Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Ok dan zeggen we hetzelfde. En indy volgens mij ook:-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Nou ja, de confiscatie en de Dijsselbloem blauwdruk ligt nu een weekje te weken in mijn gedachten, en het is zeker wel mogelijk. Niet alleen is er beleid en feitelijke testcase, maar het is de volgende logische stap als er weer een te grote bank (of land) omvalt.

Neemt niet weg dat ik de implicaties nogal fors verwacht uit te pakken. Met name een full-blown deflatie, wat de situatie alleen maar erger maakt. Wie gaat er dan nog spaargelden aanhouden bij een bank? (Wat probeerden ze ook al weer op te lossen?)

Plus de uitvoer ligt bij partijen die er geen baat bij hebben (de banken). Maakt een interessant testcase: wat als er een paar banken opstaan en zeggen: in het belang van onze spaarders zeggen we neen, doen we niet aan mee. Wat dan? Gaat de overheid die banken dichtgooien? Gaat de overheid boetes eisen, die ze vervolgens niet betalen?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Rasta wrote:Nou ja, de confiscatie en de Dijsselbloem blauwdruk ligt nu een weekje te weken in mijn gedachten, en het is zeker wel mogelijk. Niet alleen is er beleid en feitelijke testcase, maar het is de volgende logische stap als er weer een te grote bank (of land) omvalt.

Neemt niet weg dat ik de implicaties nogal fors verwacht uit te pakken. Met name een full-blown deflatie, wat de situatie alleen maar erger maakt. Wie gaat er dan nog spaargelden aanhouden bij een bank? (Wat probeerden ze ook al weer op te lossen?)

Plus de uitvoer ligt bij partijen die er geen baat bij hebben (de banken). Maakt een interessant testcase: wat als er een paar banken opstaan en zeggen: in het belang van onze spaarders zeggen we neen, doen we niet aan mee. Wat dan? Gaat de overheid die banken dichtgooien? Gaat de overheid boetes eisen, die ze vervolgens niet betalen?
Ja de volgende logische stap is het. Dat denk ik ook. Met bizarre onvoorziene gevolgen.
Ik kan daar onmogelijk vrolijk van worden. Ik stuiter al weken/maanden lang woedend rond joh. Je ziet het aankomen en je kan dr niks tegen doen.

Spaargelden ?
Zoals in Cyprus ? Of Icesave ? Ze hadden dr weinig moeite mee. Zoals MFGlobal ook al liet zien.
En die (DUITSE) spaartegoeden zijn maar een fractie op de schuldenberg natuurlijk. En de implosie van die berg proberen ze ten koste van alles te voorkomen zonder dat ze daarvoor moeten herstructureren. Doen ze niets zijn de tegoeden ook weg. Dan pleuren die banken in mekaar. Dat argument gaan ze iig gebruiken when shits hit fan.
Dat er ooit beloofd is dat dit NIET en NOOIT zou gebeuren doet er niet toe. Ze hebben een onmiddellijk probleem en dat moet onmiddellijk worden opgelost. dat ze het zelf veroorzaakt hebben. Tjah. Ze snappen het zelf niet eens, laat staan de bevolking. Doordat ze de wetgever zijn denken ze sowieso overal mee weg te kunnen komen. Geen idee van de rauwe realiteit. Water dat gaat koken verandert pas op laatste moment in chaos. Ze weten dat het komt. Ze zien het alleen niet aankomen.

Ik denk niet dat de uitvoer bij de banken komt te liggen. Dat gaat de Troika doen. De rol van de banken is uitgespeeld. Die worden dan genationaliseerd denk ik. Voor zover ze dat nu nog niet zijn.
Bankiers zijn in dit scenario juist de lul want de politici hebben een schuldige nodig om er bij de bevolking mee weg te komen.
In Ijsland zitten er al twee vast nu. Er gaan er nog vele volgen.
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Paul wrote:
Ja de volgende logische stap is het. Dat denk ik ook. Met bizarre onvoorziene gevolgen.
Ik kan daar onmogelijk vrolijk van worden. Ik stuiter al weken/maanden lang woedend rond joh. Je ziet het aankomen en je kan dr niks tegen doen.
Je kunt hooguit nog proberen te `genieten` van de betrekkelijke rust, want de dagen van melk en honing zijn geteld.

http://www.parool.nl/parool/nl/14708/Ew ... land.dhtml

De laatste zin:
Ik voorspel een slachting in mei.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Maakt het iets uit wie er in mei in de Doema gekozen worden ?
Al kiezen we overgrote meerderheid anti-eu erin dan nog beslist de commissie en die heeft zn eigen agenda.
Die wil een politieke unie. Dat ze geen mandaat hebben daarvoor houdt ze niet tegen. Ze zetten door tegen beter weten in.

Als er eerst anti europees gekozen wordt en er volgt dan in september een confiscatie.
Wat gaat de bevolking dan denken over zn eigen leiders en zn eigen democratie ?

Op zn grondvesten schudden gaat het. We zullen aan de bak moeten om het de juiste richting in te sturen.
Oplossing zal vanuit de bevolking moeten komen. Vanuit de markt.
Als er ooit een VOC mentaliteit gevraagd wordt dan is het de komende paar jaar wel.
En tonen we die, dan verdienen we ook een toekomst met (ooit) weer een gouden eeuw.
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Paul wrote:Maakt het iets uit wie er in mei in de Doema gekozen worden ?
Al kiezen we overgrote meerderheid anti-eu erin dan nog beslist de commissie en die heeft zn eigen agenda.
Die wil een politieke unie. Dat ze geen mandaat hebben daarvoor houdt ze niet tegen. Ze zetten door tegen beter weten in.

Re:Natuurlijk zetten ze door, daarover geen twijfel.

Als er eerst anti europees gekozen wordt en er volgt dan in september een confiscatie.
Wat gaat de bevolking dan denken over zn eigen leiders en zn eigen democratie ?

Re:Ik weet het nog niet, denk ik te simpel als ik vermoed dat de haves zullen flippen en de havenots zich de ballen uit hun broek lachen?

Op zn grondvesten schudden gaat het. We zullen aan de bak moeten om het de juiste richting in te sturen.
Oplossing zal vanuit de bevolking moeten komen. Vanuit de markt.
Als er ooit een VOC mentaliteit gevraagd wordt dan is het de komende paar jaar wel.
En tonen we die, dan verdienen we ook een toekomst met (ooit) weer een gouden eeuw.

Re:Oftewel ik denk dat het fout is te rekenen op de bevolking.
De bevolking laat zich al eeuwen simpel bespelen en als er strijd komt zal het tegen elkaar zijn, niet effectief tegen de veroorzakers van deze ellende.
Oplossingen zie ik ook jammer genoeg niet uit de bespeelde massa komen, sorry.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

bij maximale entropie kookt de bevolking over en krijg je rellen.
Dat ze tot die tijd lijdzaam ondergingen is de normale situatie. Het is hetzelfde als water dat aan het koken wordt gebracht.
Dat blijft ook grootste deel van de tijd onbeweeglijk.

Dat de bevolking gaat bewegen twijfel ik niet aan, die rellen komen dr, en hoe,
of we het systeem de gewenste richting in krijgen daarna, dat wordt de kunst. Komt uiteindelijk neer op een paar uurtjes waarin dat kan. Alleen TIJDENS die crash is er kleine ruimte om politici de goeie kant op te bewegen. Voor die tijd doen ze niets, daarna is het te laat.
Indiana Jones
Freegold Member

10% confiscatie IMF

Post by Indiana Jones »

Ik ken alleen de Nederlandse Noodwet, maar ben ervan overtuigd dat de andere Europese landen ook zo'n noodwet hebben, wellicht kent een Belgisch forumlid de Belgische wetgeving hieromtrent ?

Hieronder de Nederlandse noodwet: ALLES (levensverzekeringen, fysiek goud etc. valt hieronder en de regering kan bij koninklijk besluit op ieder gewenst moment -bijvoorbeeld in een weekend- deze wet in werking stellen). :?

Lijkt me goed je in ieder geval in onderstaande eens te verdiepen en er wellicht hier op dit forum eens over te discussiëren.
Noodwet financieel verkeer, Geldend op 23-11-2009 EN NOG STEEDS GELDIG
http://wetten.overheid.nl/BWBR0003173/g ... #Opschrift

=================================
Tom Lassing op Beursbox 2012 (met een kleine edit naar de hedendaagse situatie -IMF ipv hyperinflatie- van Indy)

In de discussie of goud en zilver al dan niet ook veilig in Nederland (of België) kon worden opgeslagen werd ik gewezen op de Noodwet Financieel verkeer zoals die in Nederland geldt.
In die noodwet enkele opmerkelijke artikelen die uw beslissing over kapitaal, verzekeringen, banktegoeden, goud en zilver in Nederland mogelijk gaat veranderen.
Overigens zal heel uw idee over wat eerlijk en rechtvaardig is wel eens geschokt kunnen raken door die noodwet. In wezen zegt die wet dat alle andere wetten niet meer gelden als de regering dat wenselijk acht.
Daar komt het in feite op neer. Het is alleen heel netjes in juridische termen gesteld.
Iemand die dus van mening is dat wetten wetten zijn en dus dat de huidige wetten ook voor de overheid gelden zal van een koude kermis thuiskomen als de overheid de noodwet in werking laat treden.
Uw tegoed bij de bank kan geconfisqueerd worden. Lees artikel 4 lid 1 er maar op na…

Voor goud leest u vooral artikel 26 even met aandacht. Ze willen daarbij ook proberen om hun hand te leggen op buitenlandse activa. Dat gaat ze echter pas lukken als dat buitenland er aan mee wil werken. Het is voor u dus van groot belang dat u uw buitenlandse tegoeden zo ver mogelijk van de Nederlandse overheid vandaan houdt.
Ik wil niet stellen dat u het verborgen moet houden, maar ik raad u wel aan om zo min mogelijk detail gegevens aan de belastingdienst te verstrekken. Aangeven dat u dus een bepaalde waarde in het buitenland heeft, is de wettelijke eis. Daar zou ik het dan ook bij houden en vooral niet spontaan aangeven waaruit die buitenlandse tegoeden dan bestaan en waar u ze ondergebracht heeft. In feite zit de Nederlandse overheid gewoon te wachten op een moment waarop ze die noodwet in werking kunnen stellen en op rooftocht bij de inwoners kunnen gaan.

De tekst van de noodwet treft u hier aan.
Op welke wijze het geregeld is weet ik nog niet, maar ongetwijfeld is ook geregeld dat bij het inwerkingtreden van de noodwet ook de aflossing van hypotheken niet zo maar meer mag. Zou dus een situatie (onder IMF regime) zich voordoen, dan kan via deze wet, die werkelijk onbeperkte macht aan de overheid geeft, de bankensector bediend worden. In feite is veel van die noodwet gedicteerd door de banken die hiermee hun bezit en macht veilig willen stellen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

http://armstrongeconomics.com/2014/01/0 ... in-europe/

"We are now reviewing the timing. It appears that Spain passing these laws against protests that include the protection of bankers and the IMF urging again for a rapid confiscation, there is a possibility that events overtake politics and the May elections might be just too far away to wait this time plus the IMF is clearly insane and is most likely judging how it got away with it in Cyrus so it will be no big deal in Europe"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Volgens dit artikel zou Duitsland willen belasten op ALLE bezittingen van hun burgers (ook vastgoed, bedrijven, ...)

In België heeft destijds Leterme (die toen premier was) zich laten ontvallen dat er noodwetten klaar lagen om spaargelden van de burgers te "activeren".
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply