Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Thomas Lieven
Bronze Member

Re: Switzerland Wants Its Gold Back From The New York Fed

Post by Thomas Lieven »

doubleyou wrote:
Thomas Lieven wrote:As it turns out, Germany is not alone: as part of the "Rettet Unser Schweizer Gold", or the “Gold Initiative”: A Swiss Initiative to Secure the Swiss National Bank’s Gold Reserves initiative, launched recently by four members of the Swiss parliament, the Swiss people should have a right to vote on 3 simple things: i) keeping the Swiss gold physically in Switzerland; ii) forbidding the SNB from selling any more of its gold reserves, and iii) the SNB has to hold at least 20% of its assets in gold.

http://www.zerohedge.com/news/switzerla ... w-york-fed

Wij zullen wel de laatste in de rij zijn, om een kiloken terug te vragen.
Whow, dat is groot nieuws !
Als de zwitsers hun goud terugvragen, dan volgt de rest ook.
En dan allemaal tegelijk naar de veel te kleine voorraad.
Belgen, Nederlanders, lach niet (meer) met Venezuela :
Het zal simpel zijn : Wie te laat komt, vist achter het net !
En het stopt niet:
Duitsland en Zwitserland eisen hun goud terug
http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/ ... g-dp1.html
skyscraper
Platinum Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by skyscraper »

De regering wil de rijkentaks van 4 procent nu bij iedereen innen en later deels terugbetalen.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... rijkentaks

Met welk recht kunt ge iemand onterecht taxeren????
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:
Adamus wrote:Ondertussen Fender naar de beurs
Mijn Precison American Standard en mijn Jazz Highway One staan stof te vergaren in mijn garage. Ik speel tegenwoordige enkel nog Kay K162 en Ibanez AGB200. Geloof het of niet maar deze zijn "Made in China".
Martin 00 18H :-)

100% Made in USA, hoewel ik van de snaren en waverly mechanieken niet zeker ben.
Last edited by Adamus on 09 Mar 2012, 17:26, edited 1 time in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Jan Modaal

Post by Indiana Jones »

Image

'Jan Modaal is niet meer'
Laatste update: 9 maart 2012 13:09
AMSTERDAM - Jan Modaal heeft z’n beste tijd gehad. Hij heeft geen voorbeeldfunctie meer. Hij is niet met z’n tijd meegegaan. Er is geen econoom of statisticus die deze BN’er uit een ver verleden, nog serieus neemt. Toch?

''Ik geloof niet dat veel mensen zich nog in Jan Modaal herkennen", zegt Miriam Gielen, die bij het Centraal Planbureau (CPB) de koopkracht van 19 soorten huishoudens in kaart brengt.

''Voor het eerst in 1968 wilde de politiek van ons weten hoe bepaalde maatregelen zouden uitwerken op de lagere en hogere inkomens. Kort daarna is de naam Jan Modaal door iemand genoemd als stereotiep van 'de gewone man'. Die figuur is in de loop van de tijd steeds verder aangekleed. Hij werd gezinshoofd naast een niet werkende vrouw en kreeg een salaris aangemeten, dat op de dag van vandaag keurig wordt bijgesteld." Hij is ouderwets, hij heeft geen kinderopvangtoeslag, geen huursubsidie en geen te hoge hypotheek. Als daar op bezuinigd wordt, merkt Jan dat niet."
Miriam Gielen acht het niet onwaarschijnlijk dat Jan Modaal nog eens afgeschaft wordt, omdat hij steeds minder interessant wordt. Maar omdat niemand weet hoe hij is ontstaan, zal ook wel niemand weten hoe hij dan moet verdwijnen.

===========================================

En zo kan de overheid voortaan alle subsidies, toeslagen en andere tegemoetkomingen wegsaneren zonder dat Jan Modaal erop achteruit gaat. Ook ondervindt Jan Modaal geen negatieve effecten meer van werkeloosheid, leningachterstandenen, uit huis zetting en valt het niet meer op als Jan Modaal crepeert omdat voedselbanken het niet meer trekken.

Zo blijft de gehele bevolking tot in het einde der dagen gelukkig en welvaartsvast. Maar dát is toch mooi ..... welkom in de Efteling ..... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Adamus wrote:Zie nu ook dat Ohra de rente op internet spaarrekening heeft verlaagd van 2.9 naar 2.7%. Die hebben de centen ook niet meer zo hard nodig?
Waarom zou je voor wat fiat 2.9% intrest geven als je het kan lenen aan 1% van de ECB :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

skyscraper wrote:De regering wil de rijkentaks van 4 procent nu bij iedereen innen en later deels terugbetalen.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... rijkentaks
Met welk recht kunt ge iemand onterecht taxeren????
Na de film "Iedereen beroemd", nu in de zalen: "Iedereen rijk" :evil:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member

Post by Zytom »

Spruitje wrote:
Adamus wrote:Zie nu ook dat Ohra de rente op internet spaarrekening heeft verlaagd van 2.9 naar 2.7%. Die hebben de centen ook niet meer zo hard nodig?
Waarom zou je voor wat fiat 2.9% intrest geven als je het kan lenen aan 1% van de ECB :lol:
Overlaatst een e-mail gekregen van Deutsche Bank, het DB Plus boekje waarmee ze enkele jaren geleden klanten lokten biedt nu een samengestelde rentevoet van 0.75% :lol:
Geachte Mevrouw, Geachte Heer

Momenteel gaan we door moeilijke economische tijden en leven we in een periode vol onzekerheden. De rendementen van zogenaamde zekere waarden staan op de helling: spaar – en termijnrekeningen, kasbons, kwaliteitsobligaties, ze genereren historisch lage rendementen, en dit zowel op lange als op korte termijn.

Zo gaf de Europese Centrale Bank (ECB) op 29 februari 2012 een tweede driejarige lening uit voor een ongezien bedrag van meer dan 500 miljard euro aan een historisch lage rente van 1%. Daarnaast kondigde de Federal Reserve (Fed) aan dat ze haar basisrentetarief van 0,25% behoudt tot eind 2014. De laatste Belgische staatsbon biedt dan weer een nettorendement van amper 1,86% op vijf jaar.

Deutsche Bank moet dus zoals alle andere partijen het hoofd bieden aan dit klimaat van lage rentevoeten. Dit noopt ons vandaag tot de beslissing om de voorwaarden van de rentes op de spaarrekeningen te herzien.

Concreet betekent dit dat voor de gereglementeerde spaarrekeningen de nieuwe voorwaarden (basisrentevoet + getrouwheidspremie op jaarbasis) van kracht gaan vanaf 6 maart 2012.

* DB Plus Boekje – 0,50% + 0,25%

Wat de gereglementeerde spaarboekjes betreft, wordt de getrouwheidspremie toegekend op bedragen die 12 opeenvolgende maanden op uw rekening blijven staan. De rente van de getrouwheidspremie op het moment van uw storting, blijft van toepassing tot op het einde van de periode waarin u de premie verwerft.

Met vriendelijke groeten

Steve De Meester
Managing Director
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

De V.S. gaan strakjes economisch misschien wel harder groeien dan de Brics gezamenlijk. Dat is overigens heel verklaarbaar op basis van een zeer bijzonder economisch verschijnsel dat zich in de V.S. voordoet, genaamd MOPE ...... :lol: :lol: :lol:

Ik denk dan ook dat er een foutje in het persbericht geslopen is en dat economische groei moet zijn: geldgroei ..... want qua geldgroei zijn ze de hardst groeiende natie ter wereld.... en dat klopt het plaatje juist weer wél bij het persbericht :?

=================

IMF verwacht dat groei VS wellicht sterker is dan voorspeld
Laatste update: 9 maart 2012 09:40
NEW YORK - De economie van de Verenigde Staten zou dit jaar mogelijk sneller kunnen groeien dan de eerder voorspelde toename met 1,8 procent.
Image
Dat zei directeur Christine Lagarde van het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

Lagarde liet weten dat het IMF over ongeveer een maand met nieuwe groeiramingen komt en zei ''niet verbaasd te zullen zijn als de verwachting voor de VS naar boven wordt bijgesteld''. Dan zou wel het economisch herstel in het land verder moeten doorzetten, aldus Lagarde.

Het land zal zich ook aan structurele problemen moeten wijden, zoals de grote overheidsschuld en het hoge begrotingstekort, waarschuwde Lagarde.

© ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Thomas Lieven
Bronze Member

COMEX Commercial Traders Strongly Reduce Gold Shorts

Post by Thomas Lieven »

The COT report was released today (Friday) at 15:30 ET for large trader positioning as of the close on Tuesday, March 6.
.............
This is the largest one-week reduction in commercial net short positioning for the legacy COT report since July 31, 2007, when the commercial net short position declined by 48,958 contracts in one week.

http://www.gotgoldreport.com/2012/03/co ... horts.html
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Het blijft een momentopname... :
Maar :
in 2011 , 10 maart stond de POG 1414 dollares...
in 2012 , 10 maart rusten we een weekendje aan 1714 dollares...

Als men linksom of rechtsom probeert om in ons zakken te zitten.....de fysiekbezitter kan toch ietske relaxter ademen.

En ja, jammer, maar in het Westen blijkt meer en meer dat de fysiekbezitter eigenlijk maar de kleine jongens zouden kunnen zijn.
Onze grote collega's, de Nationale Banken blijken ewa ongerust te worden....waar zit onze gelen rotzooi nu precies..??
Daar wil ik zelfs niet eens aan proberen om een greintjen begrip !!
Is reeds vaker geschreven : dictator Chavez kan men ( terecht ) voor vele zaken afbranden, maar wat zijnen goudwinkel betreft...de man was bij de les !!

Wat 2013, 10 maart betreft...ik hoop dat we er nog allen in goede gezondheid bijlopen ( is altijd het belangrijkste ), maar ik ben er vrij gerust op qua goudkoers... ( doelbewust NIET geschreven POG-prijs ).
Daarmee heb ik niet gezegd dat de dollar al naar de filistijnen is, maar de Amerikaanse verkiezingen zijn dan toch al een aantal maanden afgelopen...wat een aantal zaken kan en of zal wijzigen.
Misschien weten de Duitse en Zwitserse vrienden tegen dan al waar hun goudbroodjes liggen.... :roll:
Wat de Nederlanders betreft, kan ik mij niet over uitspreken,...maar onzen premier zal er zich dan waarschijnlijk nog geen zorgen over maken....die viert dan zijn jaar premierschap...de lichte recessie....de gecontinueerde transfertpolitiek...en laat Onkelincks nog wel eens opdraven om op een "gehaaste wijze", aan de journalisten in de Wetstraat mee te delen dat die "vervelende Vlamingen" nu genoeg geklaagd hebben, ze mogen tenslotte hun onderboeksken aanhouden : tijd om te genieten van de eerste zon !!.
Alles prima.

Dus, ik net iets geruster met mijnen fysiek.
Ik weet hem nu liggen, kzal hem in 2013 ook nog wel weten liggen.
Voor de huidige zoekenden ( de Nationale Banken )...succes gewenst !

mvg,
Cavajo
Post Reply