Beste,Leo3.14 wrote:Ik kan me niet voorstellen dat we nog onder de 1335$ gaan.terug naar 1325$ ?
Ge laat toch niet een voetbalmatch beginnen om hem na 5 minuten af te fluiten?
Jij en ik zijn de scheids niet, dat is de markt

Die $1285 had je heel goed gezien en de verdere doorloop richting $1350 ook, respect daarvoor.
Echter, ik lees diverse profi threads en lees nog steeds M.A. en D.N.
Overal wordt beweerd dat deze rally voornamelijk is ontstaan door shortcovering, want de hedgies zaten massaal short en namen zelfs nieuwe shorts in boven de $1310. Een bull ontstaat juist door een vrijwillige toename van verse longs en niet door gedwongen longs (om de short af te dekken). Ook de ETF/s geven nog niet echt het signaal af en zelfs de rest van het commodity complex doet niet veel ... in mineur zelfs (bijlage), dus blijft de huidige goudspike er één van shortcovering.
Dat kan natuurlijk omslaan in vrijwillige nieuwe longs ..... maar tot die tijd kan comexgoud altijd nog op zoek gaan waar de steunen liggen, technisch gezien zelfs tot aan de $1280 / $1295. De mijnen zijn inmiddels aan het corrigeren, dus ook van die correctie zal afhangen of er voldoende steun voor goud blijft.
Ik ben dus geen bear meer, maar zekers ook nog geen bull .... sta met goudspeculatie thans even aan de zijlijn.