Klopt Zytom, we gaan d'er dik moeten voor betalen.
Bij de uitleg die Dehaene kwam geven in de Dexia-commissie onthou ik alvast dat Mariani bij zijn komst tegen Dehaene gezegd had dat dit geen bank was maar 'n hedgefund dat hij moest beheren.
Mariani heeft alvast goed z'n zakken gevuld bij het beheren van dat hedgefund.
Hij heeft toen niet gezegd dat hij teveel betaald werd.
Verder heeft de Belgische regering zich laten rollen waar ze bij zaten, het zijn/waren net schookinderen die met alles tevreden zijn/waren als ze eens op daguitstap naar Parijs gaan om ginds te onderhandelen en de benen eens onder tafel kunnen steken. Ook al krijgen ze daarna de rekening mee op 'n papiertje.
Financiële Crisis in Europa
- Spruitje
- Freegold Member
Re: Financiële Crisis in Europa
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Zoals Wouter Bos de voormalige minister van financiën van de staat der Nederlanden zei bij de confiscatie ABN zei: "we zouden er zoveel slechter aan toe zijn bij faillissement". Ik heb zelfs gehoord dat "we" -en dat is niet ik- er leuk op gaan verdienen. Zalm was al wat terughoudender, hij dacht drie jaar nodig te hebben..........Spruitje wrote:Klopt Zytom, we gaan d'er dik moeten voor betalen.
Bij de uitleg die Dehaene kwam geven in de Dexia-commissie onthou ik alvast dat Mariani bij zijn komst tegen Dehaene gezegd had dat dit geen bank was maar 'n hedgefund dat hij moest beheren.
Mariani heeft alvast goed z'n zakken gevuld bij het beheren van dat hedgefund.
Hij heeft toen niet gezegd dat hij teveel betaald werd.
Verder heeft de Belgische regering zich laten rollen waar ze bij zaten, het zijn/waren net schookinderen die met alles tevreden zijn/waren als ze eens op daguitstap naar Parijs gaan om ginds te onderhandelen en de benen eens onder tafel kunnen steken. Ook al krijgen ze daarna de rekening mee op 'n papiertje.
- Spruitje
- Freegold Member
Ah-ja, 99,99% van hen zijn broekventjes. We hebben ooit - in een nog niet zo ver verleden - 'n minister (ex-cafébaas) gehad in België die meende dat alles gratis kon.
Als zo'n mannen allemaal aan de onderhandelingstafel moeten knopen doorhaken

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Platinum Member
spijtig voor hem bleek het wippen geen altruistische insteek te hebbenSpruitje wrote:Ah-ja, 99,99% van hen zijn broekventjes. We hebben ooit - in een nog niet zo ver verleden - 'n minister (ex-cafébaas) gehad in België die meende dat alles gratis kon.![]()

-
- Gold Member
Ik heb het laatste nieuws rondom Steve gemist, maar gratis bestaat niet?skyscraper wrote:spijtig voor hem bleek het wippen geen altruistische insteek te hebbenSpruitje wrote:Ah-ja, 99,99% van hen zijn broekventjes. We hebben ooit - in een nog niet zo ver verleden - 'n minister (ex-cafébaas) gehad in België die meende dat alles gratis kon.![]()
- Spruitje
- Freegold Member
Nee Adamus, ook al denk je dat het gratis is de volgende dag wil mevrouw wel nog eens 'n mooi jurkje of gaat ze vol voor haar 92ste paar schoenen of die mooie Delvaux handtas. 
___ Dit boek kost 14,95€ 

- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Spruitje
- Freegold Member
Draghi: 'Het ergste is voorbij'
12:36 - 22 maart 2012 door Koen Dedobbeleer
'Het ergste is voorbij, maar er zijn nog altijd risico's.' Dat heeft ECB-voorzitter Mario Draghi gezegd in het Duitse boulevardblad Bild. Hij loofde daarin Duitsland, niet toevallig, als een 'rolmodel'.
(foto reuters)
'De situatie is gestabiliseerd. De belangrijke graadmeters, zoals de inflatie, de lopende rekening en boven alles de begrotingstekorten zijn beter dan bijvoorbeeld de Verenigde Staten', zei de Italiaan.
Draghi deed zijn uitspraken voor deze ochtend zeer sombere cijfers over het Europese ondernemersvertrouwen werden gepubliceerd. Die suggereren dat de eurocrisis nog lang niet voorbij is. Veel economen draaien hun kar: 'Het recente optimisme op de markten was voorbarig'.
Volgens Draghi is het beleggersvertrouwen intussen weergekeerd. Maar op dit eigenste moment is de Spaanse rente opnieuw op weg naar de 5,5 procent. Dat geeft aan de vierde economie van de eurozone, ondanks de gulle geldinjectie van de ECB, zijn schaapjes lang niet op het droge heeft.
De ECB-voorzitter zei in het interview dat 'de bal nu bij de overheden ligt'. 'Zij moeten duurzaam de eurozone wapenen tegen crisissen.' Voorlopig heeft Europa nog geen knopen doorgehakt over de omvang van het noodfonds. Ook het luik groei blijft, de groeitop in januari ten spijt, grotendeels een dode letter in het Europese verhaal.
Draghi loofde Duitsland tot slot als een 'rolmodel' voor Europa. Hij probeerde ook Jens Weidmann, voorzitter van de Bundesbank, te sussen. Weidmann had onlangs keihard uitgehaald naar het ultrasoepele beleid van de ECB, die volgens hem stilaan onredelijke risico's begint te nemen. Volgens Draghi heeft de ECB desalniettemin Duitslands focus op stabiliteit 'geïnternaliseerd'. En zal Frankfurt preventief optreden zodra de vooruitzichten voor de inflatie verslechteren.
Tijd, Bloomberg
-----------------------------------------------------------
Daarmee staan Van Rompuy en Draghi dus op dezelfde lijn, het ergste is voorbij, het kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Met slechte cijfers aan komen draven en zeggen dat het vanaf nu beter gaat.
Het is ook 'n mooi voorbeeld dat ze nemen: De VS.
Of hoe je kind op zondagavond met z'n schoolresultaten bij jou komt, met over gans de lijn rode cijfers. En die daarbij afsluitend zegt: Papa, het ergste is voorbij, vanaf nu gaat alles beter
12:36 - 22 maart 2012 door Koen Dedobbeleer
'Het ergste is voorbij, maar er zijn nog altijd risico's.' Dat heeft ECB-voorzitter Mario Draghi gezegd in het Duitse boulevardblad Bild. Hij loofde daarin Duitsland, niet toevallig, als een 'rolmodel'.

