Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Spruitje »

Wire wrote:Luuk Van Middelaar, politiek filosoof, adviseur en speechschrijver van Herman Van Rompuy:

“We gaan vrolijk voort met de euro te redden, van Europese top naar Europese top. Er is geen mirakeloplossing. De voorstelling in de media over de zogenaamde Europese vergaderingen van de laatste kans helpen niet om te begrijpen wat er werkelijk speelt. Voortdurend worden er stapjes genomen die later als één grote stap zullen worden gezien. Ook denk ik persoonlijk dat er uiteindelijk alles aan gedaan zal worden om de euro te redden. Want wat er op het spel staat, is veel groter dan alleen maar geld en banken. Onder de economie liggen immers de verhoudingen tussen groepen landen, de lidstaten. Die hebben vroeger besloten om hun toekomst te delen. Het is ondenkbaar dat de laatste zestig jaar opzij zouden worden geschoven. Die banden mogen niet op het spel gezet worden om financiële motieven.”
Of zoals Geert Noels het zegt in "De Zondag": "Als je het systeem, zoals het vandaag is, wil behouden, moet je veel geld op het sterfbed gooien."

LINK: doorbladeren naar pag. 7 & 8.

Merk op dat hij in de laatste paragraaf 'n financiële tip meegeeft. Gezien het doelpubliek probeert hij geen paniek te zaaien maar geeft toch mee: probeer je schulden af te bouwen.
Het zit in de lijn van wat Jim Sinclair zegt: "Speel je eigen centrale bank".
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ik begin met de dag meer gecharmeerd te raken van LEAP2020 (beter laat dan nooit ... :? ). Er zitten ideëen van fofoa in, van Sinclair en van Armstrong.
Maarrrr ...... filtert precies de elementen eruit die mij in deze 3 enigszins tegen de borst stuiten.

frans
http://www.europe2020.org/?lang=fr
engels
http://www.europe2020.org/?lang=en

Sinds ik me in de bulletins heb mogen verdiepen "met dank aan de zender!", kan ik me er steeds meer in vinden ..... a must read, zou ik bijna zeggen.

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Sla je ook tilt bij het lezen van Engelse Technische woorden mbt financiën... zoals gold leasing, lease rates, gold swap, spot price, forward price, forward rate, contango, libor, etc.

Dan is onderstaand artikel zeker de moeite waard om door te nemen. Tom Szabo van Sliverax staat bekent om zijn technische artikels maar dit keer neemt hij zijn tijd.

Link artikel
Patience. Use the force. Think.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Eigenlijk geen nieuws meer maar de ECB steekt weer 'n tandje bij.

ECB voert aankoop obligaties noodlijdende landen weer op

09/01/12, 18u22 © ap
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vorige week aanzienlijk meer obligaties opgekocht van noodlijdende eurolanden.
Het gaat om 1,1 miljard euro, zo deelde de centrale bank mee
link: De Morgen
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Eigenlijk geen nieuws meer maar de ECB steekt weer 'n tandje bij.

ECB voert aankoop obligaties noodlijdende landen weer op

09/01/12, 18u22 © ap
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vorige week aanzienlijk meer obligaties opgekocht van noodlijdende eurolanden.
Het gaat om 1,1 miljard euro, zo deelde de centrale bank mee
link: De Morgen
Gaan we winnen van de yanks op techniek? Tjongejonge. Paal, lat....wat een finale.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Gaan we winnen van de yanks op techniek? Tjongejonge. Paal, lat....wat een finale.
Op techniek ..... mmmmmm

Winst door pure mazzel is ook goed .... worden soms de spannendste finales mee afgesloten ...... :lol:

Hoe stom er thans gespeeld wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=hXJGgikW ... re=related

En hoe apart het soms kan uitpakken:
http://www.youtube.com/watch?v=Vs-aQFsk ... re=related
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

http://www.nu.nl/algemeen/2713688/merke ... chtig.html

Guy Verhofstadt begrijpt het, witte raaf,
in mijn ogen veruit de beste europeese politieker van laatste 10 jaar
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Paul wrote:http://www.nu.nl/algemeen/2713688/merke ... chtig.html

Guy Verhofstadt begrijpt het, witte raaf,
in mijn ogen veruit de beste europeese politieker van laatste 10 jaar
Even een paar belgen van het andere forum consulteren......

Citaat:
"“Dat is eigenlijk niet zo’n heel bijster origineel idee: het is het systeem wat de Amerikanen ook al 200 jaar hebben. Als we deze crisis willen oplossen, de rente bij een heleboel landen willen laten dalen, en dat landen zoals Spanje en Italie niet failliet gaan, dan moet er een Europese obligatiemarkt komen. "

Is dat zo? Verifiëert de journalist zo'n opmerking? wij zijn de usa niet hé! Guy heeft er in België toch ook met zijn snotkokertje bijgezeten en gaat nu ineens de wijsneus uithangen. Opzouten!

Of:
"“Ik weet dat het een bezwaar is wat veel mensen maken. Maar uit de berekeningen blijkt dat de een land........."

Wasmiddelreklame: "uit onderzoek blijkt significant ........" allemaal praat van linke loetje.

Guy begrijpt het en probeert de goede positie in te nemen op- en in de branche. Jammer dat ik niet kan crossposten :-)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

S&P verlaagt de rating van het Europese noodfonds van AAA naar AA+
Link: De Redactie
- William Arthur Ward -
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply