Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by skyscraper »

:geek: zijn engelen niet ongeslachtelijk?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by Adamus »

skyscraper wrote::geek: zijn engelen niet ongeslachtelijk?
Andere orde :)
kobajashi
Posts: 30
Joined: 25 Nov 2011, 15:41

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by kobajashi »

Indiana Jones wrote:
kobajashi wrote: Zelf ben ik een grote "believer" van de theorie van Another/FOA en nu FOFOA en denk dat het niet anders zal kunnen dan ontkoppelen tussen fysiek en papier...
Als je al de artikels van FOFOA EN DE DAAROPVOLGENDE DISCUSSIES begrijpend doorneemt dan denk ik dat menig persoon de overtuiging zal vinden die ik (en ook bv Boefke denk ik) ook heb gekregen. Voorel JR weet ongeloofelijk veel voorbeelden aan te halen om bepaalde zaken beter uit te kunnen leggen
p.s. HELE GOEDE POSTS :!:

stemmen tot nadenken. Ik hoop meer posts van je te lezen ´ook al zijn het quotes', want ze staan vol stof tot heroverweging en aangezien niets zeker is, is heroverweging altijd goed ..... :)


Om verder te gaan over SDR enz
Heb één en ander opgezocht:

Ook FOFOA sluit niet uit dat één wereldmunt komt als soort van opvolging van SDR. Maar dan wel met vrijgoudprijs!!!!
In zijn post http://fofoa.blogspot.se/2010/02/greece-is-word.html zegt hij het volgende:

This is not to say that the euro will not devalue against gold right along with the dollar. All infinite, symbolic, transactional currencies will, which is to say all currencies will. And to a lesser extent, all currencies will have to devalue against the rest of the finite real world as well. But they will not all hyperinflate to infinity in the aftermath as the dollar will be forced to. Some will. Others will not. The euro probably will not.

This is freegold. It is coming whether or not the euro uses its secret weapon. Like I said, they would prefer not to be seen destroying the paper gold market proactively. They would rather just wait until it destroy itself (which, by the way, it is doing pretty well).

en in een andere post http://fofoa.blogspot.se/2010/03/synthesis.html schrijft hij letterlijk:

The euro architects were not trying to force a reserve currency on the world. There is a big difference between creating a government product with sovereign-monopoly backing that everyone must use, and creating a product that the marketplace must freely choose. In this case, the marketplace consisted of sovereign nations that chose to give up the privilege of printing their own money in order to join in the benefits of the euro.

[...]

The European plan was to support the $IMFS at least until a new fiat "reserve" currency could be established, one large enough to absorb the shock of a failing reserve currency, to avoid being forced back 100 years into a physical gold-based economy which would have been very traumatic. This effort took 20 years from 1980.[...]

The Yuan

The yuan will not be the next global reserve currency because it has not only NOT severed its link to the state, it is actually printed by Communists. Those who are predicting this are still viewing the world through $IMFS goggles that see the yuan currently undervalued. They think in dollar terms and conclude that whenever China finally agrees to let the yuan trade on foreign currency exchanges, they would like to buy it! Being undervalued (against other fiats only) they see the opportunity to make fiat profits when it rises. They view it as a "store of value par excellence" compared to other fiats.

Things are not always as they seem.

Conclusion

Freegold is our destination with or without the euro. Even on the outside chance that an SDR or a similar super-sovereign currency is accepted as the new global reserve currency, it would have to contain gold at Freegold valuations in order to be viable, accepted and trusted, in the same vein as Randy's comment about an EMF. So any way you cut it, the future comes to us with really high value gold by today's standards.



Nouw nouw nouw :-)


Dus ... Vanaf eind 2013? hyperinflatie in vele munten tegelijk? (zie ook
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... ssive.html )
Hierbij zou de Euro dan ook serieus devalueren tot de "verwachte" handel van fysiek goud (tegen een hoog genoeg geachte prijs) tot stand komt (wordt gebracht door ECB) om zo een markt te creeren voor de overvloedige euro's (die anders door andere grondstoffen en dergelijke zouden kunnen vloeien en zo de hyperinflatie in stand houden).
Waardoor het ergste van de hyperinflatie hopelijk wordt tegengegaan in euroland?


zal nog enkele links doorgeven als toelichting in volgende post...
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by Spruitje »

kobajashi wrote:zal nog enkele links doorgeven als toelichting in volgende post...
Voel je vrij Koba, "Ge zijt héél goe bezig" zouden ze bij de Planckaerts zeggen. :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

skyscraper wrote:
Indiana Jones wrote: p.s. pascaline, welkom hier ..... geen idee wie je bent. Hopenlijk geen obesitas, wanwege je 'zwaargewichtigheid' ? .. :D
Indy, zo'n schoon vrouw hebt ge nog nooit gezien!
't is er alleen geen voor Gert Verhulst :D
Skyscraper kent den me dan precies nog wel ;-)

bon even reageren op @koba... en de wereldmunt die komt er niet, zeg wel nooit nooit.
maar J.S. ziet drie trading blokken, de EUR, de DOLLAR en dan DE YUAN wat de rest met hun papiergeld doet is meer en meer "mirror" zeg maar "linken aan".
zo hebben de tenoren het me proberen uit te leggen.

verder zal de dollar en de euro er langer zijn dan ons, maak je hierover geen illusies. inflatie wel hyperinflatie niet ! de enige inflatie die we momenteel zien is het doorrekenen van de olieprijs in alle producten (helaas ook in voedsel en drinken dus).

het is idd veel gestegen voor ons in euro en in dollar sinds 2000 en als we dan de groep die 1980 erbijroept als tegenpartij krijgen zou een mens beginnen twijfelen immers als je alles op 1 paard zet kan je die maar beter volgen (wel saai maar soit).

hoe heb ik dat opgelost doer me recht te houden aan de goudprijs in roepiees :-) je hebt ook een groep die dan zegt wtf wie volgt nu de goudprijs in roepies welja maar buiten japanese yen, stijgt goud infeite al 40 jaar lang, in "elke" currencie.

een terugval geloof ik niet, denk dat het spul gestaag verder stijt (eventueel zonder een exponent erin) all bull markets end with a boom and bust maar ben er niet zeker van, of je goud hier over die kam mag scheren. cfr goudprijs 1900-1970 tamelijk "fixed" en nooit gezakt; kan het moeilijk uitleggen dan bv. een pakje sigaretten (dat stijgt ook enkel) of de kostprijs van een brood (stijgt ook enkel). Kan hierin fout zitten misschien daalde het eens van 28 naar 26 bef in de jaren 90... we staan wel op +1eur tot 2 euro voor een meergranenbrood.

soit, bij deze verder volg ik de "cafe jesse" en de "sinclair" (met die laatste heb ik vaak email contact) zeer sympathieke mens. we gaan veel hoger (alf fields numbers) maar van exponenten kent hij niet zoveel. (de mens mag natuurlijk NIET openlijk zeggen dat de top er bv al is geweest) daar moet je ook rekening mee houden... echter hij word boos als je niet langer "gelooft" erin; daarom dat ik me ook maar hier terug aangemeld heb (kwestie van onder gelijkgestemden te zitten).

al bij al denk ik "eeuwig" 50% goud te sparen. toch zeker 1/4e (25%) voorlopig nog altijd 85% goud en 5% zilver echter mja, spreken hier niet over 1 oz dus moet toch beetje aan mijn gezondheid denken ook :-) Tamelijk gek goud 4000 euro te zien bewegen per maand en dan 5 euro te betalen voor eten... heb geen vastgoed ofzo om het te compenseren of relativeren.

WE ARE IN THIS TOGETHER
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
kobajashi wrote:Zijn er hier die meer weten over de SDR richting die LEAP aanhaald?Dan vooral vanuit het standpunt van LEAP zelf gezien....


Mvg
Koba
Jim Sinclair !

++++++

p.s. pascaline, welkom hier ..... geen idee wie je bent. Hopenlijk geen obesitas, wanwege je 'zwaargewichtigheid' ? .. :D
Als je iets moet weten van de Jim Sinclair, ask me, dan mail ik het hem wel krijg meestal antwoord binnen de minuut als hij wakker is :)
Als je zelf mailt gelieve een GROOT font te kiezen, de mens kan namelijk niet goed meer lezen.

Prachtige persoon die me relatief vermogend (niet rijk) heeft gemaakt.
Denk dat hij "zuiver is" en als de top er is tijdens zijn levensjaren hij dat ook zal bekendmaken.
Verder bezit hij niet zoveel fysiek goud meer als mensen denken hoor :-)
De mens is 71 en wil er 85 worden.

Denk dat hij meer aankaart op "leven" -- don't take your gold or dollar in your grave
Voor mensen met echt veel geld "koop wat buitenland" -- bv een boerderij (zelf heeft hij usa/india/tanzania)
Denk dat hij meer geniet van "een kampvuur met fles rode wijn en bbq" dan al dat hoog gedoe (en wie infeite niet)
Al blijft het een "trader" tot op zijn laatste dag das een feit. Denk niet dat hij speelt voor 100.000$ ;-)

Het is de enige "miljardair" die ik ken + die "een mens gebleven is" meeste verliezen hun hoofd bij dergelijke bedragen.
Zie die gast van facebook binnen 5 jaar in het zottekot eenmaal zijn boeltje op de beurs "verzilverd is".
Alhoewel dat ook een zeeeeeeeeeeeeeer speciaal persoon is !!! Overlaatst reportage gezien
(die mens eet op straat 5$ en zit op de stoep , geen fancy restaurants of dure weelde) dus kan fout zijn.
Hoop dat hij "naast facebook" nog iets anders doet met zijn kennis / geld / voor een "groter doel" ipv top-100 forbes.

