James Sinclair vs Martin Armstrong

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Uiteindelijk posten we hier allen -bedoeld of onbedoeld- als CIGA/s (Comrades in Golden Arms) .... :D

Image
Last edited by Indiana Jones on 28 Jun 2012, 17:17, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Jim’s Mailbox
June 27, 2012, at 10:45 am

Jim,
I have considered velocity (mailpost Adrian).

It will happen when those hoarding paper money PERCEIVE it’s less risky to hoard other things (any things) then to hold on to something that will eventually be accepted by less and less people (e.g., Chile and China now trading in the renminbi instead of the US dollar as of yesterday, Tuesday, June 27, 2012).

I think you’re saying the change in perception will happen almost all at once to everyone and everything in the market including gold and silver and mining stocks.

Regards,
CIGA Sam

Sam,
Correct. When this comes on the scene it will be instantaneous at full energy.

Jim
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Rasta »

Één alinea uit de In The News Today

The play is perfect. All the actors are true to their lines. The deflationists are stuck in one interpretation of history. They cling to a belief in value being in paper which means that there will be selective high confidence in the currency of some Western economic nations in perpetuity.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Zoveel mensen, zoveel meningen. Oók ik heb zo mijn eigen (going concern) visie op het geheel.
Neemt niet weg, dat als ik Marty was .... ik mijn ongezouten mening op het stuk van Sinclair zou geven.

Dus ik wacht af ........ ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

July 2, 2012, at 10:44 am
by Jim Sinclair

My Dear Friends,

I have received more than likely every bearish case written on gold out there over the past few weeks. My answer to you is that the thesis upon which the gold price bullishly sits is performing exactly as anticipated.

Six times in the recent weeks there has been a defined program to break the price of gold and it has failed each time. The manipulators constantly run into major primary buyers in the physical market, more than likely governments with a bullish gold outlook.

Rather than arguing with each bear as some wish me to do, or agree with them which the bears want me to do, I am publishing once again a cartoon of sorts, really a teaching illustration given in 2010 when the economy was showing some strength coming out of 2008 and early 2009.

The play is perfect. All the actors are true to their lines. The deflationists are stuck in one interpretation of history. They cling to a belief in value being in paper which means that there will be selective high confidence in the currency of some Western economic nations in perpetuity.

The following three illustrations of the Skier is the entire story of gold working itself out perfectly and continuing well into 2015 and beyond.

Alf fields will be correct.

Regards,
Jim

Image
Image
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:Zoveel mensen, zoveel meningen. Oók ik heb zo mijn eigen (going concern) visie op het geheel.
Neemt niet weg, dat als ik Marty was .... ik mijn ongezouten mening op het stuk van Sinclair zou geven.

Dus ik wacht af ........ ;)
Valt wel mee Indy, wil je erboven staan geen reactie.... Perceptie we wachten af (geduldig)
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Adamus »

eduro wrote:
Indiana Jones wrote:Zoveel mensen, zoveel meningen. Oók ik heb zo mijn eigen (going concern) visie op het geheel.
Neemt niet weg, dat als ik Marty was .... ik mijn ongezouten mening op het stuk van Sinclair zou geven.

Dus ik wacht af ........ ;)
Valt wel mee Indy, wil je erboven staan geen reactie.... Perceptie we wachten af (geduldig)
Armstrong is tien jaar geleden "kaltgestellt" en heeft het ook niet meer over "zichzelf"; veel te link. Dan maar via de geschiedenis en in overdrachtelijke zin poneren. Heeft geen paspoort hé!
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:
Indiana Jones wrote:Zoveel mensen, zoveel meningen. Oók ik heb zo mijn eigen (going concern) visie op het geheel.
Neemt niet weg, dat als ik Marty was .... ik mijn ongezouten mening op het stuk van Sinclair zou geven.

Dus ik wacht af ........ ;)
Valt wel mee Indy, wil je erboven staan geen reactie.... Perceptie we wachten af (geduldig)
O.K. dan .... hoewel Marty fel kan uithalen als er dingen gezegd/geschreven worden, die naar zijn mening niet kloppen ..... zou het kunnen zijn dat hij zich in dit geval dan weet te beheersen.
Maar dan nóg ..... hij haalt in zijn stukken alle instituten & grote namen aan en geeft er zijn mening over. Nu wordt dus voor het eerst publiekelijk zijn root-thinking omtrent goud aangevallen en het blijft stil .... niet eens een pdf file'tje van 1-2 pagina's waarin hij villijn nog even toelicht hoe het dan wél met goud zit .... en dat laatste is hij goed in, want hij doet het aan de lopende band omtrent allerlei onderwerpen.

Door non reactie, wekt hij de indruk dat hij geen repliek heeft .. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Rasta »

De andere mogelijkheid is dat hij ... het gewoon mee eens is, en daarom geen kritiek heeft. Ik kreeg toch steeds de indruk dat hij zich vooral verzette tegen de hard-core gold-bug die nog steeds denkt dat goud ooit geld gaat worden.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: James Sinclair vs Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:De andere mogelijkheid is dat hij ... het gewoon mee eens is, en daarom geen kritiek heeft. Ik kreeg toch steeds de indruk dat hij zich vooral verzette tegen de hard-core gold-bug die nog steeds denkt dat goud ooit geld gaat worden.
Daar begon het inderdaad mee en ..... daarop reageerde Sinclair in eerste instantie ook niet. Ik herinner me nog, dat ik aanvankelijk verbaasd was over Marty/s ongekend felle reacties en vroeg me toen ook af: "what's going on Martin?"

Daar bleef het echter niet bij want Marty ging daarna, veel harder dan nodig was, in meerdere pdf files fysiek goud verzamelaars bashen. Tegelijkertijd promootte hij wel gouden en zilveren Romeinse munten ter verkoop in zijn pdf's en eagles van vóór de confiscatie.
Marty sloeg daarmee helemaal het pad in van: historisch unieke gouden/zilveren munten verzamelen is prima, maar fysiek goud&zilver verzamelen omdat het 999.9 goud is .... is onzin, tenzij het in zijn eigen goldcycle pastte maar dan was papiergoud accumuleren an sich ook voldoende.

Dát was het moment waarop Sinclair zichzelf niet meer kon inhouden en ikzelf dacht:" laat maar, doch ik denk er zelf toch ietsjes anders over".

Wat Sinclair in zijn laatste bericht doet, is beweren dat Marty er dit maal naast zit en valt daarmee feitelijk zijn cycle theorie aan. Niet omdat Sinclair daar geen waarde aan hecht, maar om aan te geven dat Martin is doorgeslagen, daarmee de goldcommunity onnodig uit het spoor brengt waarbij Sinclair zich afvraagt of Marty 'Goud' wel begrijpt..

In mijn perceptie kán een reactie niet uitblijven:
- of Martin nuanceert zijn extreme 'goldbashing' berichtgeving en houdt wel vast aan zijn eigen cycli .... iets wat zeer wel mogelijk is
- of Martin pareert de opmerkingen van Sinclair en toont daarmee Sinclair/s ongelijk aan
- of Martin reageert niet en doet daarmee het gezegde eer aan:"wie zwijgt die stemt toe"

In het laatste geval verliest Martin een stuk geloofwaardigheid ...... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply