Hooimijt november 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by doubleyou »

Quote : Dat komt ongeveer overeen met Amstrong zijn cycle :lol: :lol: :lol:

Vertel me nog een keer...wat gaat er juist gebeuren in 2015.75 volgens Armstrong ?
One small step...


yep 2015 ipv 2005 (gewijzigd 22/11)
Last edited by doubleyou on 22 Nov 2013, 18:03, edited 1 time in total.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2013

Post by Spruitje »

Voor 2005?
Voor 2015.75 zal je bedoelen? :?
Doubleyou wrote:Wel, ik ben het beu. Van mij mag het wederom stijgen.
Als het moment aanbreekt dat we allemaal zo denken en het allemaal kotsbeu zijn...
Een kwestie van je PM niet voortijdig overboord te gooien.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by Obi-Wan »

doubleyou wrote: Vertel me nog een keer...wat gaat er juist gebeuren in 2005 volgens Armstrong ?
One small step...
Link 2015,75
What this suggests, is that gold will be in a bear market until 2015.75 and then enter a bull market until 2020.25.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt november 2013

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:
doubleyou wrote: Vertel me nog een keer...wat gaat er juist gebeuren in 2005 volgens Armstrong ?
One small step...
Link 2015,75
What this suggests, is that gold will be in a bear market until 2015.75 and then enter a bull market until 2020.25.
Hoi,

ik lees Sinclair en alle andere precious websites niet meer, behalve nog Armstrong: waarom ?
Omdat ik niet alleen in goud geïnteresseerd ben, maar ook in geschiedenis en hoe verder terug .... deste mooier (12e planeet). Hoe meer ik Armstrong begrijp, zo meer snap ik dat ik helemaal geen geheimzinnige illuminati, vrijmetselaars en andere verlichte e/o lichtgevende schepselen nodig heb.
Martin heeft ongelooflijk veel kennis- en ruwe ongemodificeerde data uit het verleden. Niet de versie die de politiek-, gemanipuleerd onderwijs-, gestoorde professoren- etc. wil laten zien (of voor ons verborgen houdt) maar Wel de ruwe data. Hij heeft dus ontdekt dat juist die ruwe data in cycli draaien en zo kwam hij op zijn cycli theorie. Daarmee is Martin Armstrong tot een Illimunator pur sang verworden. 8-)

Dan zou het een beetje vreemd zijn als ik me naar de illuminati zou voegen omdat ze menselijke voorkennis hebben, terwijl ik een ontworpen machine (los van emotie en slechts reagerend op cyclische feiten) zou negeren.
Ik lees al zijn artikelen sinds +/- 2008 en juist de laatste jaren begin ik hem steeds beter te begrijpen. Fysiek goud is voor mij het afgelopen jaar, meer nog dan het al was, slechts een fractie van het geheel geworden en juist DAT is wat het is. Hoewel ik een beetje fysiek achter wil houden, kan het zo maar zijn dat ik op gunstige momenten wat fysiek in de definitieve verkoop ga doen e/o in papier ga omzetten .... of anders dan goudpapier.
Niet omdat Armstrong dit vindt, maar omdat ikzelf tot een beter begrip ben gekomen. Wat ik de afgelopen 10 jaar over goud heb geleerd, is dat ik geen guru's moet volgen, slechts een klein beetje mijn gevoel, maar juist wel de feiten. Dat aannames killing kunnen zijn en de ruwe waarheid louterend.

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by Obi-Wan »

Ik ben persoonlijk fan van Jim Willie CB zolang ik zijn stem maar niet moet horen.
Goudbezit is voor mij ook niet het eindstation. Maar op dit ogenblik imo de optie die mij het veiligste gevoel geeft.

Ik geloof in conjunctuurbewegingen Zelf in de Kontratieff. Ik heb dus een zeker geloof in cycli. Ik ben de eerste om te zeggen dat we uit het verleden lessen moeten trekken. Een aktie heeft een reactie tot gevolg.

Maar waar ik afhaak bij Amstrong is dat een hoog technologische maatschappij (zoals de onze) niet te vergelijken valt met de Grieken, Romeinen, de Middeleeuwen etc. Naar mijn aanvoelen wordt dmv statistiek en wiskunde data uit het verleden op verschillende manieren (al naargelang de noodzaak) geïnterpreteerd en onderbouwd.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt november 2013

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:Ik ben persoonlijk fan van Jim Willie CB zolang ik zijn stem maar niet moet horen.
Goudbezit is voor mij ook niet het eindstation. Maar op dit ogenblik imo de optie die mij het veiligste gevoel geeft.

Ik geloof in conjunctuurbewegingen Zelf in de Kontratieff. Ik heb dus een zeker geloof in cycli. Ik ben de eerste om te zeggen dat we uit het verleden lessen moeten trekken. Een aktie heeft een reactie tot gevolg.

Maar waar ik afhaak bij Amstrong is dat een hoog technologische maatschappij (zoals de onze) niet te vergelijken valt met de Grieken, Romeinen, de Middeleeuwen etc. Naar mijn aanvoelen wordt dmv statistiek en wiskunde data uit het verleden op verschillende manieren (al naargelang de noodzaak) geïnterpreteerd en onderbouwd.
Hoi,

Die cycli waren er tijdens de uitvinding van 'het wiel' een standje techniek van de hoogste plank. Die cycli waren er ook tijdens de uitvinding van 'de telefoon' een standje techniek van de hoogste plank, ook tijdens de ontwikkeling van nanotechnologie en strakjes ook nog als we onszelf d.m.v. teletransporters zullen kunnen verplaatsen. Immers de mens blijft de mens en de structuur van het heelal blijft de structuur van het heelal .... waarin de technische snufjes van de mens hier op deze speldenprik die we aardkloot noemen, of dat nu het wiel is of teletransporters .... het verschil niet maken. ;)

Armstrong legt het uit:

Why is Timing Consistent Throughout the Ages? : The WHY Report
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt november 2013

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:Ik ben persoonlijk fan van Jim Willie CB zolang ik zijn stem maar niet moet horen.
Goudbezit is voor mij ook niet het eindstation. Maar op dit ogenblik imo de optie die mij het veiligste gevoel geeft.

Ik geloof in conjunctuurbewegingen Zelf in de Kontratieff. Ik heb dus een zeker geloof in cycli. Ik ben de eerste om te zeggen dat we uit het verleden lessen moeten trekken. Een aktie heeft een reactie tot gevolg.

Maar waar ik afhaak bij Amstrong is dat een hoog technologische maatschappij (zoals de onze) niet te vergelijken valt met de Grieken, Romeinen, de Middeleeuwen etc. Naar mijn aanvoelen wordt dmv statistiek en wiskunde data uit het verleden op verschillende manieren (al naargelang de noodzaak) geïnterpreteerd en onderbouwd.
Als voor zilver geldt ook voor goud dat het nooit te laat is om te verkopen :idea:
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt november 2013

Post by cavajo »

Obi-Wan wrote:Helaas geen enkele Illuminati heeft mij geinviteerd om opgenomen te worden in hun selekt (maar ozo waterdicht) klubje. Misschien dat Cavajo mij in de Rotary of Lions Club kan binnenloodsen... :mrgreen: Daar zullen ook wel wat Vrijmetselaars en Illuminati frequenteren... 8-). Dan moet ik wel mijne aftandse Volvo 740 van 15 jaar oud van de hand toen, kwestie al op de parking binnen te mogen...
Meestal is er ook wel ewa plek achter den hoek....
ksta daar ook meestal.
we kunnen dan samen binnengaan :lol:
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt november 2013

Post by cavajo »

doubleyou wrote:.
Tja, wat valt er nu nog te zeggen, hé Obi...

'tis allemaal schoon, en ik hoor het allemaal graag zeggen van een andere goudbug : " Thank God dat de goudprijs daalt, dan kunnen we meer kopen voor't zelfde geld".
Insé is het zo, maar bij de meesten is de ezel al lang leeggesch*ten.

Wel, ik ben het beu. Van mij mag het wederom stijgen. En blijven stijgen.
Mijn grammen blijven grammen, en mijn ounces wegen nog evenveel.
Maar toch :) 't mag stilaan keren.
Waar blijft onze exponentiële "bitcoin-gold-grafiek" ? :lol:

"Iedereen" ziet de geafficheerde prijs ondertussen tot onder de 1000 $ zakken.
Wel, "Iedereen" kan de pot op :roll:

Dus, om te eindigen met jou wijze woorden :
Patience. Use the force. Think.


Plaat blijft hangen.

Boem. Overnight. Reset :o :) :shock:
De broodschrijvers hebben het vaak over China als prijsbepaler.
( kan ik perfect inkomen ).
Vele broodschrijvers gaan zelfs tot vooruitgeschoven datums ( jammer genoeg
al te vaak verder aangepast ).
Als de datums niet direct komen, één en ander wordt bijgestuurd...

Maar de chinezen zeggen ook wel eens : verwacht steeds het onverwachte.

Dit schrijf ik niet om jou en mij hoop te geven .
Zelf heb ik voorgenomen mijn fysiek als " genre baksteen " te beschouwen.
Ik verkoop niet, en als de koers exponentieel stijgt ( pakweg 1 of 10 jaar ) na mijn
dood.....dan is er een ander gelukkig mee.
( ik hoop deze aardbol nog wel een tijdje levend mee te maken hoor :D ).

Maar als ' gewone nederige dienaar bekeken ',
en ik herhaal tot vervelens :
- Alain Vandam alias.... was zo dom nog niet ( of zijn raadgever ) met uitstappen aan
quasi topkoersen.
VELE verhevenen hebben huidig parcours NIET voorspelt.
Aan 1900 lag 2500 voor ons voeten.
Aan 1250 ligt 1000 voor ons voeten.

Ik lees hier graag,
ik pen wel eens tot glimlach of frustratie,

Maar zoals de meesten, ik doe mijn ding.
Maar, grif toegevend, mijn ding is ook bijsturen.
En bijsturen is voor mij, mijn fysiek vandaag beschouwen als 'dood kapitaal'.
Want, ik heb dit niet gekocht om de wereld te redden hé.
Moraalridderen laat ik aan anderen over.

Wat ik wel meer en meer begrijp ( garnaaltje hé, euroke valt altijd laat ),of denk
te begrijpen, is " waarom " goud niet stijgt.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt november 2013

Post by cavajo »

[quote="doubleyou"]Quote : Dat komt ongeveer overeen met Amstrong zijn cycle :lol: :lol: :lol:

Vertel me nog een keer...wat gaat er juist gebeuren in 2015.75 volgens Armstrong ?
One small step...


Volgens mij in 2015 ( de ,75 daar gelaten ).

- een paar sneeuwdagen in de winterperiode.
- een hoopken terrasweer in de zomer.

EN, vooral, een pak minder luxe !!!
maw, een merkelijk voelbare verarming voor de gemiddelde
( waaronder ondergetekende ).

Maar daarom niet minder leute hé.

Nu zitten we met vrienden rond de tafel bij een steak friet.
Dan misschien met boterham en boomhesp ( confituur ).

Als we maar leute hebben...

mvg,
Cavajo
Post Reply