Hooimijt oktober 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: boehahahahha

Post by Dirkgold »

Indiana Jones wrote:
Dirkgold wrote:http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/and ... dem__.html

We beschermen een trade positie dan ook altijd met een stop loss niveau. In dit geval plaatsen wij dat op $ 1.320. lekker uitgestopt dan.
:D
berichtje is van 11 oktober, vanaf dat moment is goud nog $40 verder gezakt (zoals hij voorzag) en kan hij een leuke trade gedaan hebben, toch ......

Als hij vandaag rap genoeg was heeft hij mischien wat winst. Als hij niet achter zijn computer zat waarschijnlijk niks.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

Als het een beetje trader is had hij al lang winst genomen, heeft hij hem vast gehouden, dan is het een looser .. :?

De euro staat trouwens aan een kritisch breekpunt, als'ie dáár doorheen gaat lijkt het alsof het grote geld weer richting europa komt en dát geloof ik dus niet. Ik kijk niet alleen naar goud (al zit ik er sinds vanmiddag short in), maar ook naar de euro, de ustb yields, de S&P en nog een paar zaken. Aangezien de euro errug hoog staat, durf ik de goudpositie nog wel even overnight te trekken, wat ik anders nooit gedaan zou hebben ..... we gaan zien ....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

De VS zouden tegen eind oktober zo'n $61 (55+6) miljard aan intresten moeten betalen. Wordt het een spannende haloween?
..

Mario Draghi ziet de rol van goud toch iets anders dan Helicopter Ben.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

l'histoire se répète ..... maar dan met het candle plaatje in fotonegatief bezien omdat de bull een bear is geworden ;)
Attachments
StreamingServer.gif
StreamingServer.gif (25.17 KiB) Viewed 3977 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

Weekend: alles ligt stil met uitzondering van de fles cava waarvan de inhoud in volume daalt. :D dus even afdwalen.

Even 'n klein videootje meegeven, een Vlaams programma van op VijfTV (SBS) het verhaal van 'n ex-model (Astrid Bryan) dat in Hollywood van de centen kon leven van 'n veel oudere "geliefde" ("den John") een TV-programma kreeg ("Astrid In Wonderland") en nadien het programma verder zette met haar broer, "de Lau".
Video: het volk heeft zich kunnen vermaken, op het eind moet de schuld betaald worden.
Iets zegt me... :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

De westerse wereldeconomie ligt aan het zuurstof, werkeloosheid en armoede gaan de pan uit, overheden dreigen te bezwijken onder hun schuldenlast, banken lijden onder hetzelfde euvel, het wereldwijde monetaire systeem staat fors onder druk, de Arabische lente brengt eerder angst dan bevrijding en islamitische splintergroepen zaaien wereldwijd hel en verdoemenis.

Waar zou de V.N. zich dan mee bezig moeten houden ?

Hiermee dus, kennelijk !
Gepubliceerd: 19 oktober 2013 10:03
Door: ANP
De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is.
Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet. Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad zaterdag heeft gepubliceerd.
http://www.nu.nl/binnenland/3606121/ver ... -piet.html


Dat doet me aan het volgende denken: Daags na de tsunami, die gepaard ging met een vernietigende orkaan, gaat de overheid een grootscheeps onderzoek doen naar de kwaliteit van plastic strandemmertjes, zandvormpjes en schepjes. :evil:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

sint Nicolaas en zwarte Piet

Post by Indiana Jones »

En wat weet Indy (een eenvoudige burger) nu en wat weten al die hoog geplaatste ambtenaren niet :?:

1. St. Nicolaas was rond het jaar 900 een bisschop in het toenmalige Christelijke Turkije. Helemaal niet zo'n aardige man, trouwens. Hij ligt begraven in Italië en de huidige Islamitische Turken eisen de stoffelijke resten van Italië terug ....STUPID :!:
2. De gegoede burgerij uit de de Republiek der Verenigde Nederlanden (toen nog inclusief België), stopte tijdens de kerstviering wat extra's in de schoenen, die de armen in de kerk mochten zetten .... NIETS MIS MEE :!:
3. De gegoede burgerij had in de VOC tijd een stoet aan werklui in dienst, die tegen een habbekrats keihard moest werken, werd mishandeld etc. Dat waren arme Hollandse BLANKE burgers .... maar wat moesten die knechten anders, want dit was vaak de enige manier om te overleven.
4. De gegoede burgerij had in de VOC tijd soms ook een hoofdknecht, die afkomstig was uit Noord Afrika. Die mocht de sier maken met de vloeren aanvegen met een roede (het meest lichte werk). Die werd in een mooi pakje gehesen (dat zie je af aan de nog steeds bestaande kledij van Zwarte Piet) en daar werd door de gegoede burgerij mee gepronkt. Die Moorse knecht was overigens niet zwart, maar vaak licht getint. Aangezien de rest van de Hollandse bevolking blank was, kregen die Moorse knechten al snel de naam 'Zwarte Piet'.
5. De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren. In 711 vielen de Moren Spanje binnen onder de leiding van Tarik ibn Zijad. In de decennia hierna wisten zij geheel Spanje en het zuiden van Portugal te veroveren. Vanaf ongeveer 800 begint de Reconquista, waarbij de Moren teruggedrongen werden.
6. Onder aanvoering van de Christelijke kerk moest de kerstviering een zuiver Christelijk aanzien krijgen en zocht men iets om aloude Heidense rituelen een plekje te geven. De kerkleiding verzon dus het Sinterklaasfeest, waarin een Christelijke bisschop de hoofdrol moest krijgen (dat werd dus St. Nicolaas), het islamitische geloof een ondergeschikte bijrol (dat werden de Moorse knechten) en in dat geheel werd door de kerk gerefereerd aan de Spaanse Reconquista, waarin de Spanjaarden hun eigen land en geloof terug veroverden en dus moest de heilige SINT uit Spanje komen ipv Turkije. Zo pakte de kerk dus haar kans om de heidense feesten in een nieuw jasje te stoppen dat uiteindelijk dan toch weer met een Christelijk sausje werd overgoten.

Uit deze bovenstaande 6 ingrediënten is dus de Sinterklaas Mythe ontstaan.
De Zwarte Piet was weliswaar een knecht, maar die had het in de 18e eeuw beter dan de rest van het blanke personeel. Sinterklaas stond symbool voor de Christelijke suprematie en de Germaanse heidense riten die eind december werden gehouden, kregen op 5 december (geboortedag van Nicolaas) hun eigen ondergeschikte plekje om het suprême Christelijke geloof tijdens de kerst de boventoon te laten voeren. Maar dat snappen al die domme politici en semi-wijze ambtenaren niet.

Terwijl thans de voedselbanken en kledingbanken overbevolkt raken en wederom vele blanke burgers in armoede zwoegen, gaat de VN zich buigen over een getinte medeburger die dikwijls aan alle kanten geholpen wordt, die in het land van afkomst veel slechter geweest zou zijn, maar die zich (soms onder valse voorwendselen) maar meestal onbegrip, boos maakt over zijn spiegelbeeld in de 18e eeuw ...... STUPID :!:

Opdoeken die V.N. met al zijn dikbetaalde onnozele papieren tijgers. :!:
Last edited by Indiana Jones on 19 Oct 2013, 14:12, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Rasta »

"divide et impera"

Alles mag in het gevecht om lijfsbehoud.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: sint Nicolaas en zwarte Piet

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:En wat weet Indy (een eenvoudige burger) nu en wat weten al die hoog geplaatste ambtenaren niet :?:

Terwijl thans de voedselbanken en kledingbanken overbevolkt raken en wederom vele blanke burgers in armoede zwoegen, gaat de VN zich buigen over een getinte medeburger die dikwijls aan alle kanten geholpen wordt, die in het land van afkomst veel slechter geweest zou zijn, maar die zich (soms onder valse voorwendselen) maar meestal onbegrip, boos maakt over zijn spiegelbeeld in de 18e eeuw ...... STUPID :!:

Opdoeken die V.N. met al zijn dikbetaalde onnozele papieren tijgers. :!:
De zogenaamde correctheid druipt ervan af en het effect is polarisatie.
Als je het voor elkaar krijgt dit te laten ontsporen, dan heb je de aandacht wel effectief afgewend.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:"divide et impera"
Alles mag in het gevecht om lijfsbehoud.
En het volk dom houden. Er gaan weer vele miljoenen naar onderwijs, maar dat moet natuurlijk wel genivelleerd worden naar het niveau van de ongeletterden. Om de rekenvaardigheid van de Nederlandse scholieren te toetsen zijn er onlangs rekentoetsen gemaakt, ook voor het VMBO. Daar is goed over nagedacht en getoetst in de praktijk. Aangezien 80% van de VMBO scholieren in de testfase zakte voor de toets, wordt die nu aangepast naar het niveau Zwarte Piet .... elke ambitie ontbreekt dus.

En dan de taalvaardigheid van het huidige VMBO = 68% van de Nederlandse leerlingen- (reken- en taalvaardigheid zijn de 2 basisblokken van het lager onderwijs).
Onlangs las ik op facebook enkele berichten van een familielid VMBO'er. Ik heb er de dikke van Dale naast gehouden om zeker te weten dat ik het goed verbeterde (zie blauwe tekst). Ook het Nederlands is dus naar het niveau Zwarte Piet gezakt.

me (mijn) tas gejat uit de bus terwel (terwijl) ik op school was. met mobiel en me (mijn) portomenee (portemonnee) zatter (zat er) er ook in. dus ben vorloopig (voorlopig) niet meer mobiel berijkbaar (bereikbaar). klote dag . morge (morgen) lekker 4 uurtjes school . Weer een so gehad een goed cijver (cijfer). woehoi een 9 voor nederlands!!

====

Houdt het volk dom en geef ze spelen. Zuig de intelligentsia helemaal leeg en maak die groep wanhopig. Hou ze bezig met hoaxes en blijf zelf aan de macht, want je hebt bewezen knap genoeg te zijn om mensen in sheeple te veranderen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply