Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

ParsGold wrote:
Indiana Jones wrote: Ik blijf er dus kennelijk toch wat anders tegenaan kijken dan de meesten:
-Ik zie een vrije fysiek goudprijs wel zitten, maar vrijgoud zie ik niet zitten;
-Ik ben voor efficiëntie bij overheden, maar niet tegen elke onmogelijke prijs;
-Ik ben voor hard werken, maar wil mijn sociale gezicht ook kunnen laten zien;
-Ik ben voor Europa, zonder dat voor mij de VS over de klif hoeft.
-Ik zie een vrije fysiek goudprijs wel zitten, maar vrijgoud zie ik niet zitten Maar je zoekt wel naar discipline vanuit de overheid?;
-Ik ben voor efficiëntie bij overheden, maar niet tegen elke onmogelijke prijs Een kind van 10 kan vaak meer efficientie tentoonspreiden dan wat wij "zien" van onze overheid;
-Ik ben voor hard werken, maar wil mijn sociale gezicht ook kunnen laten zien Gaat prima samen hoor: eigen gewin voorop met oog voor de minder bedeelde;
-Ik ben voor Europa, zonder dat voor mij de VS over de klif hoeft. Niemand wil de VS over het randje zien gaan (uitzonderingen daargelaten)
1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post)
2) ik snap geen bal van deze vergelijking
3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden, zonder dat iemand er naar omkeek en er zelfs met een bocht omheen liep, want ze waren te druk met zichzelf (uitgebreid in de media geweest en heel gruwelijk).
Chinese child got hit by car twice in China. 18 people ignoring it!
http://www.youtube.com/verify_age?next_ ... FifWw6DGz8
4) heel veel diehard freegolders wel, zo lees/las ik in al hun postjes
Last edited by Indiana Jones on 24 Nov 2011, 22:11, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ook al realiseer ik mij dat onderstaande grafiek onvolkomenheden bevat, zou het misschien de moeite waard zijn om eens na te denken hoe Nederland zonder freegold in 30 jaar tijd (tussen '45 en '75) een staatschuld van 230%/BBP naar 45%/BBP heeft kunnen krijgen.
Attachments
Staatsschuld_pct_bbp.png
Staatsschuld_pct_bbp.png (29.56 KiB) Viewed 4531 times
Last edited by Indiana Jones on 24 Nov 2011, 22:18, edited 2 times in total.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

ParsGold wrote:Dank, maar geloof dat dat stage II is :)
Oorspronkelijke vraag is:
HOE GERAKEN WE UIT (NU) DEZE SCHULDENCRISIS????
Oh ja, Nou overheden gaan zeker proberen te printen (eh, dat deden ze al) om de beloftes toch in te kunnen vullen. Alles inflateert, eerst langzaam, later sneller, en blijft hoge inflatie (in EU, want in VS gaan ze hyperinflatie zien), totdat de waarde opslag van geld dermate laag is, dat het bijna verwaarloosbaar is. Goud is de enige relatieve steiger in de markt. Alle investerings-klassen stijgen in absolute termen, maar t.o.v. goud doet alles het minder. Na monetaire hervormingen neemt inflatie af naar zeg laag niveau (schat ik 5~15%). De kosten van geld lenen echter, zijn hoog! Geld lenen onder de 10% per jaar lijkt mij redelijk onmogelijk.

Let wel, een inflatie van 100% is uw waardeopslag gehalveerd. Denk nu niet dat we lonen gaan zien stijgen, in reële termen hè. Dus waardeopslag van alle beloftes vervliegt. De enige werkelijke waardeoplag, koopkracht consolidator, dat is goud.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Ook al realiseer ik mij dat onderstaande grafiek onvolkomenheden bevat, zou het misschien de moeite waard zijn om eens na te denken hoe Nederland in 30 jaar tijd (tussen '45 en '75) een staatschuld van 230%/BBP naar 45%/BBP heeft kunnen krijgen.
Ha, dat is het zelfde als afvragen hoe de schuld als percentage van BBP tussen 40 en 45 zo kon stijgen. Nou, die hebben de Duitsers weggebombardeerd, weggeconfiskeerd, etc. Toen we productieve capaciteit begonnen op te bouwen, konden we daarmee schulden gaan afbetalen. We begonnen in 1945 met een economie die zeer weinig economische activiteit had, maar in potentie zeer productief kon/kan zijn.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
ParsGold

Post by ParsGold »

cavajo wrote: Volgens mij,...via inflatie naar hyperinflatie.
Dan volgend......sorry hé,....een al dan niet uitgelokt konflikt,....hopelijk in mindere mate op dit continent,....( lijkt me kans te hebben, gespaard qua continent bedoel ik dan...).
Schudden en beven, ( is het altijd in barre tijden ), dat het overleefbaar is.
En dan via één of andere GUTT-operatie op continentenschaal ( ietske min dan wereldschaal ),met verswunden schulden herbeginnen].
Weliswaar met achterstand tov de Aziaten.
De verswunden schulden bij de pechvogels...de schuldpapierbezitters,....de belegger.
Goud zal op een merkelijk hoger koers worden afgerekend, maar geen vrijgoudprincipe zoals door sommigen gepromoot op het goudforum.
Maar als goudbezitter zal je wel het verschil kunnen maken tov de niet-goubezitter. ( noem het een MERKEKIJK beter startticket tov de niet-bezitter ).
mijn garnaalverstand hé.
Tijdsobjectief ( zoals gezegd 50-er...)....met ietwa de juiste gezondheid, dikke kanshebber op " getuige " !!!
maw...lang niet zo veraf.
WAT ZOU ONS NU ONDERSCHEIDEN VAN DE VORIGE MILLENIA ???
is hetzelfde als hautain beweren dat het hersenvolume van de mens de laatste 50 jaar kwadratisch zou zijn toegenomen.
we kunnen misschien wel een berg neerpoten in Nederland om een skivakantie bij huis te hebben, maar daarom moeten we de piramide niet miskennen.
Cavajo
Zal dus Iran zijn in combo met Syrie :(
Toen was het anders, nu is iedereen betrokken. Las net trouwens volgende kop "Arabische bankiers willen ook noodfonds"

