Denk ik ook rasta. Ze kunnen niet verplichten assets te liquideren. Teveel implicaties. Afpakken/onteigenen kan natuurlijk wel.
Ik denk dat het vooral om 10% banktegoeden bij alle banken en (tegen) 100 % van de aandeelhouders/obligatiehouders bij de probleembanken gaat.
Hooimijt Januari 2014
- Paul
- Platinum Member
Re: Hooimijt Januari 2014
"Taxes are a barbaric relic of the past"
-
Paul wrote:Lijkt inderdaad. Want het is gewoon lenen. In bizarre hoeveelheden.
ze zitten al over 200% BNP. Enige reden dat ze dr internationaal zolang mee wegkomen is dat dat voor grootste deel binnenlandse schuldeisers zijn.
Die geopolitieke dreiging vanuit China en alles rondom Fukushima.
Het is niet heel erg bullish allemaal.
What's in a name.
Gezien ze dit "geleend" geld nooit kunnen en trouwens ook nooit van plan zijn terug te betalen, is het dus geprint …
-
- Gold Member
Ook mijn idee.In 2008 heeft men zo het systeem gered en sindsdien is men niet meer gestopt met geld drukken. En als het nodig is zet men een tandje bij. Een flink tandje zelfs. Kijk maar naar Japan, banken en systeem al 20 jaar kapot, in 2013 beslist om gigantische hoeveelheden geld en zelfs zoveel geld als nodig in het systeem te pompen. Prijs zal uiteindelijk inflatie zijn.
En inflatie is confiscatie van spaartegoeden ….
Inflatie kan je verdoezelen en spreiden over jaren.
Veel makkelijker dan een traumatische ingreep zoals confisceren.
Goud is een cyclisch edelmetaal
- Paul
- Platinum Member
Ik haak bij deze in dit gesprek verder af okcowe wrote:Paul wrote:Lijkt inderdaad. Want het is gewoon lenen. In bizarre hoeveelheden.
ze zitten al over 200% BNP. Enige reden dat ze dr internationaal zolang mee wegkomen is dat dat voor grootste deel binnenlandse schuldeisers zijn.
Die geopolitieke dreiging vanuit China en alles rondom Fukushima.
Het is niet heel erg bullish allemaal.
What's in a name.
Gezien ze dit "geleend" geld nooit kunnen en trouwens ook nooit van plan zijn terug te betalen, is het dus geprint …
Ik heb geen zin om de realiteit om te buigen om mn punt te kunnen maken
"Taxes are a barbaric relic of the past"
- Rasta
- Gold Member
Dat doen ze ook. Maar de 10% waar we het over hebben is een noodmaatregel, omdat .... een (systeem-)bank of een land omvalt. Dan moet een overheid per direct ingrijpen en per direct contanten hebben. Die contanten heeft ze zelf ook niet (wil ze niet meer maken, geen grotere overheidsschuld, want ze wil de belastingbetaler niet meer laten opdraaien voor de banken - en terecht ook natuurlijk), dus die moet ergens anders contant geld pakken per direct. Dat is deels schuld verminderen van die bank (de aandeelhouders van de bank), en de spaarders (de unsecured creditors).Leo3.14 wrote:Ook mijn idee.In 2008 heeft men zo het systeem gered en sindsdien is men niet meer gestopt met geld drukken. En als het nodig is zet men een tandje bij. Een flink tandje zelfs. Kijk maar naar Japan, banken en systeem al 20 jaar kapot, in 2013 beslist om gigantische hoeveelheden geld en zelfs zoveel geld als nodig in het systeem te pompen. Prijs zal uiteindelijk inflatie zijn.
En inflatie is confiscatie van spaartegoeden ….
Inflatie kan je verdoezelen en spreiden over jaren.
Veel makkelijker dan een traumatische ingreep zoals confisceren.
De jaarlijkse inflatie is geleidelijk, achteraf en via de belastingen. Als je nu direct geld nodig hebt is deze weg veel te langdurig.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- doubleyou
- Gold Member
Yep, denk ik ook !Obi-Wan wrote:Ik geloof ook niet in een wealth tax naar het IMF model. Dat dreigement is er volgens mij alleen met de bedoeling om de consumptie aan te jagen. En zoals hier al eerder gezegd... dat is aan geen enkele bevolkingsgroep te verkopen = politieke zelfmoord.
Er zijn andere middelen (directe en indirecte belastingen) om de bevolking het geld uit hun zakken te kloppen.
En als ze 10% à la IMF model willen taxeren, dan zou dat natuurlijk wel overnight in een (lang)weekend gebeuren, waarin de geldterminals zullen stilliggen.
Het zou wel intriest zijn. Er zijn dan 2 woorden voor : zuivere diefstal.
Op sociaal vlak in ieders omgeving een kleine ramp.
En toch, op financieel vlak lig ik daar totaal niet wakker van.
10% van niets is niets

"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
- Spruitje
- Freegold Member
Inderdaad Paul. Onpopulaire maatregelen komen zogezegd altijd van "boven", Europa is daar een gewillig slachtoffer.Paul wrote:Daarom ook IMF erbij. En EU. Niets democratisch. Zodat de Rutte's zich daarachter kunnen verschuilen.
en de bankiers krijgen dan de schuld eh. Dat werden daarna via de rijken vanzelf de joden in de jaren 30.
Denk dat we nu de moslims/islam(arabieren/olie) uitzoeken als we de bankiers gehad hebben.
Wat zou het probleem zijn, enkel maar afhouden bij verkoop van de aandelen. Wat doen ze bij het verhogen van de RV op bvb. termijnrekeningen? Toch ook wachten tot ze afgelopen zijn. Niet-beursgerelateerde spaarvormen/beleggingen onmiddellijk afromen, beursgerelateerde beleggingen bij verkoop. En wil je de 10% nog niet slikken, wel blijf dan maar zitten in je positie.Rasta wrote:...Met een aandelenportfolio kan dit niet zomaar. Het kan wel, maar dan crashen de beurzen omdat alles per direct verkocht moet worden om in contanten te worden omgezet. Misschien blijft het wel beperkt tot rekeningen in Euro's.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- doubleyou
- Gold Member
.
En om de mensen nog wat meer te laten consumeren, zal men de nulrentes idd nog wel aanhouden, maar zal men ook best de geafficheerde inflatie wat aanzwengelen.
.
Wat spaardeposito's alleen betreft, geloof ik dat er in België (11 mio inwoners)bijna 240 miljard euro op de boekskes staat !
Een massa, ongelooflijk.
En om de mensen nog wat meer te laten consumeren, zal men de nulrentes idd nog wel aanhouden, maar zal men ook best de geafficheerde inflatie wat aanzwengelen.
.
Wat spaardeposito's alleen betreft, geloof ik dat er in België (11 mio inwoners)bijna 240 miljard euro op de boekskes staat !
Een massa, ongelooflijk.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
- Indiana Jones
- Freegold Member
RuttePaul wrote:Wie is er nu premier in Cyprus ?
Het systeem draait gewoon door eh. Dat is iig wat de politici zo zien.
Die gaan het kolossale verzet niet zien aankomen. Die denken dat ze dr mee weg komen.
Daarom ook IMF erbij. En EU. Niets democratisch. Zodat de Rutte's zich daarachter kunnen verschuilen.
en de bankiers krijgen dan de schuld eh. Dat werden daarna via de rijken vanzelf de joden in de jaren 30.
Denk dat we nu de moslims/islam(arabieren/olie) uitzoeken als we de bankiers gehad hebben.

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Tsjah .... misschien ben ik wat te somber, kun jij precies vertellen wat er in Cyprus is gebeurd .... aléén contanten of ook beleggingen boven de 100K afgeroomdRasta wrote:Alvast een een reactie op Indy zijn statement van 10% over alle tegoeden.
Dit is naar mijn mening NIET de beleggingsrekening, maar slechts alle betaal-, spaar-, deposito-, contantenrekeningen.
De banken moeten dat geld inhouden EN afdragen. Dat kan alleen als het al contant is, en niet nog eens contant gemaakt moet worden. Met een aandelenportfolio kan dit niet zomaar. Het kan wel, maar dan crashen de beurzen omdat alles per direct verkocht moet worden om in contanten te worden omgezet. Misschien blijft het wel beperkt tot rekeningen in Euro's. Soms kan je ook andere valuta rekeningen hebben (dollar-rekening) waar dan 10% van wordt bevroren. Krijgt de overheid dan de Dollars? Dat kan ik me nog voorstellen. Bij de meeste beleggingsrekeningen zit wel een cash-rekening. Die wordt natuurlijk wél gekort.
Dus alle contanten-rekeningen waar de overheid niet via decreet bij kan blijft volgens mij bij onaangeroerd, evenals alle andere rekeningen die markt-handelingen vereisen om het kapitaal om te zetten in Euro's.
Maar ja, blijft gissen natuurlijk.

Everything that needs to be said has already been said.