The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Ja, klopt, na anderhalf uur neemt het een verrassende ietwat utopische wending.

Onbewust let ik ook op gebarentaal. Op 41:50 doet hij een beweging aan zijn neus die hij gedurende de hele video anders niét doet. Doet mij vermoeden dat hij een leugentje om bestwil doet? Om zijn statement kracht bij te zetten. Viel mij direct op bij het bekijken van de video...
Hoop dat het je lukt ... goed boek, terwijl de youtubefilm die jij postte is ingekleurd met eigen interpretatie waardoor het oorspronkelijke verhaal een eigen weg gaat volgen, zoals je zelf al opmerkte.

Het boek, althans de 1980 release, staat barstensvol met verwijzingen naar o.m. bijbelteksten (correllatie tussen bijbelteksten en de gevonden kleitabletten). Lijkt veel op de soms lange epistels van Armstrong die zijn stukken dikwijls ook volpropt met een litanie aan historische feiten. Daardoor soms heel lastig leesbaar, maar dus wel feiten.
Hoewel dus dicht tegen feiten aan, geeft ook Sitchin zo af en toe een eigen inkleuring (net zoals Armstrong dat ook wel doet) .... die stukken neem ik dan voor wat ze zijn (net zoals ik bij Armstrong doe) en beperkt me tot de feiten .... en dat zijn er teveel en te realistisch, om ze te negeren. Diverse door Sitchin aangedragen feiten blijken dus in Amrstrong/s cycli te passen, kwam ik achter en dat maakt het in ieder geval voor mij een mooi verhaal. ;)

Veel leesplezier onder de kerstboom .... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

Wat ik me dan meteen weer afvraag: waarom zijn er dan geen youtube filmpjes van die sites waar de GPS niet werkt? Daar krijg ik dan altijd een ongemakkelijk gevoel bij. Beeldmateriaal zegt zoveel meer.

Maar net als het filmpje met "boiling water by sound", het enige wat ik zag is water vibreren op geluidsgolven. Ik heb het niet zien koken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

cor wrote:Er bestaat zelfs een anti-Sitchin site (zou ik terug op moeten zoeken) waarin experten in de oude Sumerische taal Sitchin's vertalingen bekritiseren.
Ik schreef het hier gisteren al .... de heren vallen elkaar voortdurend aan omwille van hun eigen gelijk en doen liefst de ander belachelijk maken of de grond intrappen. Daarnaast worden soms truckendozen opengetrokken om dit gelijk te bewijzen maar wordt je feitelijk voor de gek gehouden. Niet alleen in de politiek, maar ook in de wetenschap .... kennelijk zit de mens zo in elkaar :? maar maakt het gedrag van (grote) groepen juist daardoor cyclisch beter voorspelbaar. :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

Rasta wrote:Maar net als het filmpje met "boiling water by sound", het enige wat ik zag is water vibreren op geluidsgolven. Ik heb het niet zien koken.
Inderdaad, sommige zaken zijn op z'n minst dubieus te noemen. Ik dacht eerder dat hij lucht in de kan blies en waarschijnlijk was het zo wel iets ook.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

MatrixView wrote:Hier een ePubje voor de liefhebber: http://bookza.org/book/1730941/984891

Tip: Zowel Sitchin als Tellinger (en legio andere alto-histo's) zou ik niet meteen voor zoete koek slikken. Zoals de "gevestigde" wetenschappers ook niet altijd op het juiste spoor zitten. [gelijke de goud-guru's]

Naast goud volg ik ook al jaren dergelijke onderwerpen. Mag altijd graag naar John Anthony West luisteren. Hij was vorig jaar bij JRE: http://www.youtube.com/watch?v=G1hFBZfcZhQ

Daarnaast is Graham Hancock misschien ook iemand die het beluisteren waard is:
http://www.youtube.com/watch?v=3ODaWxBJNPk

PS. Ik geniet enorm van jullie forum en posts in z'n algemeenheid. De RSS functionaliteit waardeer ik ook ten zeerste.
Welkom Matrix!
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

Oeps! Inderdaad welkom Matrixview!
Vannacht gewoon door de posts gelezen en niet gekeken naar de auteur.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

MatrixView wrote:Tip: Zowel Sitchin als Tellinger (en legio andere alto-histo's) zou ik niet meteen voor zoete koek slikken. Zoals de "gevestigde" wetenschappers ook niet altijd op het juiste spoor zitten. [gelijke de goud-guru's] PS. Ik geniet enorm van jullie forum en posts in z'n algemeenheid. De RSS functionaliteit waardeer ik ook ten zeerste.
Welkom hier ...

Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by cor »

Indiana Jones wrote:Het boek, althans de 1980 release, staat barstensvol met verwijzingen naar o.m. bijbelteksten (correllatie tussen bijbelteksten en de gevonden kleitabletten). Lijkt veel op de soms lange epistels van Armstrong die zijn stukken dikwijls ook volpropt met een litanie aan historische feiten. Daardoor soms heel lastig leesbaar, maar dus wel feiten.
Tja, maar dan hebben we toch een heel andere interpretatie van 'historische feiten'. :(
Als je ooit iets gelezen hebt over vertaling/interpretatie van oude bijbelteksten, dan weet je dat je hier als het ware over glasscherven loopt: zeer voorzichtig, hoogst onzeker. Geen van de teksten van het NT bijvoorbeeld zijn geschreven door getuigen van de feiten. Ze zijn meer van horen zeggen, geschreven tot meer dan 80 jaren na de feiten en soms zwaar geromaniseerd, tegenstrijdig, onvolledig, enz. Het OT ligt nog veel moeilijker door ouderdom, vertalingen, enz.
Met vertalingen van Sumerische kleitabletten moet men minstens zo voorzichtig zijn. Men weet wel een en ander van die cultuur, maar het blijft toch gissen.
Vergelijk van deze twee hoogst onzekere bronnen zomaar historische feiten noemen vind ik wel wat kort door de bocht. De vrijheidsgraden zijn zo groot dat het eerder giswerk en onderstelling is. Een duidelijk beeld van wat ik bedoel vind je op: http://www.sitchiniswrong.com/

Daarom zeg ik dat ik niet zo van Sitchin hou. Hij neemt een mogelijkheid nogal snel als feit aan en gelooft in zijn eigen interpretaties. Een iets kritischer instelling vind ik op dit gebied wel gepast.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Over Atlantis is ook heel wat afgeschreven. Het zou in de Middellandse Zee liggen; onder Antarctica; oostelijk van Cuba; in de Bermuda triangel etc. Ook staan er boekenkasten vol met twijfels of Atlantis überhaupt bestaan heeft en eerder aan de creatieve geest van de mens is ontsproten. Daarnaast worden uit de Bermuda triangel soms artifacten boven water gehaald die wel degelijk echt zijn maar het voorstellingsvermogen tarten. Aan de andere kant zijn er magische kristallen schedels de wereld over gegaan, die recentelijk tijdens onderzoek met de modernste technieken als fake door de mand vielen. Daardoor was men in de overtuiging dat al die schedels fake waren, maar toch is er één kristallen schedel ergens rond 1850 gevonden (de eerste die het daglicht zag), die wel degelijk een echt artifact is, niet zo mooi als de latere fakes (het origineel zal een inspiratiebron geweest zijn).

En zo kan ik nog wel even doorgaan, over bv grote stenen Olmec koppen (negroïde types) in de Zuid-Amerikaanse jungle, die wel degelijk als 1.000-den jaren oud geclassificeerd zijn. Alle wetenschappers zijn het er over eens dat in Zuid Amerika geen negers gewoond kunnen hebben ... immers Canadese Eskimo's, wat zuidelijker Amerikaanse Indianen en nog zuidelijker Inca's & Maya's, zijn allemaal afkomstig van het Aziatische ras (migratie vanuit noord China) en zo luidt ook de officiële migratie theorie. Tevens weet men uit onderzoek dat Afrikaanse negers 1.000-den jaren geleden onvoldoende ontwikkeld waren om zeewaardige boten te bouwen en hoewel fysiek zeer goed ontwikkeld ... van Afrika naar Zuid-Amrika zwemmen is ook weer zowat :lol:

Voor ieder wat wils dus. Voor zover ik mij kan herinneren was ik er niet bij, dus doe het met wat ik het meest aannemelijk vind waarbij ik zoveel mogelijk persoonlijke invulling van schrijvers en creatieve vaardigheden van archeologen 8-) (waarmee ze hun gelijk aan willen tonen) ..... in mijn eigen gedachtengang tracht buiten te sluiten :?

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: NT

Post by Dirkgold »

Het nieuwe testament was waarschijnlijk een soort damage control om een soort verlichting verspreid door mogelijks de esenen
te counteren.

http://caesarsmessiah.com/

Hetzelfd is in de middeleeuwen ook gebeurd , de katharen werden vernietigd.

De nag hamadi geschriften zijn mijn inziens echt. ( waarschijnlijk afkomstig van de esenen )

Het NT is vermoedelijk een continue herschrijven, manipuleren en onderdrukken van kennis begonnen ongeveer 2000
jaar geleden.

Dirk
Post Reply