Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

Nadat ik dit signaal kreeg, heb ik besloten het maar even rustig aan te doen ..... ;)

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt November 2011

Post by cavajo »

Waarschijnlijk...???... hebben we maandag een begroting !
Het begint er toch stilaan naar uit te zien.
Kan de buitenwereld zijn aandacht op iets anders vestigen om mee te lachen !

Uiteraard heeft ieder volk zijn fierheid.
Laat ons gerust stellen dat de Vlaamse fierheid neig gekrenkt is .
Onder immense druk wordt nu een mogelijke coalitie gevormd :
- grootste vlaamse partij uitgesloten.
- ongeveer 55 procent vlamingen stemt rechts, en krijgt een linkse regering.
- een toekomstig premier die de taal van de meerderheid niet machtig is.
- een regering zonder gedragen meerderheid in het grootste landsgedeelte.
Wat mij vroeger onmogelijk leek , een splitsing....komt iedere verkiezing akeliger dichtbij.
Als we er niet in slagen onder de komende legislatuur om een keerpunt te vinden, ( iets wat ik niet uitsluit ) , wordt dit steeds bespreekbaarder.
Brussel blijft een heikele samenbinder..!

Dit effe doortrekken : wie steekt zijn hand in het vuur dat de euro de volgende decennia haalt ?
Wie vorig jaar zijn hand probleemloos naar de vlam boog , zal nu misschien al iets terughoudender zijn.
Merkel haar steun in eigen land stijgt !
De Duitsers willen geen eurobonds !
Geen enkel land met een rente onder de ( zeg maar ) 4 procent wil dat.
Perfect begrijpbaar.
Maar de vrienden die er boven zitten ( ook wij nu ) zien daar uiteraard wel heil in.
Sympathie voor Duitsland kan volgens noodzaak uiteraard vaak omslaan naar begrip voor de Latijnse landen.....volgens het kamp waarin de markten ons indelen.
G 20-gewauwel is steeds ver van mijn bedshow TOT het binnendringt in je eigen portemonnee.
DAN, dan hoef je zelfs dat gewauwel niet te verstaan, je verstaat vooral je eigen portemonnee !!
En ook daar dreigt dan de tweespalt...!!

Handig gespeeld door onze Amerikaanse vrienden !!
Nogmaals :
- Japan een 200 procent begrotingstekort en een centrale bank die kan printen... ( zeer lage rente ).
- USA een failliet land met een centrale bank die print.....( zeer lage rente ).
- Europa die de geschiedenisboeken kan halen met zijn grote gelijk dat naar de afgrond leidt. ( zelfs intern, want Frankrijk staat dicht bij de afgrond, maar Sarkozy probeert zo lang mogelijk te bluffen , wat voorlopig nog net lukt ! ).

Cavajo
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Boeren business

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Voor wie erin geïnteresseerd is: Diensten Centrum Agrarische Markt Nederland

http://www.boerenbusiness.nl/home

p.s. ik volg de gehele website al enige jaren uit interesse .....grtz, Indy

===========================================================
===========================================================
artikeltjes over grondprijzen:woensdag 16 november 2011
Heel bijzonder die gemanipuleerde prijzen. Ik heb familie die hun Noordhollande grond niet voor die prijs kunnen verkopen. Ze zijn wel schuldenvrij.......maar ken wel een gevalletje met de carrousel: Rabo koopt grond van boer A voor projectontwikkeling/speculatie/manipulatie,
Wat moet A met de centjes? Rabo heeft ook nog een klantje familiebedrijf B, dat tot de oogballen door ze is gefinancierd......hier ziet ze haar kans om de balans op te schonen. Het eindejaarsgesprek geeft uitsluitsel en B doet afstand van zijn bedrijf en kan zonder schulden een huisje gaan huren en een schoonmaakbaantje gaan zoeken. Er wordt een koper gezocht en toevallig is dat A. :-)

Grondprijzen zeggen mij geen bal!
wimilio
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2011, 06:31

Re: Hooimijt November 2011

Post by wimilio »

Het feit dat zoveel Belgen in Staatsbons gaan tegen 4% terwijl je ze secundair kan kopen tegen 5.5% bewijst

- nog altijd de fabeltjes van de politici (en media) gelooft
- dat het volk geen sikkepit financiele kennis heeft.

Je leert van alles op school maar niet elementaire financiele kennis.

Je zou verstomd staan hoe analfabeet de Vlaming is op financieel vlak.

Volgens mij wordt dit bewust NIET gedoceerd op school. Anders zouden de banken een toontje lager moeten zingen en de politici ons niet meer kunnen bedriegen...
wimilio
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2011, 06:31

Re: Hooimijt November 2011

Post by wimilio »

Wedden dat het nakend begrotingsakkoord in Belgie geen sikkepit zal veranderen aan de rentestand : too little, too late

Trouwens, ik hoop dat dat de rente asap doorstijgt naar 7%, dan komt Europa hier orde op zaken stellen, want de politici durven het niet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Boefke »

wimilio wrote:Het feit dat zoveel Belgen in Staatsbons gaan tegen 4% terwijl je ze secundair kan kopen tegen 5.5% bewijst

- nog altijd de fabeltjes van de politici (en media) gelooft
- dat het volk geen sikkepit financiele kennis heeft.

Je leert van alles op school maar niet elementaire financiele kennis.

Je zou verstomd staan hoe analfabeet de Vlaming is op financieel vlak.

Volgens mij wordt dit bewust NIET gedoceerd op school. Anders zouden de banken een toontje lager moeten zingen en de politici ons niet meer kunnen bedriegen...
Zou hieraan willen toevoegen "je zou verstomd staan hoe analfabeet de Vlaming is op financieel vlak, daar staat tegenover dat men heilig overtuigd is over die kennis wel te beschikken".

Probleem is dat men van alles toegeworpen krijgt, met als mededeling dat iedereen maar het best voor u wil. Vroeg of laat komt men er achter dat u gelezen moet worden als "zichzelf". Tja, voor de meesten zijn dan de rapen toch al gaar, en is het maar doorlopen op die doodlopende straat. Na lang lopen gaat men vanzelf weer geloven dat als die weg doodlopend was, men toch allang het einde gezien had moeten hebben.

De nieuwe uitdaging van FOFOA is een grote, hele grote. Voor die het gemist hebben. Hij wil zijn nieuwe post wijden aan de "grote" groep die het goudverhaal niet lezen/willen lezen/ begrijpen/ ondermijnen. Een onmogelijke taak lijkt me, al valt het hem te prijzen dit te proberen.

Heeft iemand nog ideeën wat hij vooral wel, en wat hij er vooral niet in moet zetten?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

wimilio wrote:Het feit dat zoveel Belgen in Staatsbons gaan tegen 4% terwijl je ze secundair kan kopen tegen 5.5% bewijst

- nog altijd de fabeltjes van de politici (en media) gelooft
- dat het volk geen sikkepit financiele kennis heeft.

Je leert van alles op school maar niet elementaire financiele kennis.

Je zou verstomd staan hoe analfabeet de Vlaming is op financieel vlak.

Volgens mij wordt dit bewust NIET gedoceerd op school. Anders zouden de banken een toontje lager moeten zingen en de politici ons niet meer kunnen bedriegen...
En wat dacht u van "niet willen weten"? Er is een reden dat Hollanders maximaal, over- en dubbelverzekerd zijn. Struisvogel strategie, die werkt prima zolang het werkt hè?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt November 2011

Post by Adamus »

Rasta wrote:
En wat dacht u van "niet willen weten"? Er is een reden dat Hollanders maximaal, over- en dubbelverzekerd zijn. Struisvogel strategie, die werkt prima zolang het werkt hè?
Maar wel even die pakketkorting meepakken :-)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:De nieuwe uitdaging van FOFOA is een grote, hele grote. Voor die het gemist hebben. Hij wil zijn nieuwe post wijden aan de "grote" groep die het goudverhaal niet lezen/willen lezen/ begrijpen/ ondermijnen. Een onmogelijke taak lijkt me, al valt het hem te prijzen dit te proberen.

