Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
ikasi
Posts: 49
Joined: 25 Jun 2012, 21:20

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by ikasi »

bedankt voor de nuancering en duiding, Indy

wat dat lage volume betreft vrijdag, op stockcharts is dit nu ook niet echt laag te noemen vind ik; als je vergelijk met de voorgaande dagen is er zelfs een flinke opstoot. Maar vergeleken met andere "opstoot"-dagen is het wel niet echt hoog te noemen.

http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$GOLD& ... 1925990353
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Paul »

"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

ikasi wrote:...ook een groot aantal (amerikaanse) shorters was vrijdag misschien in verlof...
Domme vraag waarschijnlijk (maar ik wil bijleren): Waar vind je de short-posities eigenlijk terug?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
ikasi wrote:...ook een groot aantal (amerikaanse) shorters was vrijdag misschien in verlof...
Domme vraag waarschijnlijk (maar ik wil bijleren): Waar vind je de short-posities eigenlijk terug?
Weekly_Wednesday 'Commitment Of Traders' Report (COT), released every Friday :arrow:

COT Gold - November 13, 2012
Attachments
COT Gold - November 13, 2012.jpg
COT Gold - November 13, 2012.jpg (44.92 KiB) Viewed 4408 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

;)
Attachments
gold.png
gold.png (94.38 KiB) Viewed 4377 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by skyscraper »

nu moet ik mijne passer uit de schooltijd terug bovenhalen om regenbogen te tekenen, is dat nog TA? allicht wel als iedereen er zich op gaat baseren :mrgreen:
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:nu moet ik mijne passer uit de schooltijd terug bovenhalen om regenbogen te tekenen, is dat nog TA? allicht wel als iedereen er zich op gaat baseren :mrgreen:
Tsjah .... dat hebben we aan Leonardo Pisano (van het stadje Pisa) te danken.
Figlio di Bonacci (zoon van Bonacci).
Dat in spreektaal 'Leonardo Fibonacci' werd.

Je hebt dus fibonacci retracements (die je hier vaak ziet verschijnen), maar ook fibonacci arcs, zoals in bovenstaand plaatje.

Maar, met de passer alleen kom je er niet, want er zijn ook nog fibonacci fans, fibonacci extensions en fibonacci timezones .......... :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by eduro »

Er is dus altijd wel een type lijntje die past. :lol: mentaal kun je er wel steun aan hebben hoor gewoon blijven posten.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:Er is dus altijd wel een type lijntje die past. :lol: mentaal kun je er wel steun aan hebben hoor gewoon blijven posten.
Klopt, er is altijd wel een lijntje te vinden dat past, want naast fibonacci is er nog een schoenendoos vol aan andere Technische Analyse modellen.

Neemt niet weg dat ikzelf in principe met fibonacci werk omdat PI niet alleen voor T.A. toepasbaar is, maar ook voor veel meer zaken op aarde en in het heelal. Dáárboven staat dan in ruimere zin weer PHI (nu met h), oftewel the golden number.

Niet te geloven wat je met PHI allemaal kunt meten. Als je b.v. met de phi passer alleen het vingerkootje van je wijsvinger meet, kun je daarna met die passer tot in detail de rest van je hand uittekenen (al is dat kootje ... en dus ook de hand voor iedereen anders). Michelangelo gebruikte dat al.

Voor Phi heb ik geen T.A. maar Armstrong komt er met zijn cycli dicht in de buurt. Fibo is dus wel een T.A. en .... daar laat ik het dan ook bij, de rest kan me gestolen worden (ik kopieer ze soms van anderen zoals die C&H, maar neem ze altijd met een korreltje zout) ....... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Paul »

phi is enige reeks waar dr maar 2 getallen voor nodig zijn om de rest te kunnen bepalen. alle andere verhoudingen hebben daarvoor minstens drie nodig.
Alleen daarom al logisch dat moeder natuur deze als uitgangspunt heeft genomen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply