Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Adamus »

PieterP wrote:[
Maar is ook mogelijk dat teveel mensen het allemaal wel best vinden en we daar collectief de bittere rekening voor gepresenteerd gaan krijgen.
Tja, 't 20jarige "ritalin" hbo'ertje die begeleid moet worden door wederzijdse ouders om de de spulletjes op vast moment tot zich te nemen levert zomaar €20.000 pjr op. Eenmaal in het systeem ...... :roll: , maar wat moet toekomstig vriendje of vriendinnetje daarvan vinden? Misschien leeft de maakbaar daarbij ook. Zou best kunnen.
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Sanem »

Sanem wrote:blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
nog even benadrukken dat dat de perfecte bodems zijn
het lijkt me meer waarschijnlijk dat ze genoegen gaan nemen met 1200 en 17
en tous cas, nu is volgens mij het optimale moment om in te kopen
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

En dan nog DIT (van de roofridders zelf, met hun Haagse kastelen op de achtergrond): .. :evil:

Gepubliceerd:27 juni 2013 12:27

'Productiviteit ambtenaren daalt'
De productiviteit van ambtenaren is er de afgelopen jaren flink op achteruitgegaan. Dat concludeert adviesbureau Roland Berger Strategy Consultants in een rapport dat donderdag is aangeboden aan Kamerleden.

Image


Het kost de overheid daardoor steeds meer om hetzelfde werk te doen. De overheidsuitgaven stegen in de afgelopen elf jaar met 62 procent. In 2000 ging het nog om 185 miljard euro, in 2011 liep dit op naar driehonderd miljard euro.

Tegelijkertijd daalde de productiviteit aanzienlijk, aldus de onderzoekers. Als de overheid tegen dezelfde kostprijs zou werken als elf jaar, gecorrigeerd voor inflatie, zou minstens zeventien miljard euro per jaar kunnen worden bespaard, luidt de conclusie.

Besparing
De mogelijke besparingen werden door het onderzoeksbureau geanalyseerd op basis van publiek beschikbare informatie. Daarbij werden bestaande cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) gebruikt. Met name is gekeken naar diensten, zoals de kosten om een leerling een schooljaar te laten doorlopen of een rechtszaak af te handelen. Hoewel de overheid meer kwijt is aan diensten, blijkt uit cijfers van het SCP vrijwel geen objectieve verbetering van de kwaliteit op het vlak van onderwijs en zorg, aldus de onderzoekers. Ook in de ogen van burgers zou er weinig zijn verbeterd.
De onderzoekers adviseren de overheid meer als een bedrijf te besturen. "Het ontbreekt nu aan structurele sturing", legt onderzoeker Arnoud van der Slot uit.

Focus
Focus en doelstelling van besparingsplannen moeten worden bepaald door in kaart te brengen wat de afgelopen tien jaar de stijging van de kostprijs heeft veroorzaakt. De oorzaak van de stijging is in dit onderzoek niet bekeken. Daarnaast moet er beter worden gemonitord binnen overheidsorganisaties en moeten ministers verantwoording afleggen over de productiviteit. Het onderzoeksrapport is donderdag aangeboden aan Kamerleden Roald van der Linde (VVD), Pierre Heijnen (PvdA), Eddy van Hijum (CDA) en Wouter Koolmees (D66). "De inzet op een kleinere overheid die taken efficiënt uitvoert kan aanzienlijk bijdragen aan de noodzakelijke bezuinigingen", laat van Hijum weten in een verklaring.

Door: Novum
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Sanem wrote:
Sanem wrote:blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
nog even benadrukken dat dat de perfecte bodems zijn
het lijkt me meer waarschijnlijk dat ze genoegen gaan nemen met 1200 en 17
en tous cas, nu is volgens mij het optimale moment om in te kopen
1224 breekpunt .... kijk naar Sinclair's onderste blokje .... ;)
Attachments
Sinclair32.jpg
Sinclair32.jpg (82.78 KiB) Viewed 3089 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Trader Dan's Market Views
Wednesday, June 26, 2013
Gold Chart and Comments

Several readers have asked me where I think this move lower in gold could finally exhaust itself. That is a good question.

All I have to go off of is the chart plus the knowledge that various costs of production for gold continue to surface from the investment houses. Some put the cost between $1200 - $1250. I have seen other estimates taking that down to $1150 or so.

The point is that gold is nearing levels that are going to make it extremely difficult for many mining operations to continue at any sort of profit. Already I am getting reports from S. African miners that are in trouble.

As I mentioned in a previous post, mine shut ins will only begin if gold moves to these aforementioned levels and stays there a while. If it just hits those levels and rebounds higher, the shut ins will not take place. I do believe however that we are not currently in an environment in which gold is going to violently rebound higher. Barring some unforeseen event, there is simply no reason to hold the metal especially in the face of rising interest rates and a widespread belief that inflation pressures remain subdued. Throw in the fact that the US Dollar is very strong, and that means gold is going to have a difficult time mounting any sustainable rally in price.

