Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Sanem »

Paul wrote:Zoals ik al zei. QE wordt afgebouwd.
ENIGE reden daarvoor is juist de enorme stijging van de dow. Ze zijn bang voor een bubbletop.
waarom ? hun eigen geld zit daar ook in !! 401k lopen vooral op de beurs. Ook die van politici !!
ik sluit geen enkele uitleg uit
maar ik ga eerder uit van het conspiracy principe: deze hele klucht was voorzien en gepland
een beetje als een schaakspel, als je maar slim genoeg bent en je stukken op de juiste plaats hebt kan je redelijk goed op voorhand bepalen welke bewegingen de tegenstander gaat maken, en hem zo sturen naar waar je hem wilt hebben, tot hij geen kant meer uit kan en smeekt om geslacht te worden
Paul wrote:5 jaar in een markt is helemaal niks sanem. Om over zo'n kort periode, geisoleerd bekeken, conclusies te trekken is levensgevaarlijk. Ga nou gewoon Armstrong eens goed lezen. Gaat je serieus helpen.
Goldman gaat in de volgende crisis gewoon naar de filistijnen. Net als alle andere grootbanken. No more bailouts. Publieke opinie is allang klaar met ze, en er komt voorlopig ook geen herverkiezing aan nu. Politieke wil om te helpen daardoor niet aanwezig.
dit is in essentie een herhaling van de jaren '30: geldhoeveelheid verhogen, dan ineen doen krimpen en de markt doen crashen. toen kregen de banken geen bail outs, maar de grote banken hebben het nochtans wel overleefd, die zijn net op tijd uit de beurs gestapt. als je weet dat dit gaat gebeuren is het feest, als je het zelf organiseert is het een fixed game. Goldman heeft aan de vastgoed crash verdiend, en hoeveel hebben de banken aan de crash van 2008 verdiend?

bail outs zullen we niet meer hebben, daar is geen steun meer voor
bail ins worden de nieuwe standaard, wat eigenlijk gewoon een faillissement en doorstart is
grappig, hoe ze van bail outs naar bail ins zijn geschoven, en de mensen dat gewoon slikken. ipv het via belastingen te doen laten ze de klanten er rechtstreeks voor opdraaien. dan is het vooral de middenklasse en de rijkere groepen die je raakt. nu toch nog, hoe lang voor ze de geldgarantie verlagen, of een som maken van al je bankrekeningen
het is de keuze krijgen tussen een slechte en een slechtere uitkomst. en dan kiezen we de minst erge oplossing. er zijn echter alternatieve oplossingen, het is mogelijk om de regels van het spel te veranderen. maar niemand die ons die oplossingen gaat aanbieden, straks krijg je revolte op weg naar het slachthuis...

en wie zegt dat de banken niet opnieuw de volgende crash zullen zien aankomen, die mannen zijn blijkbaar toch altijd slimmer dan de gemiddelde mens. bij een crash verdwijnt dat geld niet, het wisselt gewoon sneller dan anders van eigenaar. als de banken hun geld in fysiek goud steken en bail ins doen kunnen ze er relatief onbeschadigd uitkomen. en of een bank nu sterft of niet maakt niet uit, als de eigenaars maar op tijd weg zijn met de kas
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Paul »

dit is NIET in essentie herhaling van de jaren 30.
en verder zeg ik dr maar even niks meer over.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:dit is NIET in essentie herhaling van de jaren 30.
en verder zeg ik dr maar even niks meer over.
De enige overeenkomst is dat ook destijds veel geld uit de wereld naar de VS stroomde en Europa leegliep. Maar de huidige achterliggende factoren zijn 180 graden anders dan in de jaren '30. Het scoort idd niet zo, om te herhalen waarom dat zo is.

Armstrong schrijft waarom het is zoals het thans is en mij lijkt het zinvoller om stellingen van Armstrong te bediscussiëren dan individuele meningen, want dat dreigt een herhaling van zetten te worden .... :)
Niet dat Martin een profeet is, want zijn uitspraken zijn net zo valide als de hoeveelheid data die hij in zijn cycli verwerkt. Die cycli zijn WEL heilig .... :) .... althans, zo zit het universum in elkaar en dat is onomkeerbaar. Wel is het zo, dat als je niet alle data toevoegt (alles is met elkaar verbonden), je wellicht een niet geheel juiste conclusie kunt trekken .... behalve dan, dat het een turning point is, want DAT staat vast. ;)

edit-@sanem:
zo ook met goud. Begin jaren '30 heeft de VS de gouden standaard losgelaten. Dát was de veroorzaker van de goudconfiscatie in de VS. De buitenlandse dollars (reserve dollars) hebben die standaard gehouden (afspraken Bretton Woods 1944) totdat Nixon dit losgeschroefd heeft zonder verder afspraken te maken. Hierdoor ontstond de eerste goudbubbel. De huidige goudbubbel is ontstaan door speculatieve oorzaken ..... sinds de jaren '80 gemanipuleerde GANSE commoditymarkt in combinatie met wantrouwen in de bankensector (zelfs banken kunnen niet tegen de trend in manipuleren). Thans vertaalt het wantrouwen zich in wantrouwen in de bankensector (bail ins) EN overheden (overheids obli's ergo: valuta). De enige safe-heaven is nog de USD, maar dan niet de USTB, maar juist wel de DJI. Als die gaat bubbelen, is het game-over. Het ganse QE heeft de bevolking nog niet bereikt (broekzak vestzak banken-overheid), waarbij slechte leningen omgewisseld zijn tegen goed verhandelbare TB's waardoor banken ruimte kregen om nóg verder te speculeren, topwinsten konden draaien en zelfs na Lehman-default weer topbonussen uit konden keren. Dat slecht spul is allemaal gederivatiseerd en ja, we hebben een giga derivatenbubbel die na 2015 mee kan knallen ..... dan hebben we een vulkaanuitbarsting, tezamen met een aardbeving, waarbij de depressie in de jaren '30 zal verbleken ...... duimen dus maar en veiligheidsriemen vast.
Het is niet uitgesloten dat goud weer geconfisceerd gaat worden, maar om een heel andere reden dan de VS in de jaren '30 deed. Heeft alles te maken met paniek bij overheden, die ALLES gaan confisceren dat nog enige waarde heeft en waar ze met hun tengels bij kunnen .....

We gaan zien ........ :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

Op zoek naar warm water (was toch al uitgevonden meen ik) of naar goud in de diepzee?

Grote/Stille Oceaan

Misschien hebben de Amerikanen het Duitse goud destijds gebruikt als vislood en hebben ze gewoon de coördinaten aan de Duitsers gegeven.

POG (week-afklop): Gaan we eindigen met 'n grafiek die lijkt op 'n cobra die uit het mandje kruipt?

Image
Last edited by Spruitje on 23 Aug 2013, 19:02, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

@ Spruitje .... nee, ik heb niet met m'n vingers aan de knoppen gezeten .... als dat wel zo was, had ik nu die boot aan die stijger ...... :lol:
Attachments
gold.gif
gold.gif (15.73 KiB) Viewed 3549 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by doubleyou »

.
het is hier voor mij allemaal even te ingewikkeld.
ik kijk dan alleen nog even naar de genoteerde goudkoers en naar de rentes
komt goe :)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Thomas Lieven »

Voor de liefhebbers van de canlesticks:
Opwaards bevestigd :) :) :)
Attachments
Goud Spot USD per Troy Ounce-2013-08-24-103226.png
Goud Spot USD per Troy Ounce-2013-08-24-103226.png (52.62 KiB) Viewed 3494 times
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Sanem »

Sanem wrote: India beperkt zwaar de goudimport, en dit vlak voor de goudseizoenen:
...
nu is mijn vraag, welk effect zal dit hebben op de goudprijs in Roepie?
de premie op fysiek zal ongetwijfeld exploderen
om hierop verder te gaan:
http://bullmarketthinking.com/indian-go ... ting-down/

de goudprijs in India staat terug op het niveau van eind 2010, 10% lager dan de piek in 2011
Image
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Spruitje »

doubleyou wrote:.
het is hier voor mij allemaal even te ingewikkeld.
Verklaar :?
Er zijn inderdaad wel 'n pak parameters die -onafhankelijk of in combinatie met elkaar- inderdaad soms rare resultaten geven.

Ach, Voor de mensen in het leger is het soms ook te ingewikkeld.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

sterke opening

Post by Dirkgold »

boven 1400
de mijntjes gaan vliegen.
geloof nog steeds in de mogelijkheid van een short squeeze
Post Reply