Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Rasta »

Vind het allemaal zo'n onzin, zo ondoordacht. Als je een eigen munt neemt als NL of DE, dan is deze "sterk" en stort je export in elkaar. Kijk naar de Zwitserse Frank - ook in één keer gekoppeld aan de munt van het grootste afzetgebied.

Kortom: Populisme. Past goed bij de PVV natuurlijk...
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Paul wrote:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1107 ... binnenland

langzaam maar zeker sluipt het erin ...
Langzaam sluipt wat erin? Vind dit zo'n holle frase.

Snap werkelijk niet wat je met deze publiciteits-stunt in een dood-seizoen (het is december, en je regent plat) wil duidelijk maken. Wanneer deze actie nu eens midden in Juli zou zijn kan ik nog enigszins snappen wat je bedoelt.......nu werkelijk waar niet.

@ Rasta, wat je nu doet is door te beredeneren en na te denken tot een conclusie te komen. Daar gaat 90% al de mist in, leest de Telegraaf en gooit er een " zie je wel" in.
ParsGold

Post by ParsGold »

Boefke wrote: Langzaam sluipt wat erin? Vind dit zo'n holle frase.

Snap werkelijk niet wat je met deze publiciteits-stunt in een dood-seizoen (het is december, en je regent plat) wil duidelijk maken. Wanneer deze actie nu eens midden in Juli zou zijn kan ik nog enigszins snappen wat je bedoelt.......nu werkelijk waar niet.

@ Rasta, wat je nu doet is door te beredeneren en na te denken tot een conclusie te komen. Daar gaat 90% al de mist in, leest de Telegraaf en gooit er een " zie je wel" in.
Geheel eens Boefke, dit is wel erg gemakkelijk willen scoren!
En wat over deze dan: Veilig goud? http://www.telegraaf.nl/overgeld/financ ... 063242.ece
Ik kan me erg opwinden over de kortzichtigheid, ook HIER zo blijkt :cry:
Populisme staat tegenwoordig meer voor het "PVV bashen" dan voor een partij-program van welk dan ook. Wat hebben zij hiermee te maken uberhaupt?
Mensen lokken met oude guldens, wat is daar mis mee? Is toch gewoon een soort van commercie bedrijven?
ParsGold

Tegenlicht

Post by ParsGold »

Ik zag en hoorde Wim Duisenberg gisteren zeggen in Tegenlicht dat de Euro een lange weg te gaan had, of iets in die trant... ik geloof dat ook met het vertrouwen en relaxedheid wat hij uitstraalde: vrijgoud ;)

Zouden wij nou met z'n allen incl. goudkom slimmer zijn dan al die financiele mensen in Brussel?

Trouwens, waarom niets over Iran by the way? Lijkt me belangrijker dan die paar muntjes in bezit?!
Boefke
Silver Member

Re: Tegenlicht

Post by Boefke »

ParsGold wrote:Ik zag en hoorde Wim Duisenberg gisteren zeggen in Tegenlicht dat de Euro een lange weg te gaan had, of iets in die trant... ik geloof dat ook met het vertrouwen en relaxedheid wat hij uitstraalde: vrijgoud ;)

Zouden wij nou met z'n allen incl. goudkom slimmer zijn dan al die financiele mensen in Brussel?

Trouwens, waarom niets over Iran by the way? Lijkt me belangrijker dan die paar muntjes in bezit?!
Duisenberg zei ooit :" It will takes decades".

Dit heb ik destijds in mijn oren geknoopt. Wat hij precies bedoelde ontvouwt zich mogelijkerwijs nu. In voorspoed is elke munt wars van scepsis en problemen. In die tijd zal de Euro niet opvallen.
Wanneer er problemen ontstaan (wereldwijd) met de verschillende munten moet blijken welke munt hier tegen het beste bestand is. Het is daarom niet vreemd dat de Euro als eerste door het IMFS onder de loep geworpen wordt. Laat maar zien wat je waard bent. De financiële mannen in Brussel (zoals je ze noemt) worden nu geconfronteerd met hun beperkingen. Ze kunnen veel naar hun hand zetten, en sommigen dachten dit wellicht ook bij de ECB te kunnen proberen. Echter, ga uw budgetten op orde brengen was het antwoord......geen lender of last resort.

Wanneer dit lukt, komen vanzelf de "kern" landen im frage. Kijken wat daar de oplossingen zullen zijn :o .

Heeft niets met slimmer zijn dan anderen te maken.........totaal andere posities IMO.

Wat je met Iran bedoelt is me niet duidelijk. Bedoel je dat je weinig leest over dit onderwerp? Wellicht een mooie gelegenheid om iets te starten?
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

... de vertrouwenscrisis in de munt

ter uwer informatie
het nationale openluchtmuseum probeerde jaren terug de gulden als standaard betaaleenheid op het museum ingevoerd te krijgen. was geinig idee. daar ging DNB destijds dwars voor liggen

waar zijn die nu ?
dat zeg ik ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Quotes van Jim Willie CB

The entire financial system of the Western world is imploding. “There is exponentially rising risks for individuals and their money…the risk right now–is people losing their entire life savings. I cannot seem to get people to understand this”

Comex was ready to default on gold and silver in November, and rather than honor the notices for delivery, JP Morgan stole the funds in the accounts that were calling for delivery…notices for delivery were replaced by stolen accounts.” The evidence of this according to Jim is that, “JPM increased the amount of silver in their registered vaults by precisely the amount that was suppose to be delivered…JPM effectively averted both a Comex default and a European Sovereign Debt implosion.”

“Several million private accounts may vanish–Brokerage accounts, Pension funds, Mutual funds, they’re all at risk. We are getting into the middle stages of implosion, where I believe the public will not wake up until at least 1 million private accounts are stolen, and completely vanish.“

Link Bullmarket thinking
Patience. Use the force. Think.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Hoe kun je waardeloze papierenrommel nog verkocht krijgen ???

Antwoord : Door ze een gouden medaille van 15 gram cadeau te geven

Link artikel

Individual Japanese investors who purchase more than 10 million yen ($129,000) in debt with a 0.05 percent return and keep it for three years will receive a gold commemorative coin weighing 15.6 grams (0.55 ounces), the Finance Ministry said in Tokyo today, worth about $948 based on current prices for the precious metal. Silver coins weighing 31.1 grams issued as 1,000 yen currency will be distributed to those who own more than 1 million yen of the bonds, the government said. The coins will be offered for debt going on sale in March.
Patience. Use the force. Think.
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Dan zullen we deze vertrouwenscrisis samen beter bekijken hoe hij afloopt...
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Engeland maakt zijn borst alvast nat ..... down the drain with the Euro if we don't get what WE want out of it:

=======

Londen dreigt nieuw EU-verdrag te blokkeren
Laatste update: 6 december 2011 20:27 info
LONDEN - De Britse regering dreigt een eventueel nieuw EU-verdrag te blokkeren als bepaalde Britse eisen niet worden ingewilligd.
http://www.nu.nl/politiek/2687021/londe ... keren.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply