor de Afghaanse strijdkrachten en politieagenten, en het liefst meer dan nu.
http://www.nu.nl/politiek/2788526/vs-wi ... istan.html

Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

@ boefke

Misschien vergis ik me, maar dacht dat je onlangs meldde dat je 'scheef' woonde ..... bij Vestia ...

XQ'se me if I'm wrong

De directeur (Eric Staal) heeft met vele miljoenen aan "inkomen" (een betrekkelijk woord vandaag de dag) .... zijn zakken gevuld en vlucht met zijn geld naar een kapitale villa op de 'PVV' boeven-en piraten eilanden.
Het openbaar ministerie eist nu 9.4 miljoen van de financieel directeur terug ...... en dat getal plukken ze niet zo maar van de horizon.
OM wil 9,4 miljoen terug van Vestia-manager Laatste update: 16 april 2012 17:46 info
RIJSWIJK - Het Openbaar Ministerie claimt 9,4 miljoen euro terug van de aangehouden Vestia-topman Marcel de V..
http://www.nu.nl/economie/2788485/wil-9 ... nager.html
het is een godvergeten boevenbende om ons heen ..... de één graait nog harder dan de ander ...... 365 dagen per jaar sinterklaasfeest, lijkt het wel ..... ;)

(dit dateert uit 1986 :!: )

p.s. fysiek goud op dit moment € 40,40 / gram ....
Ik denk erover om 2/3 weg te doen op € 200,00 / gram en 1/3 aan te houden (zal waarschijnlijk uitlevelen tussen de € 100 / € 150 per gram .....
:D
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote: p.s. fysiek goud op dit moment € 40,40 / gram ....
Ik denk erover om 2/3 weg te doen op € 200,00 / gram en 1/3 aan te houden (zal waarschijnlijk uitlevelen tussen de € 100 / € 150 per gram .....
In plaats van een bedrag te noemen, probeer eens te verwoorden wat het moment is om te verkopen? Dat zal eerder bepalend zijn dan het bedrag neem ik aan. Ik ben benieuwd naar de redenatie, waarvan ik een groot vermoeden heb dat deze er wel is. Is dat bijvoorbeeld het eerste moment dat het congres in de VS een besluit neemt om verplichte toekomstige verplichtingen niet langer na te komen? Is dat het moment dat men over een wereld handels valuta begint te spreken? Is dat als Goldman Sachs onderuit gaat op de beurs?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:
In plaats van een bedrag te noemen, probeer eens te verwoorden wat het moment is om te verkopen? Dat zal eerder bepalend zijn dan het bedrag neem ik aan. Ik ben benieuwd naar de redenatie, waarvan ik een groot vermoeden heb dat deze er wel is. Is dat bijvoorbeeld het eerste moment dat het congres in de VS een besluit neemt om verplichte toekomstige verplichtingen niet langer na te komen? Is dat het moment dat men over een wereld handels valuta begint te spreken? Is dat als Goldman Sachs onderuit gaat op de beurs?
Is relatief. Wat vertegenwoordigt het bedrag wat je er voor ontvangt is voor mij van belang. Goud kan wel €10.000 per gram worden, maar als er alleen een brood voor gekocht kan worden..........wat mij betreft is het nu niet te zeggen of te anticiperen op een moment.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Ik denk dat het 'n moment van "springen" gaat zijn op 'n moment dat er nog veel vraagtekens zijn en er nog 'n ganse boel vakjes nog moeten ingevuld worden. Nu 'n prijs voorop stellen is misschien nog minder realistisch dan de goudprijs bepalen op 31-12-2012.
Blij zijn als we het in handen kunnen houden en we op het einde van de rit kunnen zeggen: Oefff! Een helse rit, maar al bij al zijn we d'er goed doorgekomen.

Ik kan d'er goed mee leven hoor dat Indy z'n hartje eens laat gaan. :D
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Er is een 100-den jaren oud gezegde in de financiële markten, dat je helemaal niets van de onderliggende waarde hoeft te snappen, als je de aan- en verkoopmomenten van 'whatever' maar goed weet te plotten.
En laat dát (aan- verkoopmomenten plotten) nu - al 100-den jaren lang- juist het meest moeilijke zijn. Zo moeilijk zelfs, dat er een giga-industrie rondom Technische Analyse is ontstaan.
Helaas worden die analysis thans meerendeels bepaald door de flash-trading handel- en wandel van de big-4 en die gaan ons echt niet vertellen wanneer het tijd is om uit te stappen. Sterker nog ..... die momentums zullen ook voor hen, gedurende de hele goudrit, gedachtengangen zijn op basis van going concern.

Ik kan je het dus niet zeggen .... mijn moment van uitstappen zal denk ik meer op een 'gevoel' (genoeg=genoeg) gebaseerd zijn.
Sterker nog ...... als ik op enig moment het gevoel krijg dat de monetaire puinhopen zo groot worden, dat er tóch freegold gaat komen, dan hoef ik helemaal niet uit te stappen. Vooralsnog denk ik niet dat er freegold komt, dus plot ik mijn uitstapprijzen.
Ik houd me daarbij vast aan Alf Fields EW en dat betekent dus grofweg een ver-vijf-voudiging in dollars naar de top. Aangezien de problemen in Euroland ook aanzienlijk zijn, zou eurogoud ook 5 maal over de kop kunnen gaan en dus maximaal op € 200 / gram kunnen uitkomen (vermits er geen freegold komt).
Maar dan nóg hangt het ervan af, of de euro het koppie boven water houdt. Is dat niet zo, dan komen er weer andere prijzen (trouwens ook in andere valuta, b.v. de NoordEuropese Mark of misschien wel de Alexander Gulden .. :lol: )

Sinclair volgend, komt er een virtueel mandje WHV met wat goud erin. Volgens mijn berekeningen (USDX lows) zou de dollar mogelijk 40-50% kunnen devalueren. Het overige percentage aan reserve valuta zou opgevangen kunnen worden door CB-fysiek. Op basis van de uitstaande dollar-reserve, zou die uiteindelijk voor ongeveer de helft verwateren, wat een WHV-prijs voor goud zou rechtvaardigen van +/- $ 5.000 / $ 6.000 / troy ounce. Een verdrievoudiging van de huidige goudprijs. Doorgetrokken naar de Euro zou dat op een dikke € 100 / gram uitkomen (uiteraard nadat er eerst een veel hogere top is gevormd, zoals met iedere hyperbolische bull).

Dan nóg ..... is zo'n prijs plotten, helemaal afhankelijk van je persoonlijke situatie. Wat wil je met het goud en wat kun je ermee. Dat zal voor een ieder weer tot andere prijzen leiden. Toch zal het momentum van topvorming zich afspelen onder publieke aandacht. Het zal besproken worden op feestjes, bij de bakker & de slager, je collega's zullen vragen "heb jij ook goud?" etc.etc.
DAT is de trigger voor mij om uit te stappen ...... als iedereen wil instappen ..... zeg maar: "'mijn' Goldman Sachs strategie" ....... :)

Ik heb dus de moed gehad om het toe te lichten, hoewel mijn strategie voor de meesten zo helder zal zijn als dikke smog. Hij is voor mij tailormade, maar hoe dan ook ...... ik heb er tenminste over nagedacht en prijzen geplot. Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien .... ;)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:
Waarom zou het loket van de FED onderuit gaan? Daar heeft de USA geen belang bij. Die optie streep ik dus weg. WHV? China gaat zich laten naaien door het westen? Euro omvallen? Hebben zowel Duitsland als Spanje geen belang bij. € blijft € zolang er € op staat, ongeacht welk land vermeld wordt op de munt -hoewel het meeste digitaal is :mrgreen:
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Dan nóg ..... is zo'n prijs plotten, helemaal afhankelijk van je persoonlijke situatie. Wat wil je met het goud en wat kun je ermee. Dat zal voor een ieder weer tot andere prijzen leiden. Toch zal het momentum van topvorming zich afspelen onder publieke aandacht. Het zal besproken worden op feestjes, bij de bakker & de slager, je collega's zullen vragen "heb jij ook goud?" etc.etc.
DAT is de trigger voor mij om uit te stappen ...... als iedereen wil instappen ..... zeg maar: "'mijn' Goldman Sachs strategie" .......
)
Het zal even stof doen opwaaien en in de huiskamer een sneer naar degene die het erfstukje van tante Marie naar de goudinkooer bracht voor een paar centen. Wie heeft er goud? Minder dan we denken, misschien 1:10.000 of zoiets. En om welke hoeveelheden gaat het dan? 20-30-50.000 euro tegen huidige prijzen zet toch geen zoden aan de dijk als er een uitstapmoment wordt gezocht als de prijs vervijfvoudigd en van de opbrengst bijvoorbeeld een huis gekocht gaat worden. Lijkt me beter om de baan te behouden, te huren, gewoon in fiat door te sparen en je slag slaan als als het leuke huisje van 250K voor 150K van de hand gedaan wordt. Beetje goud lijkt me voor erg veel onrust te zorgen als het voor toekomstige aankoop wordt gereserveerd. Goud moet je gewoon opzij leggen en nooit meer naar kijken.
Post Reply