Bij de tweede vind ik de klok en klepel missen, of ik interpreteer het onjuist. Iemand die iets heeft opgebouwd, mag zelf weten hoe deze het uitgeeft. Dat "zijn imperium" nu mensen ontslaat omdat het slecht gaat, heeft geen relatie tot hoe de beste man zijn privé geld er doorheen jaagt. Iemand roept hier nog iets van aandeelhouders waarde veilig stellen, wat een correcte manier is binnen het kapitalistische systeem. Sociaal natuurlijk moeilijk, omdat de mens nou eenmaal niet graag veranderingen ziet.doubleyou wrote: 2/ Andere vorm van koopkracht...no further comment
http://www.hln.be/hln/nl/3424/economisc ... reen.dhtml
Rollen zal het wel doen...het geld...en de rest
Doet me ook denken uit enkele stukken uit de aanrader "When Money Dies", waar wordt beschreven dat mensen gingen feesten om hun geld uit te geven, want het was anders morgen toch niets meer waard. Morgen zou de fles zonder inhoud (statiegeld) duurder zijn als de volle fles nu. Ook deed dat de beurzen opleven, omdat iedereen ging gokken "om toch maar iets van waarde te bemachtigen". Tevergeefs, want in relatieve zin verloor de beurs waarde tegenover de buitenlandse valuta en, natuurlijk, goud.