Image

All this being said, the chart does provide us some interesting information when tied in with those cost of production estimates.
Notice the lines that I have marked, "SUPPORT" on the chart and note the price levels that they come in near.

The first one is just about at the $1150 level. That number is mentioned above as one of the costs of production. Then you have a major 50% Fibonacci retracement level coming in near $1090 and another level of support near $1050.

I see things as follows: Gold has round number psychological number support at the $1200 level. Thus far in this meltdown, those round numbers have not been very good at holding on the downside; rather they have served fairly well as selling points for rallies.

If $1200 fails, then you have support down at the cost of production near the $1150 level. Seeing that markets tend to always overshoot prices because of margin calls and other assorted technical factors, if $1150 failed to hold, you could see another $100 or so drop in price. That would take gold into the next support level noted below the 50% Fibonacci level which is $1050.

Let's just say that I do not believe gold prices would stay down below that level for any length of time. I remember what seems an eon ago when it was buying from the INDIAN CENTRAL BANK that took the price of gold through the $1000 level. It never saw that level again.

My thinking is that Central Bank buying will be quite intense should gold ever get to that level.

My view is that $1050 would represent a buying opportunity, should gold get down that low for long-term oriented investors. Remember, this is for investors, not traders.

Obviously any production cutbacks would impact the supply side of the supply/demand equation only. We still need to see how demand will shape up as price descends lower. Demand must exceed supply if price is to rise.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
Sanem wrote:
Sanem wrote:blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
nog even benadrukken dat dat de perfecte bodems zijn
het lijkt me meer waarschijnlijk dat ze genoegen gaan nemen met 1200 en 17
en tous cas, nu is volgens mij het optimale moment om in te kopen
1224 breekpunt .... kijk naar Sinclair's onderste blokje .... ;)

Zonder op enen zijn schenen te willen schoppen...
dat blokje hebben we ook al weer gehad....

Morgen gaan we nog ' meetje schaartand ' moeten opvoeren die ooit in een
seniele periode, op een ladderzat feesje het level 750 heeft uitgesproken.. :mrgreen:
Ik zeg zomaar wat hoor....

Ik zal eens een " wild gokje doen " !!!
De miners kunnen ze gerust weer duwen ( drijven ) tot het hedgen : het te mijnen goud op
voorhand verkopen aan ' een achteraf veel te goedkope prijs '...!
Dienen zogenaamde vloer van produktiekost zal mogelijks houden, maar is belange
geen zekerheid !
Dat weten de meeste lezers onder ons ondertussen ook wel .

De grote vraag die zich stelt, en waar ik geen sikkepit antwoord op heb, NOCH lees van om
het even welke goeroe.....
Wat is er momenteel echt aan de hand, wat nu nog in het geborgene zit ( zoals onze pedofiele
bisschop Van Gheluwe :mrgreen: ), en het licht niet mag zien...
Anders gezegd in herhaling : waarom moet edelmetaal eerst de ravijn in ???
Waar zit de gevaarlijke countdown ???
Is het een ' niet voor de hand liggende ' ?
Of, is het wel voor de hand liggend, maar al merkelijk verder tikkend dan verwacht ?

En, bijkomend, wie blijft bereid om deze verliezen te slikken ?
( ik bedoel de grote players, ik heb het niet over ons ' particuliere klutsken ', zonder iemand tegen de haren
te willen instrijken ).
Het zijn toch niet allemaal champagnedrinkers omdat de POG daalt ?

Welke bom tikt, en waar ?

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Had ik dat geweten dat dit zich zou voordoen... dan had ik in ieder geval anders gehandeld. (Met mij waarschijnlijk velen)
:(
Die steun van de kostprijs weegt maar even veel als het volume uit het mijnen zelf. En het gemijnde jaarlijkse goud speelt nauwelijks 'n rol in de ganse handel.

Waar ik wel al aan gedacht heb zijn de woorden: "Goud gaat naar $5.000 maar dan zal niemand het nog in handen hebben".
:roll:

Krijgen we nu dagelijks 'n klop op onze kop?

@ cava: Italië ondoen van z'n goud op 'n goedkope manier?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

OCO.V

dat is mijn juniorke waar ik het gisteren over had.
staat vandaag aan 0,045 dollar....

ik ga nu belange niet pleiten om te kopen.....zekers niet.
en, ik weet dat je wiskunde en simpele rekenkunde KAN verkrachten ( wat een werkwoord ),
als je wil...

Ze hadden een prospectiezone waar ze zouden mijnen.
( ik zeg wel : zouden ).
Achteraf gaan ze vooral hun ijzers leggen in een tweede zeer beloftevolle zone, maar daar is
eigendomsdiscussie....( voorlopig verliezend ).
Een hoopken rechtzaken tot gevolg.
( klassiek juniorgelul )...

Ondertussen verkopen ze hun eerste prospectiegebied voor een 18 miljoen dollar..
( ik weet niet : verstandig of onverstandig )
( daarvoor zou ik naar ginder moeten gaan, en dan mogelijks nog ' als een uil op nen kluit
staan kijken ' ).
Maar, den deal zijn voorwaarden om die 18 miljoen dollar op te strijken is eigenlijk rond.

In hun tweede gebied liggen ze voorlopig ewa in de hangmat te pollewieteren omdat ze
de uitspraak van het Supreme Court ( of zoiets ) afwachten.....
Ondertussen vertegenwoordigt de beurskoers een 2 miljoen dollar.

Waar zit het verschil : 18 - 2 is nog altijd 16 !!!
En, ze hadden zelfs nog geld in kas !!!
Ik weet, ewa kort door de bocht....

Maar, ofwel zijn dat een bende lapzwanzen die een paar miljoen verdelen onder elkaar,
op kosten van de onnozele aandeelhouder.
Ofwel, de markt is voor de moment zo zot als een achterdeur.....
( alhoewel, ik weet ook niet hoe een zotte achterdeur eruitziet.. :mrgreen: ).

Rare tijden,

mvg,
Cavajo

( ps : dat etentje van gisteravond : allesbehalve hautain bedoeld..... nichtje was
afgestudeerd, diploma uitreiking.. :P ) .
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Even 'n quote van de hooimijt zo'n 14 maand geleden: (Mei 2012) :shock:

Hooimijt mei 2012
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Welke bom tikt, en waar ?

mvg,
Cavajo
Ik heb een stukje uit uwe text gehaald, waarop ik wil reageren .... met uw welnemen, want ik heb u hoog :!:

Geloof (in wat of wie dan ook) is altijd een riskante zaak.
Zo zijn er velen, die geloof in goud- of zilver hebben ... en daarnaast nog onderscheid maken tussen 'papier' en 'fysiek'.

Mijn eerste beleggingen (in diverse onderliggende waarden) deed ik in de jaren '70 van de vorige eeuw en... daar leerde ik van. Toen k begin jaren '90 een beleggingspolis nam en de adviseur mij attendeerde op het feit dat iedereen dit in aandelen nam, belegde ik in obligaties. Dat vond hij niet zo slim, maar ik moest het zelf maar weten. Vervolgens deden de obli's het vele malen beter dan de tanende aandelen ... en daarna wisselde ik enkele malen van belegging strategie (iets dat mij ook bij aankoop afgeraden werd omdat dit iedere keer 50 gulden extra kostte).
Ik deed dit, omdat ik wijs was geworden in de jaren '70- en '80. Alles kon tot aan de hemel (en ging dat ook voor de enkeling), maar het meeste eindigde in een hel (voor de meerderheid).

Misschien ben ik door die wetenschap (ervaring van 'op je bek gaan, ervan leren en weer doorgaan') wellicht één van de weinigen, die flink winst op een beleggingspolis gemaakt heb. Tot aan +/- 2005 en heb de polissen toen omgezet in goud á € 15,- / gram fysiek op een gewaarborgde plek bij een bank (thans bij een andere bewaarder in een ver buitenland). Sindsdien heb ik meerdere fysiek aankopen gedaan en meldt dit aan de overheid (belastingdienst). Ik vertrouw ze niet, maar aangezien ze mij ook niet vertrouwen moet ik wel, anders heb ik er niets aan als ik het ergens anders in wil omzetten.

Toen ik eraan begon had ik meteen een strategie: +/- 4% (waar de fiscus mee rekent) boven inflatie (waarmee de fiscus niet rekent maar ik wel) die op dat moment ongeveer 2% was ... dus 6% per jaar. Iedere aankoop heb ik cumulatief vanaf datum eerste aankoop doorgerekend á 6 % p.a. zodat ik voor al mijn aankopen gezamenlijk uitkom op € 31,-- per 31/12/2013.
Ik heb destijds al gekeken hoe goud zich dan ongeveer moest bewegen en wist (uit ervaring) dat er een grote correctie kon komen. Maar voor de Lange Termijn, dacht ik toen dat ik redelijk safe -en buiten het systeembankieren- op cumulatief 6% kon komen (want het is geen 6% p.a. maar 6% p.a. cumulatief!).

Ga ik dat dit jaar redden (t/m 2012 zeker wel) .... denk het niet, maar komt wel weer goed in 2014/2015.
Ik zit dus 'even' onder de dekkingsgraad ... maar komt wel weer goed .... (Armstrong volgende ... zeker te weten zelfs). Dus met mijn L.T. belegging is niets mis.

't zijn de KT speculaties, die in spikes wat opleveren en in spikes verlies laten en ..... na 7 jaar cumulatief slechts een bescheiden winstje, maar de 'L.T. stil is safe & sound'.


Dus 'de bom' .... tsjah, speculeren over wat, waar en hoe.
Een kleine anekdote dan maar (uit begin jaren '80) .....
Last edited by Indiana Jones on 27 Jun 2013, 21:51, edited 3 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply