The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:
Rasta wrote:Ben de docu aan het bekijken, maar het gedoe met die nummers zijn een cirkelredenering. Of beter gezegd, het is irrelevant. Ik zal het later toelichten waarom.
ben benieuwd
voorlopig hebben ze die machine nog niet nagebouwd iig

het is een meer dan intrigerende puzzel
t'is een puzzel waar de Inca's en Egyptenaren en wellicht ook oudere beschavingen zich al mee bezighielden ... dus het kan nog wel even duren voordat men eruit is hoe het zit .... :)

Tot op heden is alles dat in deze materie onverklaarbaar was, als goddelijk bestempeld of als toeval. Als er teveel toeval was, werd niet zelden aangenomen wat de oorzaak van dit toeval mogelijk kon zijn .... dus was er wederom geen wetenschappelijke verklaring.
Daarnaast is het ook nog eens zo, dat in iedere puzzel de 'mens' kennlijk centraal moet staan, want het draait allemaal om de mens als superieur denkend wezen op deze aarde .... wederom een aanname ... ;)

p.s. ons huidige digitale tijdperk is in basics toch ook 'slechts' nullen en enen (getallen dus). Iets dat in basics simpel is, maar het begrip van wat je er allemaal mee kunt doen geeft ongekende mogelijkheden, zeker in combinatie met enig begrip omtrent fequenties waardoor je draadloos uit kunt wisselen .... een digitale revolutie. Daarnaast staat in de Bijbel minder onzin dan soms beweerd wordt (agnosten), maar moet je het ook niet letterlijk nemen (fundamentelen) want dat brengt je ook nergens.
Neem bijvoorbeeld de ark va Noach:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic.php?p=3245#p3245
het wordt verteld dat die een zoemend geluid maakte. Aangenomen dat er een kern van waarheid zit in het filmpje dat ik in de link p3245 plaatste ... waar kwam dan dat gezoem vandaan ....? ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »

de binaire structuur is de sleutel denk ik, maximum aan infomatie in zo min mogelijk code,
digitale revolutie alleen daarom al logisch en onvermijdelijk.
mother nature is meer dan zomaar een programmeur natuurlijk

dualisme overal waar je maar kijkt.
dag nacht, man vrouw, binnenkant buitenkant, bewustzijn onderbewustzijn, zwart wit. etc.

Kunst is de interface te bouwen die recht doet aan alle mogelijkheden die de database biedt
een kleuren tv is al veel beter dan een zwart witte .....
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

DIT plaatje (N/Z heb ik met de losse hand ingetekend) is dus waar Einstein zeer in geïnteresseerd is geweest.

-Zoölogisch verklaart het waarom er in Rusland Mammoeten gevonden worden die plots overvallen zijn door ernstige koude en vrijwel intact onder het permafrost tevoorschijn komen.
-Landmeetkundig verklaart het dat er zeer oude (gekopieerde) landkaarten zijn gevonden van de landmassa Antarctica onder het zuidpoolijs (wat ze thans alleen maar met satellieten kunnen meten).
-Dit verklaart ook de ligging van de Sfinx in Egypte, die volgens geologen geërodeerd moet zijn door water en niet zozeer door zand. De kop is te klein voor het lijf en het lijkt erop dat de geërodeerde kop door de Egyptenaren uitgebeiteld is tot een pharaokop, die thans nog zichbaar is. Het feitelijke beeld lijkt eerder een Leeuw te zijn geweest die, vóór de poolshift precies in het sterrenbeeld Leo lag, maar nu niet meer. Omdat de Sfinx van Gizeh thans niet meer in het sterrenbeeld Leo ligt, beweren archeologen dat het geen Leeuw geweest kan zijn.... B.S.

Het lijkt erop dat ongeveer 12.500 jaar geleden de Sfinx een Leeuw was, die evenals de piramide van Gizeh (die volgens geologen véél ouder moet zijn dan 2.000 jaar) het Centrale punt op aarde vormden. De leeuw in het teken van Leo en de Piramide in het teken van Orion.
Voorts lijkt het erop dat de Zuidpool ijsvrij en wellicht bewoond gebied is geweest. Archeologen breken zich er de kop over dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen Zuid-Amerika en Egypte (zelfs het mummificeren) want ze konden destijds onmogelijk de Grote Oceaan oversteken. Ook breken ze er de kop over dat in het Zuid Amerikaanse oerwoud stenen koppen zijn gevonden van negroïde mensen. Die koppen zijn uitgehakt in de periode van de Olmec (een volk dat voor de Maya's in Zuid Amerika leefde).
Grappig is, dat sommige astronomen en wiskundigen uitgerekend hebben dat de gehele cyclus die ons zonnestelsel in het melkwegstelsel maakt, ongeveer 25.000 jaar kan duren. Daarnaast zou die cyclus weer een onderdeel zijn van veel grotere cycli.

Als er een poolshift heeft plaatsgevonden, kan de uitwisseling tussen Zuid Amerika en Africa vóór die shift, best via ZuidPool land hebben plaatsgevonden. Daarmee zijn dan meteen grote misteries opgelost. En ZuidPool land (Antarctica) zelf is 12.500 jaar geleden eerst helemaal overstroomd en daarna dichtgevroren met kilometers dik ijs.
Of Antarctica dan het vroegere Atlantis is geweest, valt denk ik nooit meer te bewijzen. Want al komt het ooit weer vrij van ijs, de kilometers dikke ijsmassa heeft alles kapotgemaakt.

p.s. De Maya kalender voorspelt overigens niet het eind der tijden, maar juist een shift in tijd. Aangezien tijdens die shift ons zonnestelsel in zijn baan in het melkwegstelsel, precies door het midden gaat, is niet uit te sluiten dat dit effect op onze aarde zou kunnen hebben ......

We gaan zien .......

grtz. Indy
Attachments
poleshift.jpg
poleshift.jpg (72.13 KiB) Viewed 4807 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Neem bijvoorbeeld de ark va Noach:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic.php?p=3245#p3245
het wordt verteld dat die een zoemend geluid maakte. Aangenomen dat er een kern van waarheid zit in het filmpje dat ik in de link p3245 plaatste ... waar kwam dan dat gezoem vandaan ....? ;)
Als ik het meest logische zou aannemen dan zou ik denken aan de bijen die hij mee had op z'n reis? ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Neem bijvoorbeeld de ark va Noach:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic.php?p=3245#p3245
het wordt verteld dat die een zoemend geluid maakte. Aangenomen dat er een kern van waarheid zit in het filmpje dat ik in de link p3245 plaatste ... waar kwam dan dat gezoem vandaan ....? ;)
Als ik het meest logische zou aannemen dan zou ik denken aan de bijen die hij mee had op z'n reis? ;)
Voor wat de wetenschappelijke "verduisteringen & vervormingen" in deze film aangaat, dat is waarheid!. Ik heb ze persoonlijk meegemaakt. Wist je dat veel manco's in het gehoor aangepakt zouden kunnen worden, die men nu nog als onverklaard (= dus ongeneeslijk) bestempelt ? Er zitten fundamentele fouten in de huidige gehoortheorie en er is een Nederlandse professor die dat aangetoond heeft en daarnaast .... ook nog hoe het wel precies zit. Aangezien dat het hele gehoorland op z'n kop kan zetten, wordt er al 10-jaar lang succesvol aan gewerkt om die professor in de hoek te drukken. Overgevoeligheid voor geluid, oorsuizen, doofheid ..... er zijn mogelijkheden om deze aandoeningen aan te pakken, maar niet met het huidige gehoormodel. Ze weten dat en weten ook dat die Ned. professor gelijk heeft, maar anders dan je van wetenschap zou mogen verwachten .... wordt hij tegengewerkt zodat de zittende macht (enkele beeldbepalende KNO wetenschappers wereldwijd), hun 'macht' kan blijven handhaven.
Dan spreek ik nog niet over de manier waarop zogenaamde wetenschappers de kluit belazeren (zoals dikwijls in het nieuws de laatste tijd) .... wat je ziet en hoort is slechts het topje van de ijsberg.

Als iemand DIT niet gelooft, dan adviseer ik om uit fysiek te stappen en te investeren in UStreasury Bonds, immers ..... de professoren economie, media, politiek en alle andere hoogstaande figuren beweren dat het goedkomt met de dollar ........ "stof tot nadenken :!: "

Wat ik al heel lang verkondig: "human's internal map of reality is a map of distorted truth"

grtz. Indy .. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

Rasta wrote:Ben de docu aan het bekijken, maar het gedoe met die nummers zijn een cirkelredenering. Of beter gezegd, het is irrelevant. Ik zal het later toelichten waarom.
Magische nummers, zijn helemaal niet zo magisch. De rij van Fibonacci is gewoon een ritme of positie in een getallenreeks. Het is het ritme wat overeenkomt met de gulden snede. De getallen zelf hebben geen speciale betekenis.

Om dit te illustreren, stel ik voor dat we niet meer decimaal tellen, maar octaal, duodecimaal, hexadecimaal, of elke andere telvorm.

De Fibonacci reeks in decimaal:
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144
De Fibonacci reeks in octaal (acht tallig stelsel):
0, 1, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 25, 42, 67, 131, 220
Volgens de video zou 144 speciale betekenis hebben. Waarom? Want octaal zou het het getal 220 zijn geweest. Nee, ik stel dat het de positie is in de reeks die belangrijk is. Wiskundigen zouden dit moeten beamen. Getallen zelf stellen niets voor, hebben op zich geen betekenis. Een formule daarentegen wél. Die beschrijft immers wat er gebeurd met getallen.

Late update over getallen: Daarom doen priem getallen ook niets in andere telstelsels. Een priemgetal is de regel "niet deelbaar behalve door 1 en zichzelf". Die regel is toepasbaar op andere telstelsels, maar daarom hebben ze wel dezelfde priemgetallen. De getallen zelf zeggen niets, maar wel de positie in een reeks.

Op naar de volgende punt wat me zo opviel, en indirect in de video werd opgemerkt. De strekking was ongeveer als volgt (mijn interpretatie): materie kan nooit intelligentie hebben voortgebracht, maar altijd omgekeerd, uit intelligentie volgt materie. Er moet daarom wel eerst intelligentie zijn geweest om alles zo te organiseren zoals het is.

Echter, voor de computerkenners misschien bekend, kunstmatige intelligentie laat iets heel anders zien. Voeg een aantal basale formules toe aan een rekenmodel, wat een vierbenig wezen moet voorstellen, en laat de computer aan de slag gaan. Er volgt spontaan uit een voortbewegingspatroon wat wij herkennen: lopen, draven, galopperen (link). Blijkbaar vind de computer dat het meest logische (meest efficiënte?) om het zo te doen, aan de hand van de gegeven restricties (formules). Moeten we nu zeggen dat de computer intelligent is? Tja, de naam zegt het natuurlijk al, maar met alwetendheid heeft het niets van doen. Het is een voortvloeisel uit set formules, een set restricties en vrijheden. Kan leven dus zonder alwetendheid zijn ontstaan? In mijn optiek: jazeker!

Zo nu eerst de video verder kijken, ben op 2/3.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Rasta wrote:Ben de docu aan het bekijken, maar het gedoe met die nummers zijn een cirkelredenering. Of beter gezegd, het is irrelevant. Ik zal het later toelichten waarom.
Magische nummers, zijn helemaal niet zo magisch. De rij van Fibonacci is gewoon een ritme of positie in een getallenreeks. Het is het ritme wat overeenkomt met de gulden snede. De getallen zelf hebben geen speciale betekenis.

Om dit te illustreren, stel ik voor dat we niet meer decimaal tellen, maar octaal, duodecimaal, hexadecimaal, of elke andere telvorm.

De Fibonacci reeks in decimaal:
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144
De Fibonacci reeks in octaal (acht tallig stelsel):
0, 1, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 25, 42, 67, 131, 220
Volgens de video zou 144 speciale betekenis hebben. Waarom? Want octaal zou het het getal 220 zijn geweest. Nee, ik stel dat het de positie is in de reeks die belangrijk is. Wiskundigen zouden dit moeten beamen. Getallen zelf stellen niets voor, hebben op zich geen betekenis. Een formule daarentegen wél. Die beschrijft immers wat er gebeurd met getallen.

Late update over getallen: Daarom doen priem getallen ook niets in andere telstelsels. Een priemgetal is de regel "niet deelbaar behalve door 1 en zichzelf". Die regel is toepasbaar op andere telstelsels, maar daarom hebben ze wel dezelfde priemgetallen. De getallen zelf zeggen niets, maar wel de positie in een reeks.

Op naar de volgende punt wat me zo opviel, en indirect in de video werd opgemerkt. De strekking was ongeveer als volgt (mijn interpretatie): materie kan nooit intelligentie hebben voortgebracht, maar altijd omgekeerd, uit intelligentie volgt materie. Er moet daarom wel eerst intelligentie zijn geweest om alles zo te organiseren zoals het is.

Echter, voor de computerkenners misschien bekend, kunstmatige intelligentie laat iets heel anders zien. Voeg een aantal basale formules toe aan een rekenmodel, wat een vierbenig wezen moet voorstellen, en laat de computer aan de slag gaan. Er volgt spontaan uit een voortbewegingspatroon wat wij herkennen: lopen, draven, galopperen (link). Blijkbaar vind de computer dat het meest logische (meest efficiënte?) om het zo te doen, aan de hand van de gegeven restricties (formules). Moeten we nu zeggen dat de computer intelligent is? Tja, de naam zegt het natuurlijk al, maar met alwetendheid heeft het niets van doen. Het is een voortvloeisel uit set formules, een set restricties en vrijheden. Kan leven dus zonder alwetendheid zijn ontstaan? In mijn optiek: jazeker!

Zo nu eerst de video verder kijken, ben op 2/3.
Dan heb jij het toch OOK over intelligentie die stuurt en NIET over materie ?
Dus wederom (artificial) mind over matter .... ;)

Het priemgetal PHI is een gegeven, bijna overal in terug is te vinden. De cycli zijn dikwijls nog de grote onbekenden .... de bewegingen die wat met phi doen. Wie imo de cycli beheerst, kan ongestraft naar verleden en toekomst reizen.

De factor 'tijd' is in de interactie tussen de cycli & phi onbelangrijk.
Een constante, is alleen belangrijk in onze "internal map of reality" , maar zogezegd .... de mens meet de factor TIJD af tegen het NU:
-hoe lang is het geleden t.o.v. nu
-hoe lang gaat het nog duren t.o.v. nu
Dáárom noem ik de factor tijd, indien lineair gemeten, een relatief begrip.
Cyclisch gemeten, is de factor tijd eerder een constante die onbelangrijk is voor het verloop der dingen.

Het NU is dus niet te meten, doch slechts een perceptie en doordaar mathematisch niet relevant. De cycli die het verleden en het heden met elkaar verbinden worden mede dáárdoor vele malen relevanter ..... zij verbinden het continuë (wat wij driedimensionaal beredeneerd benoemen als) het verleden en toekomst. Weliicht IS er zelfs geen toekomst en verleden, maar leven we in één cyclisch continuüm dat via chaos & reorganisatie naar het constant zoeken in balans gestuurd wordt (lees= liefde).

grtz. Indy
Attachments
Phi - golden number.png
Phi - golden number.png (17.52 KiB) Viewed 4778 times
Last edited by Indiana Jones on 21 Oct 2012, 21:52, edited 7 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »

de fibonaccireeks is net als de gulden snede de/een code waarmee de natuur vol zit.
Misschien zijn er nog wel een paar, maar deze is iig overduidelijk.
ergo goed vertrekpunt.