Ok, hyperinfla= 3 stemmen incl rasta :D
Goud = 1 Zachte landing ook voor mij lijkt dus ver weg... :(
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote: 3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden, zonder dat iemand er naar omkeek en er zelfs met een bocht omheen liep, want ze waren te druk met zichzelf (uitgebreid in de media geweest en heel gruwelijk).
Wat betreft deze punt 3), heb ik me laten vertellen (ben ook geen China expert) dat dit door de claim cultuur aldaar komt. Blijkbaar zijn er veel gevallen waar compassie/medeleven wordt misbruikt.

Maar het is wel het dieptepunt ja. Dat is zo gruwelijk dat ik het filmpje nooit heb bekeken. Kan dat niet aanzien.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:Ook al realiseer ik mij dat onderstaande grafiek onvolkomenheden bevat, zou het misschien de moeite waard zijn om eens na te denken hoe Nederland in 30 jaar tijd (tussen '45 en '75) een staatschuld van 230%/BBP naar 45%/BBP heeft kunnen krijgen.
Ha, dat is het zelfde als afvragen hoe de schuld als percentage van BBP tussen 40 en 45 zo kon stijgen. Nou, die hebben de Duitsers weggebombardeerd, weggeconfiskeerd, etc. Toen we productieve capaciteit begonnen op te bouwen, konden we daarmee schulden gaan afbetalen. We begonnen in 1945 met een economie die zeer weinig economische activiteit had, maar in potentie zeer productief kon/kan zijn.

Kijk ..... mooi punt......
We zitten in eenzelfde situatie, door de economische crisis wordt straks de mensen hun geld afgepikt (maar behouden 'waarde' investeerders zoals fysiekgoudbezitters wel waarde), en de economische activiteit loopt steeds verder terug.

Dus volgende vraag:
Hoe konden we in Nederland dan zo productief zijn, terwijl vanaf '50 de AOW zijn intrede deed en de WAO, bijstand ..... vanaf '65 veel frowerpower hippies nooit meer wilden werken etc.
Last edited by Indiana Jones on 24 Nov 2011, 22:26, edited 2 times in total.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Snelle verandering qua zeggenschap.
Ben opgegroeid in een tijd van het " ijzeren gordijn ".
Na Gorbatjov kwam Jeltsin.
De vroegere USSR was uiteengevallen, en om verschillende juiste en foute redenen werden leningen toegekent aan Rusland.
De afbetalingsplannen werden niet gehaald, en men kwam met overlegweekends tot schuldherschikkingen, uitstel,...etc...
Alles mooi vanuit de troon van het ongenaakbaar mooie vrije Westen.

Een 15-tal jaar later kunnen de Russische vrienden aan ons lenen, en als ze de gaspijpleiding toedraaien hebben we het allemaal ietske minder warm.
Hetzij in onze living, hetzij in onze portemonnee.

Dat ze het ietske minder koosjer nemen en namen met norm en regels....dat is goed voor achterafgezever op de preekstoel.
De vernedering is 180 graden gedraaid.
Te danken ( in hoofdzaak ) aan eigen vadsigheid.
Europa een 15 procent aan de armoedegrens.
Noord Amerika een kleine 30 procent aan de armoedegrens.

Zoals we nu in een versnelling zitten kan dit vrij snel merkelijk hoger oplopen.
En dan is het hek van de dam.

Geef nog eens een stom voorbeeld :
Den Belziek zit al 530 dagen zonder regering.
Het slecht nieuws slaat ons continue om de oren.
Wat ik het meest hoor als " rode draad ' : geen kip wil Elio Di Rupo als premier......
Geen enkel ziet een andere mogelijke leider....op Belgisch niveau ( Bart Dewever ziet men iets meer als separatist ).
Trek het effe door naar Europa .....Barrosso ???? Van Rompuy ?????
Verkozen figuren omdat ze ( weliswaar intelligent )vooral een grijze muis waren.

Dus, het gevaar van een POPULIST die vanuit het niets vrij snel een inleverende en zich bedreigd voelende massa in beweging krijgt,....absoluut niet onbestaande.

Cavajo
ParsGold

Post by ParsGold »

Indiana Jones wrote: 1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post)
2) ik snap geen bal van deze vergelijking
3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden, zonder dat iemand er naar omkeek en er zelfs met een bocht omheen liep, want ze waren te druk met zichzelf (uitgebreid in de media geweest en heel gruwelijk).
Chinese child got hit by car twice in China. 18 people ignoring it!
http://www.youtube.com/verify_age?next_ ... FifWw6DGz8
4) heel veel diehard freegolders wel, zo lees/las ik in al hun postjes
1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post) Ik wacht af
2) ik snap geen bal van deze vergelijking Vaak kan een kind logischer denken wegens uitblijven van balast/info
3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden Had deze ook gezien, gruwelijk
4) heel veel diehard freegolders wel, zo lees/las ik in al hun postjes Gooi niet alles op dezelfde hoop
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

ParsGold wrote:1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post) Ik wacht af
Hij staat er al bovenstaand met grafiek Staatschuld vs BBP
Post Reply