Hooimijt November 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt November 2012

Post by Spruitje »

Gelukkig woon je in NL.
Prijzen in België:
Minnelijke schikking
1 tem 10 km/u teveel: 50€
elke extra km teveel: + 5€.

Meer dan 30 km/u teveel, automatisch => rechtbank.

Sommige regio's doen een correctie, andere niet.
In België was het dus 50€ geweest. ;)
Ps: In België geven de bestuurders de flitslocaties door via SMS aan de radiostations.
Deze worden dan aangekondigd als "vallende sterren". Misschien eens handig als je door België rijdt. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2012

Post by Indiana Jones »

Klopt het dat de snelheid in Wallonië ongelimiteerd is omdat daar toch niet gecontroleerd wordt ?
Kan ik me overigens wel voorstellen, want is de rijkste en meest sociale regio van België ... :lol: :lol: :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt November 2012

Post by skyscraper »

Indiana Jones wrote:Klopt het dat de snelheid in Wallonië ongelimiteerd is omdat daar toch niet gecontroleerd wordt ?
Kan ik me overigens wel voorstellen, want is de rijkste en meest sociale regio van België ... :lol: :lol: :lol:
moet juist lukken want ik heb gisteren voor het eerst een vaste flitscamera kunnen localiseren in Wallonie, 100 meter voor de grens met Vlaanderen :mrgreen:
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt November 2012

Post by skyscraper »

hoeveel moet je hebben om je te beschermen tegen inflatie? veel blijkbaar :cry:
http://www.zerohedge.com/news/2012-11-1 ... ld-you-own
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt November 2012

Post by Spruitje »

Indy wrote:Moet juist lukken want ik heb gisteren voor het eerst een vaste flitscamera kunnen localiseren in Wallonie, 100 meter voor de grens met Vlaanderen :mrgreen:
Op de E25 (route des Ardennes) staat er ook een voor 'n tunnel, het heeft jaren geduurd eer hij de eerste foto nam.
Waalse traagheid weet je wel.

-----------------------

@ Skyscraper: "...For me, I am probably going to use some of this gold if we get high inflation. How are you going to protect your standard of living if we get some kind of runaway inflation? And let’s say it's not runaway hyperinflation; let’s just say it's high inflation, 10%, 15%. Remember it was 14% in 1980, so the odds of us getting high inflation are realistic. So if I am going to use that gold to cover my standard of living, you are going to need about two thirds of an ounce of gold for every thousand dollars of monthly expenses. If you want to protect your standard of living and not have your house be ravaged by inflation, so to speak, so that is a good guideline to follow..."

Levensstandaard behouden lijkt mij onwaarschijnlijk en ook niet aan te raden tov van de naaste medemens. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt November 2012

Post by Paul »

Spruitje wrote:... en ook niet aan te raden tov van de naaste medemens. :roll:
juist
helemaal mee eens

genieten doe je samen
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2012

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote:
@ Skyscraper: "...For me, I am probably going to use some of this gold if we get high inflation. How are you going to protect your standard of living if we get some kind of runaway inflation? And let’s say it's not runaway hyperinflation; let’s just say it's high inflation, 10%, 15%. Remember it was 14% in 1980, so the odds of us getting high inflation are realistic. So if I am going to use that gold to cover my standard of living, you are going to need about two thirds of an ounce of gold for every thousand dollars of monthly expenses. If you want to protect your standard of living and not have your house be ravaged by inflation, so to speak, so that is a good guideline to follow..."

Men gaat in dit artikel uit van de veronderstelling dat de goud en/of zilverprijs gelijk zullen stijgen met de inflatie van de prijzen. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Als AU/AG in verhouding meer stijgen, zul je minder ounces nodig hebben dan opgegeven in onderstaande tabellen
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt November 2012

Post by Adamus »

http://www.peakprosperity.com/podcast/80075/jeff-clark


Jeff Clark: So How Many Ounces of Gold (or Silver) Should You Own?
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2012

Post by doubleyou »

Spruitje wrote:Gelukkig woon je in NL.
Prijzen in België:
Minnelijke schikking
1 tem 10 km/u teveel: 50€
elke extra km teveel: + 5€.

Meer dan 30 km/u teveel, automatisch => rechtbank.

Sommige regio's doen een correctie, andere niet.
In België was het dus 50€ geweest. ;)
Ps: In België geven de bestuurders de flitslocaties door via SMS aan de radiostations.
Deze worden dan aangekondigd als "vallende sterren". Misschien eens handig als je door België rijdt. ;)
Gewoon ter illustratie
Om nog maar van de overijverige parkeerwachters te zwijgen...
Vorige woensdag : stakingsdag van de treinen in België ; Brussel plat voor treinverkeer...
Auto -> files -> in Brussel alles overvol natuurlijk
stress & risico & tijdverlies
eindelijk toch nog een "betalende" parkeerplaats gevonden...max 2 uur via betaalautomaat
in orde voor die 2 uur

terugkomst : het bekende briefje achter de ruit, ; termijn verstreken ; geen geldig parkeerbewijs -> boete 25 €
"Retributieboete" was opgemaakt welgeteld 15 minuten na het verstrijken van het uur.

Waarom zou een werkmens nog moeite blijven doen op zo'n dagen ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt November 2012

Post by skyscraper »

je moèt wel, zolang de grote meerderheid het blijft doen
als morgen niemand nog btw wil betalen kun je moeilijk iedereen in de gevangenis steken
Post Reply