Ik zou niet durven beweren dat de getallen opzichzelf niets betekenen.
Ze zijn functioneel stuk voor stuk uniek nietwaar ?
De focus op de unieke eigenschappen van priemgetallen en priemquadruplets vind ik ook overtuigend.
en dat die met de codes in coral castle te maken hebben lijkt me goeie vondst.

dat omgeving de lotsbetsemming van je genen bepaald ipv dat genen vantevoren geschreven zijn vond ik de meest boeiende. gentheorie ken in zn geheel compleet overboord.
context vormt de substantie. niet andersom. en wat in het klein, op celniveau zo werkt, werkt ook zo op zonnestelsel niveau.
fractaliteit. cycles. (wat zou het placeboeffect op een zonnestelsel zijn ?)

mooie documentaire, vol vragen, en toch ook een paar nieuwe antwoorden.

omgeving ? yep ...



http://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Voor mij hele intrigerende stuff, maar lastig onder woorden te brengen ... waardoor edit-over edit .... :oops:

Echter het principe deel ik in overtuiging :!:
(artificial)mind over matter -> juist dáárom moeten we zelfbewust blijven en ons niet door overheden & mis informatie laten sturen
Door onze genen en historie heen mathematisch, cyclisch gestuurde chaos & reorganisatie ... wat de meest efficiënte methode is om op een immer veranderende omgeving aan te passen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Geloof en Religie, twee begrippen die in elkaars verlengden liggen maar niet per seh hetzelfde hoeven te zijn. Allebei voortkomend uit onze Interne Map van Realiteit (zie voorgaande filmpjes).

Overlevering, veelal een waar gebeurd feit dat ingekleurd is door omstandigheden en begrip van de mensheid op het moment dat het incident zich voordeed.

Over het algemeen hecht ik meer waarde aan Overlevering dan aan Geloof & Religie, al liggen beiden soms ook vrij dicht bij elkaar.

Heeft Jezus tijdens het laatste avondmaal uit een schaal gedronken die het eeuwige leven zou moeten geven en is men naar die schaal van een timmerman nog immer op zoek ….
Of
Heeft Jezus tijdens het laatste avondmaal getoost op de ‘schoot’ van zijn partner Maria Magdalena, die op dat moment van hem in verwachting was en een kind uit zijn genen feitelijk een voortzetting van zijn leven was.
Religie (een gemeenschappelijke geloof’s gedeelde Internal Map of Reality) heeft er iets moois van gemaakt. Maria Magdalena hoorde kennelijk niet in de man-gedomineerde kerk, is uit de Bijbelse geschiedschrijving verbannen, dus blijft er die schaal over ….. die NOOIT gevonden gaat worden. Hoera, we hebben een misterie …;-)

Het celibaat, was dat iets van Jezus ? (kennelijk niet).
Eerder door de kerk verzonnen om ervoor te zorgen dat de rijkdom van ‘broeders’ en ‘zusters’ niet naar het nageslacht ging, maar naar de kerk. Alle Interne Mapjes werden in dezelfde richting geprogrammeerd, dus het was kennelijk 'waar'. En wat heeft het ons gebracht …. (commisie Deetman)

Ik heb het geluk dat ik op een Christelijke Lyceum in de jaren ’60 godsdienstles heb gekregen van iemand, die ons leerde om de Bijbel niet letterlijk te lezen en mede daardoor ben gaan nadenken over geloof vs religie vs overlevering …..

Maar dát is dan religie, een soort geloof. Je hebt ook nog het geloof in overheden, het onvoorwaardelijk gedeelde geloof in fysiek goud, het geloof in de dollar, het geloof in de media, onvoorwaardelijk geloof in de wetenschap ....-> geloof in 'map/s of reality' = mind obstructing !
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply