Nou, die oudjes hebben de oorlog nog meegemaakt, toen had je ook vaak geen stroom.Paul wrote:vergrijzing ook weer opgelost
De jongeren van nu gaan flippen als er geen stroom is voor de haarfohn, of om de Blackberry op te laden....
Nou, die oudjes hebben de oorlog nog meegemaakt, toen had je ook vaak geen stroom.Paul wrote:vergrijzing ook weer opgelost
Natuurlijke warmte van biologische oorsprong hmm lolskyscraper wrote:Dan gaan er weer veel kindjes gemaakt worden ...eduro wrote:En wat te doen als er dan geen stroom is... bijvoorbeeld 2 weken lang.!!!
Mijn kinderen zitten mij onmiddellijk op mijn huid als internet niet werkt of de telefoon niet werkt. als je kinderen hebt, test het maar trek de stekker eruit van uw internet/televisie/telefoon provider.Rasta wrote:Nou, die oudjes hebben de oorlog nog meegemaakt, toen had je ook vaak geen stroom.Paul wrote:vergrijzing ook weer opgelost
De jongeren van nu gaan flippen als er geen stroom is voor de haarfohn, of om de Blackberry op te laden....
Misschien kan ik dan toch beter gaan voor de vrouw van de bakker en de vrouwelijke bediendes?eduro wrote:Natuurlijke warmte van biologische oorsprong hmm lolskyscraper wrote:Dan gaan er weer veel kindjes gemaakt worden ...eduro wrote:En wat te doen als er dan geen stroom is... bijvoorbeeld 2 weken lang.!!!
Ik heb daarom ook enkele plastic buisjes met zilveren munten, maar heb ze helaas NIET voor € 1,50 / stuk kunnen verkrijgen .... raar eigenlijk want het staat er wel op, of toch niet .....Spruitje wrote:Zo voel ik het alvast ook zo aan Obi-Wan.
Maar ik heb merk ook op dat gouden munten wel frequent aangeboden worden maar 'n aanbod van zilveren munten heb ik nog niet opgemerkt.
Misschien is het eventueel wel handig om wat zilveren munten in het bezit te hebben (SHTF) als pasmunt. In zo'n situaties denk ik wel dat je voor 'n kruger geen brood gaat kopen (gezien de prijs dan wel nog 'n pak hoger gaat staan imo)
Geen stroom = geen internet, geen mobiele telefoon oid (want zelfs alle apparatuur moet je na enige tijd opladen), geen TV ..... alleen nog maar radio met hoog bereik op batterijen (en die heb ik als noodvoorziening) ..... tenzij je in de auto wilt opladen, maar dan moet de benzine op dat moment wel betaalbaar zijn .....Rasta wrote:Nou, die oudjes hebben de oorlog nog meegemaakt, toen had je ook vaak geen stroom.Paul wrote:vergrijzing ook weer opgelost
Mmmmmm, toen had je nog wel kolenkachels die ook op hout brandden. Nu kun je in de meeste huizen (en al helemaal flatgebouwen e/o appartementencomplexen) niets meer verstoken, want er zit alleen nog maar CV in en die (de pomp) doet het niet zonder stroom.Rasta wrote:Nou, die oudjes hebben de oorlog nog meegemaakt, toen had je ook vaak geen stroom.Paul wrote:vergrijzing ook weer opgelost
En al heb je het dan warm, omdat je toevallig een noodaggregaat hebt of een open haard ....... hoe ga je dan koken ? of heb je net als ik wat campinggas op voorraad en een camping-driepitter, want dan kun je wel koken ..... altijd handig ......Spruitje wrote:Je merkt het inderdaad welke invloed stroom heeft op ons leven. Dit jaar hebben we hier ook regelmatig stroomonderbrekingen gekend door 'n aansluiting van 'n nieuwe wijk wat verderop en we staan d'er niet bij stil. Cv-verwarming op stookolie, maar nada warmte, elektrische ontsteking, circulatiepomp werkt op elektriciteit.eduro wrote:En wat te doen als er dan geen stroom is... bijvoorbeeld 2 weken lang.!!!
En ik weet het niet zeker -want heb er zelf geen- maar vallen ook zonnepanelen niet uit als er geen stroom op het net zit (beveiliging)?