Heeft iemand nog ideeën wat hij vooral wel, en wat hij er vooral niet in moet zetten?
Hoewel ik het niet meer lees en zelf een andere gedachtengang heb, BLIJF ik respect houden voor de man.

Dus suggestie wat hij beter niet meer moet doen: eindeloos quoten van A/FOA met toevoeging van grote lappen tekst;
Suggestie wat hij wellicht beter wel kan doen: eigen mening neerleggen, eventueel gelardeerd met enkele alinea's van diverse gerenomeerde schrijvers, waarin bepaalde feiten genoemd worden. Daarmee kan hij dan zijn eigen statements kracht bij zetten.

;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by doubleyou »

cavajo wrote:Waarschijnlijk...???... hebben we maandag een begroting !
Het begint er toch stilaan naar uit te zien.
Kan de buitenwereld zijn aandacht op iets anders vestigen om mee te lachen !

Uiteraard heeft ieder volk zijn fierheid.
Laat ons gerust stellen dat de Vlaamse fierheid neig gekrenkt is .
Onder immense druk wordt nu een mogelijke coalitie gevormd :
- grootste vlaamse partij uitgesloten.
- ongeveer 55 procent vlamingen stemt rechts, en krijgt een linkse regering.
- een toekomstig premier die de taal van de meerderheid niet machtig is.
- een regering zonder gedragen meerderheid in het grootste landsgedeelte.
Wat mij vroeger onmogelijk leek , een splitsing....komt iedere verkiezing akeliger dichtbij.
Als we er niet in slagen onder de komende legislatuur om een keerpunt te vinden, ( iets wat ik niet uitsluit ) , wordt dit steeds bespreekbaarder.
Brussel blijft een heikele samenbinder..!

Dit effe doortrekken : wie steekt zijn hand in het vuur dat de euro de volgende decennia haalt ?
Wie vorig jaar zijn hand probleemloos naar de vlam boog , zal nu misschien al iets terughoudender zijn.
Merkel haar steun in eigen land stijgt !
De Duitsers willen geen eurobonds !
Geen enkel land met een rente onder de ( zeg maar ) 4 procent wil dat.
Perfect begrijpbaar.
Maar de vrienden die er boven zitten ( ook wij nu ) zien daar uiteraard wel heil in.
Sympathie voor Duitsland kan volgens noodzaak uiteraard vaak omslaan naar begrip voor de Latijnse landen.....volgens het kamp waarin de markten ons indelen.
G 20-gewauwel is steeds ver van mijn bedshow TOT het binnendringt in je eigen portemonnee.
DAN, dan hoef je zelfs dat gewauwel niet te verstaan, je verstaat vooral je eigen portemonnee !!
En ook daar dreigt dan de tweespalt...!!

Handig gespeeld door onze Amerikaanse vrienden !!
Nogmaals :
- Japan een 200 procent begrotingstekort en een centrale bank die kan printen... ( zeer lage rente ).
- USA een failliet land met een centrale bank die print.....( zeer lage rente ).
- Europa die de geschiedenisboeken kan halen met zijn grote gelijk dat naar de afgrond leidt. ( zelfs intern, want Frankrijk staat dicht bij de afgrond, maar Sarkozy probeert zo lang mogelijk te bluffen , wat voorlopig nog net lukt ! ).

Cavajo

Mooi gezegd, cavajo !

Inderdaad, en als dit hier in europa nog even doorgaat...als men alle europese overheidsbonds wereldwijd zal mijden als de pest...
Dan zit binnen de kortste keren ook Duitsland en Nederland aan meer dan 3% -> 4% -> 5%.
Dan zitten de belgen natuurlijk boven de 7 en de italianen en spanjaarden aan de 10.
Hopelijk kan men de gang van zaken zéér kortelings keren, want de rente-sneeuwbal is in europa véél te snel aan het rollen ! Zie je vergelijking met de printende Jappen en USA.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply