Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Obi-Wan
Platinum Member

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »

Nog een opzoek gegaan naar nieuws van Hugo mbt zijn goudrepatriëring... noppes het enige wat ik "officieel" nog kon vinden een artikel mbt(prijscontroles).

Chavez: New rules will fight inflation
link artikel

Verder deze vermelding nog op een website waarvoor ik mijn pink nog niet 1 seconden boven de vlam van mijn bricquet wil houden... Misschien zijn dit baartjes van 50 gr :lol: :mrgreen: :lol:

Hugo Chavez Gold Update: The Bank of England has finally sent the first 1,700 gold bars to Mr Chavez. No word if this is gold liberated by the CIA and MI6 from Libya.

Link website

Ik bedenk juist dat het niet onmogelijk zou kunnen zijn dat het systeem een serieuze klap krijgt, alvorens Chavez het leeuwendeel mag ontvangen.
Patience. Use the force. Think.
positive
Bronze Member

Post by positive »

Russia bought 19.5 metric tons of gold in October bringing their total gold reserves to 871.1 tons according to IMF data released today.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

positive wrote:Russia bought 19.5 metric tons of gold in October bringing their total gold reserves to 871.1 tons according to IMF data released today.
Je bent me voor Positive ;)
ZH
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Deze zit ook in een bullmarket .......bijna 6.... :|

http://www.bloomberg.com/quote/GBGB10YR:IND
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Indiana Jones wrote:Deze zit ook in een bullmarket .......bijna 6.... :|

http://www.bloomberg.com/quote/GBGB10YR:IND
No problemo dat zijn maar peanuts. Yves Leterme heeft het warm water opnieuw uitgevonden. Lenen aan 4 % Bruto. Van domme Belgen gesproken.

Ich sien minn égè as Vloams n ich doe du nie oan met
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:Ich sien minn égè as Vloams n ich doe du nie oan met
Gien getjengel, oblokken oan, ommekantje in de meelis en goan
(Schevelings mên moers toal)
kobajashi

Post by kobajashi »

Er is van hoog tot laag iets vreemds in de maatschappij geslopen -> een mores van 'in hokjes denken, nu lenen en uitgeven want later komt het vanzelf weer terug'. Daaruit is ook de hele graai cultuur ontstaan, met name op de hogere niveaus. Dat heeft allemaal kunnen gebeuren nadat de overheids discipline er, met de intrede van het floating currency systeem, helemaal is uitgeslagen. De hele westerse samenleving heeft zich daarnaar gezet.
En ik blijf bij mijn mening: freegold is NIET de toverstok die dat gaat veranderen, daar is een algehele mentaliteitsverandering voor nodig.

Hoewel ik voorzie dat er door (hyper)inflatie hele nare dingen gaan gebeuren, zal dit naar mijn mening toch reinigend kunnen werken. Helaas is het zo dat, als iets helemaal naar de ene kant doorslaat, het daarna eerst weer helemaal naar de andere kant zal doorslaan, voordat het zich weer kan gaan uitlevelen.
We gaan dus van hoge welvaart naar 'betrekkelijke' armoede om er ons vervolgens weer uit te werken, want de mens blijft een wezen dat vooruit wil.
Die golfbewegingen zie je overigens mooi in de Armstrong modellen terug ..[/quote]

Beste,

Dat we een zware periode doorgaan is voor iedereen duidelijk, dat goud pakken hoger gaat gaan in KOOPKRACHT is ook voor iedereen duidelijk, dat we met zen allen veel langer zullen moeten werken met loonverlies (inleveren = koopkrachtverlies) is ook duidelijk, dat er op sociaal vlak veel moet veranderen zoals meer controle op uitkeringen, inperken van subsidies en dergelijke is ook duidelijk.

MAAR:

Hoe los je het probleem op dat er in het huidige systeem enkel maar "geld" is door verse schulden aan te maken!!! Terwijl er nu al véél en véél te veel schulden zijn!!! Waarom bestaan al die renteaftrekken, groene leningen en dergelijke? OMDAT HET SYSTEEM VALT ALS ER GEEN LENINGEN MEER AFGESLOTEN WORDEN. Om iedereen in dit systeem te sturen.
Wat doe je hier aan? Hoe los je dit op? MET EUROBONDS?

Mvg

Koba
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

kobajashi wrote:Beste,

Dat we een zware periode doorgaan is voor iedereen duidelijk, dat goud pakken hoger gaat gaan in KOOPKRACHT is ook voor iedereen duidelijk, dat we met zen allen veel langer zullen moeten werken met loonverlies (inleveren = koopkrachtverlies) is ook duidelijk, dat er op sociaal vlak veel moet veranderen zoals meer controle op uitkeringen, inperken van subsidies en dergelijke is ook duidelijk.

MAAR:

Hoe los je het probleem op dat er in het huidige systeem enkel maar "geld" is door verse schulden aan te maken!!! Terwijl er nu al véél en véél te veel schulden zijn!!! Waarom bestaan al die renteaftrekken, groene leningen en dergelijke? OMDAT HET SYSTEEM VALT ALS ER GEEN LENINGEN MEER AFGESLOTEN WORDEN. Om iedereen in dit systeem te sturen.

Mvg
Koba
Als men eerder was begonnen met Armstrongs aanpak, was er meer kans van slagen geweest. Nu Eurobonds introduceren (vermits er geen nieuwe schulden in gecreëerd kunnen worden (lees Armstrong)) is pappen en nathouden, de aandacht van de markt verschuiven. Je lost er niet het probleem mee op, maar creëert er tijdelijk ruimte door om de problemen aan te pakken. Uiteindelijk gaat ook de euro verwateren en fors in KK inleveren, maar kan tenminste blijven doorleven. Zonder Eurobonds wordt het eerdaags 'einde oefening' voor de Euro......
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

kobajashi wrote:MAAR:

Mvg

Koba
Welkom koba. Het antwoord is even eenvoudig als simpel. We gaan geen schulden afbouwen maar net zoveel creëren als nodig. Enkel, er zal geen koopkracht gevangen zitten in die schulden.

Edit: Indy is met net voor, eender antwoord.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
positive
Bronze Member

Post by positive »

bij Gold4ex zijn de premies bij aankoop ook in de +
Post Reply