Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Ik zeg ook niet DAT de Euro zal vallen, maar zie wel in dat er dit weekend een heel slap compromis kan uitkomen, waarop de markt vanaf a.s. zondagnacht in paniek kan raken ...... wat dan KAN of ZAL, is louter speculatie ..... Lehman kon ook niet vallen (too big to fail) en wat met MF gebeurt had ook niemand voor mogelijk gehouden.

Hoe dan ook, ik zit nog wel long op goud, maar slechts met een kleine positie, ondanks dat de techniek en goldbugs verwachten dat goud fors omhoog gaat.
Liever winst gemist dan verlies moeten nemen.

Alleen fysiek geeft in dit soort situaties ALLE rust, en daar maak ik mij dan ook geen enkele zorgen om...... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Het gaat hard heen-en-weer nu en naarmate het uur-U nadert, zal dat forser worden. De Euro schoot na de mededeling ECB vandaag maar liefst 2 cent binnen een half uur naar beneden ..... waarmee de markt een boodschap naar Europa zendt "too little too late"

Nu maar afwachten, wat er zondagnacht in het verre oosten gebeurt, misschien wederom een "too little too late" ..... en misschien ook niet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ......... ;)


goud in 40 minuten $ 50 naar beneden ...(chart)
Attachments
gold-12.jpg
gold-12.jpg (51.44 KiB) Viewed 3880 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

p.s. ik heb voor de komende week eigenlijk meer onderstaand scenario in gedachten (grijze lijn is possible, blauwe lijn is probable) ...... we gaan zien .....
Attachments
gold.png
gold.png (60.76 KiB) Viewed 3879 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Het gaat hard heen-en-weer nu en naarmate het uur-U nadert, zal dat forser worden. De Euro schoot na de mededeling ECB vandaag maar liefst 2 cent binnen een half uur naar beneden ..... waarmee de markt een boodschap naar Europa zendt "too little too late"

Nu maar afwachten, wat er zondagnacht in het verre oosten gebeurt, misschien wederom een "too little too late" ..... en misschien ook niet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ......... ;)


goud in 40 minuten $ 50 naar beneden ...(chart)
Gelukkig noteren ze straks weer MTM :-) Zijn we nog steeds overtuigd dat het er niet toe doet waar het goedje ligt? hoe ze dat boekhoudinkje weer rond gaan breien? Farce Marjeur. Balkenend: "we wilden niet boven de 17 miljard uitkomen, dus 16.x (gniffel). Die "snuggere" Belgen toch leuk aan de taas getrokken. "het gaat de belastingbetaler niets kosten": Bos.

Goud naar beneden en dat precies op "10". Er zijn er voor minder achter slot en grendel gezet. Zijn er nog goldbugs bang voor confiscatie? :-)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:Het gaat hard heen-en-weer nu en naarmate het uur-U nadert, zal dat forser worden. De Euro schoot na de mededeling ECB vandaag maar liefst 2 cent binnen een half uur naar beneden ..... waarmee de markt een boodschap naar Europa zendt "too little too late"

Nu maar afwachten, wat er zondagnacht in het verre oosten gebeurt, misschien wederom een "too little too late" ..... en misschien ook niet, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ......... ;)


goud in 40 minuten $ 50 naar beneden ...(chart)
Gelukkig noteren ze straks weer MTM :-) Zijn we nog steeds overtuigd dat het er niet toe doet waar het goedje ligt? hoe ze dat boekhoudinkje weer rond gaan breien? Farce Marjeur. Balkenend: "we wilden niet boven de 17 miljard uitkomen, dus 16.x (gniffel). Die "snuggere" Belgen toch leuk aan de taas getrokken. "het gaat de belastingbetaler niets kosten": Bos.

Goud naar beneden en dat precies op "10". Er zijn er voor minder achter slot en grendel gezet. Zijn er nog goldbugs bang voor confiscatie? :-)
'We' is een TE ruim begrip voor mij. Ik vertrouw die politici (en dus de Euro) voor geen meter meer en dus OOK niet het MTM Euro-principe niet (imo een hoax).

Ergo: ik vertrouw dus ALLEEN fysiek goud- en zilver dat eigendom is van- en binnen bereik is van- mijn eigen gezin cq familie. De rest van zogenaamd waardeboud (inclusief ALLE valuta etc.), dat manipuleerbaar is door de politiek, gerechtelijke macht e.a. heeft een garantie tot aan de voordeur ...... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Boefke »

Waarom al die beren overal zien Indy?

Je hoeft van mij echt niet iedereen te vertrouwen, maar enigszins verbitterd kom je wel over zo af en toe.

Denk niet dat je geschetste beeld reëel is, maar goed dat weet je ;)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:Waarom al die beren overal zien Indy?

Je hoeft van mij echt niet iedereen te vertrouwen, maar enigszins verbitterd kom je wel over zo af en toe.

Denk niet dat je geschetste beeld reëel is, maar goed dat weet je ;)
:lol: :lol: :lol:

ik zie geen beren, maar ik speel wel op de goldcomex en stel vast dat dit van het ene op het andere moment van een roulette, in een Russisch rouelette veranderen kan en ..... dan moet je oppassen dat je jezelf niet door de kop schiet ... that's all.
ik neem dat serieus en hoop dat andere spelers aldaar (en die zijn er, zelfs op dit forum) dit net zo serieus nemen .... dan is er niets aan de hand .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

prognose jaarsluiting goldcomex. blauwe beweging is probable, grijze beweging is possible.
Attachments
gold.png
gold.png (63.32 KiB) Viewed 3844 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:prognose jaarsluiting goldcomex. blauwe beweging is probable, grijze beweging is possible.
Gaat nog even duren voordat de goudridders in de goudadelstand worden verheven.
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Boefke »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:prognose jaarsluiting goldcomex. blauwe beweging is probable, grijze beweging is possible.
Gaat nog even duren voordat de goudridders in de goudadelstand worden verheven.
Wisten ze op de comex ook dat ik pas na de kerstbonus weer bij kan laden ;) .

In ieder geval doen ze flink hun besten om zoveel mogelijk gram voor uw geld te krijgen.....fantastisch werk doen ze!
Post Reply