Soit das onze zorg natuurlijk niet, en ik wijk af precies Cavajo ;-)
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

kobajashi wrote:Zijn er hier die meer weten over de SDR richting die LEAP aanhaald?
Dan vooral vanuit het standpunt van LEAP zelf gezien....


Mvg


Koba
Damn, denk dat jij 18 a 25 bent en ergens 5 oz hebt en hoopt dat goud herprijsd x 10 =) nog gekker dan ik ...

SDR is a mirror // Nog niet opgelete dat de US DOllar Index een basket is met zelfs euros in ?!

Ik zou er niet van wakker liggen en die FOA lezen (100X desnoods)

Goud zal niet gekoppeld worden zoals jij het denkt maar goud zal doen zoals het in indische roepies al 40 jaar doet (gewoon stijgen)

Vraag me niet waarom het al 40 jaar stijgt in roepies ;-) kan het uitleggen maar das "voor later"

Zou een boek worden en van hoger nivo dan een dollar die valt ;-)

Dus even resumeren

1) de dollar valt niet
(krijgt hoogstens wat nu al het geval is concurrentie van)
2) de euro
(die trouwens nog maar 10 jaar bestaat dus experiment 1001)
3) de yuan

DRIE trading blokken, drie werelddelen.

Goud is een speciaal product
En anno 2012 is beleggen gekker dan ooit jongen !

A) kom uit een tijd dat als ik naar FR of DE of NL ging ik geld moest wisselen (dat is met de euro "opgelost") das dan ook het enige ;-)

B) je kon in de winter lires kopen en in de zomer goedkoop naar italie (soort oervorm van carry trade infeite)

C) herinner me een kalf (wisselkoersen noteerden tot 5 a 6 getallen na de komma) die vroeg "kunenn ze dat niet afronden" ZUCHT

Even switchen naar situatie nu

Iedereen wil QE 3 4 5 maar dat is NIET NODIG , goud doet zijn ding en zie india het stijgt al 40 jaar dat zal nu gebeuren in ELKE papierenmunt

Ik had in 2005 het licht gezien finja in 2001 maar je moet eerst zien of je bron gelijk heeft en het steeg inderdaad en heb me nu al 11 jaar in het product verdiept das 1/3 e van mn leven.

Normaliter kan goud stijgen tot 2100 + elk jaar minstens evenveel als een spaarboek.

Maar best 10% cash aanhouden zodat je "een jaar kan overbruggen" <- hierin ben ik anders // ik ga niet voor 1 a 3 maanden cash maar pak graag "een jaar" :-)

Soit, kan ook niet voor iedereen schrijven of praten

a) de 1 zit hier met 1000 euro en wil 1 kruger
b) de andere zit hier met 5kg en wil 12 kg

a2) de een is 18
b2) de andere is 71

Ikzelf heb/had twijfels maar dat kwam doordat ik geen rotte bal over had CASH (en das nu net het leuke van goud) dan MOET je er wat verkopen zo simpel is dat

En als we nu nog 10% dalen das geen probleem; we stijgen ook wel nog eens 33% hoor. Dat is het "perverse" aan de beurs sinds dotcom bubble, de normale 5 a 10% beurs is weg (extremen)

Kocht je BEL 20 in 2008 aan 4000 Punten
we staan 2200 punten
====================================
Kunt elk jaar er 800 euro kopen jah ;-)

Maw je prutst en kan het niet, blijf er dan af ! De grootste fout Europa is dat pensioensparen !

Trouwens mijn cash = cash (kost me per 10K 250 euro aan intresten per jaar) weet je waarom, omdat als het fout gaat (je kan zeggen zet het op 4 Of 40 banken en ja ik heb ongeveer wel zoveel rekeningen) maar dat is toch maar zever.

40 banken met 1000 euro bv das 40.000 euro (1kilo)
het sop is de kolen niet waard
heb dan liever 400 x 100 euro biljetten "in kluis" ipv 1 kilo goud (voor als de tijd er is hé)

denk dat ze 400 x 500 gaan mogen geven ;)

ziezo "mijn mening" met wat "gedachtengoed"

tis geen dommerik hé ;-) maar spreekt aub niet over "goud dalen" of ge hebt ban, bende sukkels op vroegere fora

spreken naar hun eigen winkel mijnheer, (ik heb niks te winnen en denk ook niet dat ik hier 50.000 euro per oz proclameer integendeel)
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

skyscraper wrote:
Spruitje wrote:De Warre z'n vliegtuig komt niet van de grond. Veel te veel rommel in de bagageruimte. :lol:
ik dacht dat ie bridge speelde maar het lijkt eerder op pokeren !
Poker is nogal goedkoop , kzie me al toekomen met al mijn gouden munten ;-) ;-)
Tzou rap weg zijn 50.000 op nr 37
Nuja sommigen zijn de loopjongen van een arabier en dan kan het in principe wel 1000 x 50.000 euro op zelfde getal
Kost me dan wel 48 uur monaco :)

Ziehier de 1e generatie goudbugs :) http://www.youtube.com/watch?v=oaAiRtqik14
Met CORRIE KONINGS (zo slim zijn die hollanders nu ook weer niet ;-)

- elke dag in de file
- een blauwe envelop (een bruine voor de belgen)
- en mijn geld is al op
- niks op de televisie
- nog een dwangbevel
- een leven vol problemen
- neen ik zeg dank je wel

"xxx xxx en nooit meer werken"
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
kobajashi wrote:Zijn er hier die meer weten over de SDR richting die LEAP aanhaald?Dan vooral vanuit het standpunt van LEAP zelf gezien....


Mvg
Koba
Jim Sinclair !

++++++

p.s. pascaline, welkom hier ..... geen idee wie je bent. Hopenlijk geen obesitas, wanwege je 'zwaargewichtigheid' ? .. :D
Denk dat je dat wel weet ;-)

Alainvandam
AlineV

De moeite niet gedaan "alle draden te herlezen dus"
Over obesitas is de keuze moeilijk he 40 kg aziatische versus 70 kg europese :-) thaha
"Gewicht in goud waard, zou ik voor de zwaarste gaan"
Das die kerel van cash ???? ;-) euhh kerel ???? WIJF :)
Brengt ons bij die engelen ;-) The city of angels

Soit ik zit hier terug 5 maanden (naar de markt geweest om plantgoed)
5 pepers
5 tomaten (5 soorten, mini, coeur de boeur, rode, gele en nog een soort)
52 preien
1 komkommerplant <----------- bizar die kreeg ik kadoo
3 salades plantjes <------------ kreeg ik ook kado

prijs 15 euro voor alles

Damn, zou beter meer kopen nu ik toch vastzit :) alles x2 in planten (de bessenstruiken zijn enorm, de perenboom leeft nog en de kersenboom is dood (dunno why) heb vermoeden maar leg ik later wel uit ;-))

Wat dat opbrengt, welja das de topic niet maar op kitco.com/forum spreken ze ook over soep in blik thahhahahah

5 pepers das 500 pepertjes das dus ergens 10 schaaltjes van 3 euro dus 30 euro
5 tomaten das 5 x 5 kg das 25 kg pakt dus ook teurg 30 euro
die prei tjah das no brainer 5 per 1 euro dus 10 euro
komkommer is gratis mislukt denk ik
3 salades 1 euro

71 euro voor 15 betaald

=) en de leukste mensne en de beste zaken doeo je OP DE MARKT !ah jij koopt 5 tomaten en gaat naar huis ZO NIET HE !!!

a) 5 tomaten en 3 salades erbij ok OK
b) bussel prei + komkommerplant deal niet ok
c) 5 pepers erbij OK
:)

zaten ze daar te janken over 50 cent thahhahahahaha
pascaline
Bronze Member
Posts: 141
Joined: 02 May 2012, 02:01

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
skyscraper wrote:
Indiana Jones wrote: p.s. pascaline, welkom hier ..... geen idee wie je bent. Hopenlijk geen obesitas, wanwege je 'zwaargewichtigheid' ? .. :D
Indy, zo'n schoon vrouw hebt ge nog nooit gezien!
't is er alleen geen voor Gert Verhulst :D
Laat haar dan eens een plaatje sturen ... als ze weet wie ik ben, herkent ze me wel .... :lol:

Image
I don't need cards ;-) en Gert Verhulst breek me de mond niet open ;-)

Kan aan zijn 70e nog eens ruilen voor een 14 jarige in Japan

Finja, als je met honden begonnen bent ;-)

En gehandicapten uit je pretpark uitsluit

Ik moet die man niet

Beter zilver gekocht geld x10 ipv al zijn pretparken

zonder 1 euro subsidie : http://www.youtube.com/watch?v=iNvB1AKd3Lw

hoor het hem graag zeggen

een buikgevoel

marketingstudies

grote woorden, volgens mij een finja moet er geen tekening bij maken 'kinderen pretparken" ....

nuja iemand die met honden iets doet

"macht"

thahahhaha met wat pretparken :)

FEDRA TOCH

ah tis PHARA

"zuig je naar binnen bij studio 100" :)
rofl

KINDERARBEID

http://www.youtube.com/watch?v=iNvB1AKd3Lw

lol de enige die hier in beglie kinderarbeid doet is juist net hem :) kzie ik geen kinderen in de ggb of delhaize

;)
Post Reply