'De situatie is gestabiliseerd. De belangrijke graadmeters, zoals de inflatie, de lopende rekening en boven alles de begrotingstekorten zijn beter dan bijvoorbeeld de Verenigde Staten', zei de Italiaan.
Draghi deed zijn uitspraken voor deze ochtend zeer sombere cijfers over het Europese ondernemersvertrouwen werden gepubliceerd. Die suggereren dat de eurocrisis nog lang niet voorbij is. Veel economen draaien hun kar: 'Het recente optimisme op de markten was voorbarig'.
Volgens Draghi is het beleggersvertrouwen intussen weergekeerd. Maar op dit eigenste moment is de Spaanse rente opnieuw op weg naar de 5,5 procent. Dat geeft aan de vierde economie van de eurozone, ondanks de gulle geldinjectie van de ECB, zijn schaapjes lang niet op het droge heeft.
De ECB-voorzitter zei in het interview dat 'de bal nu bij de overheden ligt'. 'Zij moeten duurzaam de eurozone wapenen tegen crisissen.' Voorlopig heeft Europa nog geen knopen doorgehakt over de omvang van het noodfonds. Ook het luik groei blijft, de groeitop in januari ten spijt, grotendeels een dode letter in het Europese verhaal.
Draghi loofde Duitsland tot slot als een 'rolmodel' voor Europa. Hij probeerde ook Jens Weidmann, voorzitter van de Bundesbank, te sussen. Weidmann had onlangs keihard uitgehaald naar het ultrasoepele beleid van de ECB, die volgens hem stilaan onredelijke risico's begint te nemen. Volgens Draghi heeft de ECB desalniettemin Duitslands focus op stabiliteit 'geïnternaliseerd'. En zal Frankfurt preventief optreden zodra de vooruitzichten voor de inflatie verslechteren.
Tijd, Bloomberg
-----------------------------------------------------------
Daarmee staan Van Rompuy en Draghi dus op dezelfde lijn, het ergste is voorbij, het kan alleen maar beter gaan vanaf nu. Met slechte cijfers aan komen draven en zeggen dat het vanaf nu beter gaat.

Of hoe je kind op zondagavond met z'n schoolresultaten bij jou komt, met over gans de lijn rode cijfers. En die daarbij afsluitend zegt: Papa, het ergste is voorbij, vanaf nu gaat alles beter

- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Zoals ook in de laatste LEAP stond. Spinspinspin.......zo gaat het met de berichtgeving over de NL huizenmarkt ook en ook de Jager die weer eens kon zeggen dat het geld nergens zo veilig staat als bij de NL staat, zelfs al wordt er bewaargeld ingehouden bij terugstorting.......en the sheeple loopt achter het voorste schaap aanSpruitje wrote:

Was even nieuwsgierig: goudprijs inmiddels €1245. Over verarming gesproken

Goed moment om goud om te zetten naar zilver Obi

- Obi-Wan
- Platinum Member
Bij wijze van spreken.... ik heb meer dan genoeg aan zilverAdamus wrote:[
Goed moment om goud om te zetten naar zilver Obi

In de zin dat ik geen zilver meer gestockeerd krijg in mijn bankkluizen. Ik heb enkel nog plaats voor het gele metaal en dat heb ik de laatste jaren ook uitsluitend gekocht.
Ik ben juist op een omgekeerde beweging aan het wachten = zilver omzetten naar goud. Vanaf de verhouding 1/35 ga ik gradueel met mijn conversie beginnen.
Patience. Use the force. Think.
-
- Gold Member
Hebben we nog aandelen Ziggo gekocht? Ik las dat het lucratief was; voor institutionele beleggers natuurlijk