Goud en Zilvermijnen

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Dirkgold »

heb ook bijgekocht in de dip.
verkocht in de hoop goedkoper terug in te kopen. Heb vrijdag al terug gekocht.
Het ging me iets te snel met het goud.
Ga nu rustig bij kopen en niet meer traden.
ogc.to
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

jmulder wrote:Ik ben hier erg benieuwd naar.....
De vraag is, waar ben je benieuwd naar. Wat wil je weten? Want zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel "beste" aandelen.

Het is maar net wat je zoekt denk ik. Ik vind zelf het principe van royalties erg fraai, vanwege de hefboom. De rechten zijn van te voren gekocht, tegen een vaste prijs. Bijvoorbeeld het recht de bijvangst goud en zilver uit een kopermijn te krijgen, tegen een vaste prijs. Dan is het risico van kostprijs stijgingen voor de mijner, terwijl de blootstelling bij hogere koersen volledig toekomt aan de royalty eigenaar.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
positive
Bronze Member

Post by positive »

Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Weerstand ! (net als de edelen zelf)
Attachments
Chart20130828213051.png
Chart20130828213051.png (173.73 KiB) Viewed 4236 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Gwyde
Platinum Member

HUI/Goud breekt door de steun...

Post by Gwyde »

De HUI index van niet-gehedgde goudmijnen is net als het gele metaal in een neerwaartse trend verzeild geraakt. De afgelopen week heeft de steun voor HUI/Gold (0.169 bereikt op 26 Juni) het begeven. Met 0.1673 zijn de goudmijnaandelen relatief tov goud nu goedkoper dan eind 2000, toen de goud bullmarket nog een sprookje leek voor de absolute believers.

Bijgewerkte grafieken op de pagina: http://gwyde.blogspot.be/p/gold-miner-pulse.html.
Gwyde
Platinum Member

Selecting explorers and junior miners

Post by Gwyde »

"Selecting explorers and junior miners"
Op het Tfmetals forum hou ik een suggestielijst van goud explorers en junior miners. (Alles in het engels uiteraard.)
Sinds oktober 2011 zijn we 35% kwijtgespeeld. Met een willekeurige selectie van Belgische of Europese aandelen hadden we zonder enige twijfel een beter resultaat neergezet...
Maar tegenover de GDX (-60%) of de absolute benchmark GLDX (-78%) hoeven we niet echt te blozen. Voor wie eens een kijkje wil gaan nemen:

http://www.tfmetalsreport.com/forum/358 ... ior-miners

Je vindt er ook een link naar de spreadsheet (bijgehouden op Google Drive, met wekelijkse updates). In mijn laatste commentaren ben ik alles behalve positief over de nabije toekomst (en spijtig genoeg heb ik het nog altijd bij het rechte eind.)
Laat het dus duidelijk zijn dat deze lijst geen koop-aanbeveling is.
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

De manipulatie tekent lijntjes die de muppet traders afdoen als de market heeft gelijk.
De smash downs in goud gebeuren altijd op momenten die goed uitkomen om een bepaalde
formatie te tekenen voor de TA muppets.

Net naar het andrew maguire interview geluisterd. Enkele tientallen tonnen goud dumpen in 2 minuten.
Niet normaal, maar blijkbaar is er wel massaal fysiek gekocht bij deze down move.

De kerels op de andere site die ik volg verwachten bijna allemaal een sterke move up. Ben benieuwd.
Saai is het in ieder geval niet.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Dirkgold wrote:Net naar het andrew maguire interview geluisterd. Enkele tientallen tonnen goud dumpen in 2 minuten.
Niet normaal, maar blijkbaar is er wel massaal fysiek gekocht bij deze down move.
Dat zijn de 2 zinnen die steeds terugkomen op elk pro-goudmedium. Prijzen storten in en fysieke aankopen schieten als 'n raket omhoog. En tussen deze 2 zaken komt er zelden een zin met andere info tussenin. Precies of het een standaardantwoord is. Goudprijs crasht, fysieke vraag schiet de hoogte in.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Gwyde
Platinum Member

Re: Goudprijs crasht, fysieke vraag schiet de hoogte in

Post by Gwyde »

Het IMF beweert zich zorgen te maken over het sterk geslonken handelsoverschot van China dat in een deficit dreigt om te slaan. Wie de sterk toegenomen Chinese import van fysiek goud mee in rekening brengt, weet waar het IMF zich echt zorgen om maakt...
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

Spruitje wrote:
Dirkgold wrote:Net naar het andrew maguire interview geluisterd. Enkele tientallen tonnen goud dumpen in 2 minuten.
Dat zijn de 2 zinnen die steeds terugkomen op elk pro-goudmedium. Prijzen storten in en fysieke aankopen schieten als 'n raket omhoog. En tussen deze 2 zaken komt er zelden een zin met andere info tussenin. Precies of het een standaardantwoord is. Goudprijs crasht, fysieke vraag schiet de hoogte in.
Hij werkt daar wel. Ik kan dat natuurlijk niet controleren. Hij spreekt over een groot order aan 1270. ( uit geheugen )
Post Reply