Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Economist Nouriel Roubini's Firm Is For Sale

De man die de huidige kredietcrisis heeft voorspeld. Dr. Doom :mrgreen:

Roubini Global Economics, the economics research firm begun by noted economist Nouriel Roubini, is for sale, according to sources who have been approached by an investment bank conducting an auction for the firm.
RGE, as it's known, has grown quickly since its founding by Roubini, who is its chairman. It has over 85 employees, and is still losing money.

http://www.cnbc.com/id/44859944
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Slowaaks parlement in marathonzitting bijeen

Post by Indiana Jones »

Laatste update: 11 oktober 2011 20:27

BRATISLAVA - Het Slowaakse parlement is dinsdagavond verwikkeld in een marathondebat voorafgaand aan een stemming over het Europese noodfonds EFSF. Het debat zal naar verwachting nog uren in beslag nemen nu een van de coalitiepartners heeft bezworen zich van stemming te onthouden.

''We gaan vandaag stemmen, maar het kan nog de hele nacht duren'', zei partijleider Richard Sulik van Vrijheid en Solidariteits (SaS), die tegen uitbreiding van het Europese noodfonds is.

De liberale SaS is het er onder meer niet mee eens dat Slowakije als op een na armste land van de eurozone moet meebetalen aan de redding van rijkere eurolanden.

Regering

De opstelling van regeringspartij SaS betekent mogelijk dat de regering onvoldoende stemmen krijgt om de plannen door te voeren. SaS heeft 22 van de 150 zetels in het Slowaakse parlement.

De vier regeringspartijen samen hebben een krappe meerderheid van 79 zetels, waardoor de drie overgebleven partijen in de Slowaakse regering voor de goedkeuring van het plan afhankelijk zijn van de opstelling van de oppositie.

© ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

The Harpex container ship index

The Harpex Container Ship Index geeft de mondiale economische activiteit weer.

http://www.harperpetersen.com/harpex/ha ... Right=None

De laatste 3 maanden

Image
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:ja we zijn groot deel eens
het zit m in de details en de uitwerking op de korte termijn
hoe we dr komen

freegold kan niet werken zonder onafhankelijke whv. punt.
daarom vooral ook moet er een bretton woods achtige conferentie komen waarbij we monetaire systeem afstemmen op de realiteit van floating foreign echange. we zitten nu met een bretton woods erfenis die de lading niet meer dekt. mismatch all over the place.

dat gaat mis en is logisch als wat
de oplossing ook
Ik ben in het hele freegold- en 3 functions of fiatmoney debat nog wel eens van gedachten veranderd. Trouwens, Armstrong schreef in het gevang ook wel eens iets anders dan hij nu schrijft. Net zoals Sinclair enkele jaren terug over andere oplossingen schreef dan nu, zelfs over de te bereiken goudprijs. Vind het dan ook helemaal niet erg om je mening van tijd tot tijd eens bij te stellen, de materie is al lastig zat.
Zal één dezer dagen eens proberen kort uiteen te zetten hoe ik nu tegen het geheel aankijk...... :roll:
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

ja ik merk het ja, ik heb je tijdje niet gesproken,
volgens mij heb je teveel FOFOA gelezen laatste tijd
haha

niks mis met van mening veranderen
het leven is schotsje springen soms

maar waarom ze jou ineens van dat andere forum gebanned hebben is me een raadsel
:lol:
Last edited by Paul on 11 Oct 2011, 21:15, edited 2 times in total.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:ja we zijn groot deel eens
het zit m in de details en de uitwerking op de korte termijn
hoe we dr komen

freegold kan niet werken zonder onafhankelijke whv. punt.
daarom vooral ook moet er een bretton woods achtige conferentie komen waarbij we monetaire systeem afstemmen op de realiteit van floating foreign echange. we zitten nu met een bretton woods erfenis die de lading niet meer dekt. mismatch all over the place.

dat gaat mis en is logisch als wat
de oplossing ook
Ik ben in het hele freegold- en 3 functions of fiatmoney debat nog wel eens van gedachten veranderd. Trouwens, Armstrong schreef in het gevang ook wel eens iets anders dan hij nu schrijft. Net zoals Sinclair enkele jaren terug over andere oplossingen schreef dan nu, zelfs over de te bereiken goudprijs. Vind het dan ook helemaal niet erg om je mening van tijd tot tijd eens bij te stellen, de materie is al lastig zat.
Zal één dezer dagen eens proberen kort uiteen te zetten hoe ik nu tegen het geheel aankijk...... :roll:

Een mens die zijn mening nooit wijzigt, heeft nooit iets geleerd.

Wijsheid, opgedaan op een dixie :oops:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:ja ik merk het ja, ik heb je tijdje niet gesproken,
volgens mij heb je teveel FOFOA gelezen laatste tijd
haha

niks mis met van mening veranderen
het leven is schotsje springen soms

maar waarom ze jou ineens van dat andere forum gebanned hebben is me een raadsel
:lol:
Im m'n goudtrades wissel ik ook nog wel eens van mening en publiceer dat hier ook zoveel mogelijk op de techno thread. Leuke grafiekjes posten is nice to know, maar kan niemand iets mee. Echte trades zoveel mogelijk on-spot publiceren (en niet achteraf) kun je zien dat ik vanaf begin vorige week goed loop, maar zul je helaas (hopenlijk niet te vaak) ook wel eens zien dat ik op m'n bek ga ..... it's all in the game. Grappige vind ik dat posters op de vele fora trots hun gemaakte / verzonnen winsten posten, maar nooit hun verliezen .....tsjah, kannie heh want zonder verliezers heb je in pokerspelletjes geen winnaars .... :?
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

trades publiceren voegt voor mij niet veel toe, vooral omdat ik niet handel zelf.
winnende trades achteraf publiceren kan iedereen, van te voren is only way. das logisch.

Ik ben verder niet van mening verandert, geen weg terug, voortschrijdend inzicht.
Meerdere manieren om er te komen. die met grote oorlog is de meest waarschijnlijke ...
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

http://www.zerohedge.com/news/slovakia- ... ment-falls

slowakije heeft ballen
en toen wisten ze het niet meer ...
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Hoort eigenlijk in een announcement, maar kan net zo goed hier:

De site werkt ook met een aangepaste interface voor mobiel apparaten. Hieronder de lijst met browser identificaties die automatisch een aangepaste interface krijgen:
$browsers_array = array('240x320', '320x240','blackberry', 'iemobile', 'minimobile', 'mobile', 'opera mini', 'pda', 'phone', 'pocket', 'psp', 'symbian', 't-shark', 'wireless');
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply