Hooimijt maart 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Rasta »

Ik heb wel vaak het idee dat de anonieme gebruikers die in de statistieken zijn te zien, de "robots" zijn die spammers gebruiken om te zien of het forum open is voor spam-misbruik. Dan zie je ineens van diverse computers een aantal logins. Vandaar ook de "most users ever online: 86". Voor de gebruikers die wél zijn aangemeld, kun je ook op de link drukken "wie is online". Als de anonieme gebruikers blijven hangen op de pagina "nieuwe gebruiker aanmelden" weet je al genoeg.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt maart 2013

Post by cor »

eduro wrote:Ik kan mij niet voorstellen dat Dijsselbloem en consorten zo stom zijn in het Cyprus verhaal, wellicht is het weer een zet in het economisch schaakspel.

ik zie 3 belangrijke effecten.

1 het geld wordt in omloop gebracht. (economische groei)
2 Cyprus als toevluchtoord is opgeblazen. (Veilige haven)
3 kwartaalafsluiting van de ecb komt eraan. (balansverbetering) goud moet groeien

Het lijkt mij in dat opzicht een meesterzet.
Dan zou je ook kunnen bijvoegen:
4. Stomweg proberen welke de reacties zijn. :?

Maar eigenlijk geloof ik het niet. De belangen zijn tè groot, zowel monetair als qua internationale politiek.
En de mensen zullen dit niet vergeten. Men heeft als het ware een basisregel van de westerse maatschappij overtreden.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt maart 2013

Post by eduro »

punt 4 nee dan onderschat je ze weer als men terugvalt op een proefballon, dat kan ik me niet voorstellen.

Het volk vergeet alles na 3 tot 6 maanden tenminste de pak hem beet 90% die zijn al afhankelijk, die komen in beweging als de subsidies/uitkeringen/belastingkortingen zouden stoppen.
Bovendien kunnen we alleen kiezen door welke stok we worden geslagen of beloond.
Stemmen voor een systeemwijziging is niet mogelijk in ons kiessysteem.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Spruitje »

Het orakel spreekt!
Beleggersgoeroe Warren Buffett heeft in een interview met Business Wire (een persberichtendienst in handen van Buffets investeringsvehikel Berkshire Hathaway) opnieuw zijn optimisme over de Amerikaanse economie uitgesproken. Beleggers moeten volgens hem vertrouwen in 'de natuurlijke sappen' van het kapitalisme, en minder kijken naar wat de politiek in Washington uitspookt met de begroting.
'Mensen focussen te veel op wat de regering heeft gedaan, om hen dan te prijzen of bekritiseren', aldus het orakel van Omaha. 'Wij hebben een fantastisch systeem dat uiteindelijk zichzelf opkuist en altijd voorwaarts beweegt.' Het volledige interview kan u hier bekijken.

------------------------------------------------------------

Over welke natuurlijke sappen heeft hij het? Zou het gaan over het gewone werkvolk dat ze aan het uitpersen zijn? :mrgreen:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2013

Post by doubleyou »

.
"Vanavond werd ook bevestigd dat de Cypriotische banken tot dinsdag gesloten zullen blijven, tankstations zouden vanaf nu ook geen cash geld meer aanvaarden."

voor de gewone, brave burger....'t is proper, amai :cry:
ofte : Hoe vertrouwen omzetten in wantrouwen met een vingerknip ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
goudhaantje71
Posts: 2
Joined: 27 Jan 2013, 13:49

Re: Hooimijt maart 2013

Post by goudhaantje71 »

[/quote]
Rasta wrote:Ik heb wel vaak het idee dat de anonieme gebruikers die in de statistieken zijn te zien, de "robots" zijn die spammers gebruiken om te zien of het forum open is voor spam-misbruik. Dan zie je ineens van diverse computers een aantal logins. Vandaar ook de "most users ever online: 86". Voor de gebruikers die wél zijn aangemeld, kun je ook op de link drukken "wie is online". Als de anonieme gebruikers blijven hangen op de pagina "nieuwe gebruiker aanmelden" weet je al genoeg.
Ik ben al een paar maanden een anonieme meelezer maar had steeds probleem met mijn paswoord, maar dat ligt volkomen aan mezelf hoor. Was blij dit forum te vinden, nadat ik wat verweesd was achtergelaten bij het andere goudforum eventjes geleden. Voelt een beetje als thuiskomen, ik lees vooral mee, heb niet zo veel bij te dragen denk ik dan maar op een bescheiden manier. In ieder geval, keep up the good work, en vooral bedankt daarvoor.
marcvanlaere
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2013, 12:53

Re: Hooimijt maart 2013

Post by marcvanlaere »

Ik ben zelf ook een van die anonieme meelezers. Sinds een week of twee.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Indiana Jones »

Welkom .... :D

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Adamus »

doubleyou wrote:.
"Vanavond werd ook bevestigd dat de Cypriotische banken tot dinsdag gesloten zullen blijven, tankstations zouden vanaf nu ook geen cash geld meer aanvaarden."

voor de gewone, brave burger....'t is proper, amai :cry:
ofte : Hoe vertrouwen omzetten in wantrouwen met een vingerknip ?

Conclusie: cash is -in dit geval- geen betaalmiddel meer.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Adamus »

marcvanlaere wrote:Ik ben zelf ook een van die anonieme meelezers. Sinds een week of twee.
De filmpjes van Koen al beluisterd?
Post Reply