Hooimijt April 2012
- Spruitje
- Freegold Member
Re: Hooimijt April 2012
Het is eigenlijk 'n kat&muis-spel met die taks voor die kerncentrales die al jaren afgeschreven zijn en nog steeds energie opleveren waardoor volgens sommige jaarlijks zo'n 2 miljard € winst wordt gemaakt door Suez en wat allemaal mooi over de franse grens wordt gedragen en waar hier in België geen rotte € belasting wordt op betaald. 

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Platinum Member
Als notoir VLD-er, en Verhofstad-fan..... ik schaam me diep hoor!!Spruitje wrote:Het is eigenlijk 'n kat&muis-spel met die taks voor die kerncentrales die al jaren afgeschreven zijn en nog steeds energie opleveren waardoor volgens sommige jaarlijks zo'n 2 miljard € winst wordt gemaakt door Suez en wat allemaal mooi over de franse grens wordt gedragen en waar hier in België geen rotte € belasting wordt op betaald.
En Dehaene smijt ik op dezelfden mesthoop !!
Echter,
In alle ellende dienen we aan een toekomst te denken .
Wat belet de Vlamingen om een nieuwe eigen energiereus uit te bouwen ??
En bijkomend, ik heb gisteren mijn jaarfactuur van Electrabel eens wat grondiger bekeken.
Hun aandeel in de factuur was 50 procent ( op de kop 50 procent ).
De andere 50 procent waren taksen, BTW en transport ( Elia. ,zonnepanelenkloterijkost....)
Over die kosten heb ik " tante grijpgraai Vandelanotte " nog niet veel gehoord.
Hij heeft het waarschijnlijk ook druk met het opkuisen van zijn managementvennootschap

mvg,
Cavajo
- Spruitje
- Freegold Member
Inderdaad Cavajo, Van Rossem zou mompelen: "Het is verdorie godsgeklaagd!".
Voor de Nederlandse forumleden: even wat duidelijkheid over het energiesteekspel van de laatste maand.
Electrabel verlaagt energieprijzen met 10% © Knack.
Ps: de "©" bekom je met ALT + 184 op het numeriek klavier in te typen
Voor de Nederlandse forumleden: even wat duidelijkheid over het energiesteekspel van de laatste maand.

Electrabel verlaagt energieprijzen met 10% © Knack.
Ps: de "©" bekom je met ALT + 184 op het numeriek klavier in te typen

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
Wij betalen hier BTW (= belasting toegevoegde waarde)
Gek genoeg wordt die BTW ook over accijnsen (= een voorheffing belastingen) geheven.
Ergo is de BTW een belasting die geheven wordt over een belasting die zogezegd iets toe zou voegen, maar wat dan ? .... nou ja het voegt allemaal toe aan de schatkist ..
© Indy
Gek genoeg wordt die BTW ook over accijnsen (= een voorheffing belastingen) geheven.
Ergo is de BTW een belasting die geheven wordt over een belasting die zogezegd iets toe zou voegen, maar wat dan ? .... nou ja het voegt allemaal toe aan de schatkist ..

© Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Spruitje
- Freegold Member
Bij ons betaal je je verbruikte energie (krijg je per gedomicilieerde persoon wat gratis kWh), dit bedrag wordt verhoogd met de netkosten (gaan naar de netbeheerder), toeslagen, en dan nog BTW.
En wat Cavajo vermelde, de kosten en BTW bedragen ongeveer de helft van de verbruikte energie (exc. BTW)
Voor zo'n 4500 kWh (gemiddeld gezinsverbruik) kom je toch aan circa 1.100€/j. (aan m'n tarief van 2011, ik moet m'n afrekening volgende maand nog krijgen.)
Voor de Nederlandse leden: jullie kunnen ook de V-test doen (kies als postnummer 9000 = Gent, maakt niet zoveel uit)
En wat Cavajo vermelde, de kosten en BTW bedragen ongeveer de helft van de verbruikte energie (exc. BTW)
Voor zo'n 4500 kWh (gemiddeld gezinsverbruik) kom je toch aan circa 1.100€/j. (aan m'n tarief van 2011, ik moet m'n afrekening volgende maand nog krijgen.)
Voor de Nederlandse leden: jullie kunnen ook de V-test doen (kies als postnummer 9000 = Gent, maakt niet zoveel uit)
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Platinum Member
BTWIndiana Jones wrote:Wij betalen hier BTW (= belasting toegevoegde waarde)
Ergo is de BTW een belasting die geheven wordt over een belasting die zogezegd iets toe zou voegen, maar wat dan ? .... nou jou het voegt allemaal toe aan de schatkist ..
Ergens ingevoerd toen ik tiener was.
Bij één van mijn oudere vrienden durft dit wel eens bovendrijven als we aan dat pousse-café tje teveel beginnen.
Men zou toen beweerd hebben ( wijlen Willy Declercq ) dat met die ontvangsten van de BTW, de staat in de mogelijkheid was om alle nodige voorzieningen voor zijn burgers te treffen.
Het klonk toendertijd ook wel vrij bourgondisch....
Bier, Toebak en Wijven....

Ewa platvloersheid waar ieder Belg wel een kleine bijdrage voor over had.
Het graptjen is al lang verdwenen, en onze " arme staat " had onvoldoende om verder te brassen.
Gelukkig blijven onze " Lijders " creatief ...

mvg,
Cavajo
-
- Platinum Member
Spruitje wrote:Bij ons betaal je je verbruikte energie (krijg je per gedomicilieerde persoon wat gratis kWh), dit bedrag wordt verhoogd met de netkosten (gaan naar de netbeheerder), toeslagen, en dan nog BTW.
Maakt inderdaad niet zoveel uit.
Toevallig : ik kwam aan 1100 euro per jaar.
Toevallig : ik keek gisteren met postnummer 9000.

Nota : Gent heeft één van de hoogste distibutiekosten van het Vlaamse land !!
deze kunnen ook vrij sterk verschillen.
( vroeger zou ik gedacht hebben : den kabel moe over de brugge an de Dampuurte......moar die brugge es weg...

mvg
Cavajo
-
- Platinum Member
btw zou op termijn de personenbelasting vervangen...
sabam zou op termijn de billijke vergoeding vervangen...
en zo kun je nog wel even voortgaan
alleen van het kijk en luistergeld zijn we vanaf, gratis brainwash dus
sabam zou op termijn de billijke vergoeding vervangen...
en zo kun je nog wel even voortgaan
alleen van het kijk en luistergeld zijn we vanaf, gratis brainwash dus
- Spruitje
- Freegold Member
Klopt was ook 'n grap, belasting betalen om 'n radiosignaal ('n radiosignaal dat ook al betaald was door de belastingbetaler) te ontvangen, zelfs in de wagen.
En van de "hondentaks" en de fietsplaten zijn we ook al 'n tijdje verlost.
Ik neem aan dat de oorsprong van die "hondentaks" nog van de tijd was toen die dieren nog 'n hondenkar moesten trekken hoor.
Dat gaat allemaal nog terugkomen...

De belasting op deuren en vensters is van voor m'n tijd.
Waren er in NL ook zo'n gekke toestanden?

Ik neem aan dat de oorsprong van die "hondentaks" nog van de tijd was toen die dieren nog 'n hondenkar moesten trekken hoor.

- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Rasta
- Gold Member
Jazeker. Het rijwielplaatje. Meer infoSpruitje wrote:Klopt was ook 'n grap, belasting betalen om 'n radiosignaal ('n radiosignaal dat ook al betaald was door de belastingbetaler) te ontvangen, zelfs in de wagen.![]()

De overheid haalt het geld gewoon waar het is. Soms door creatief te zijn. Veel rijwielen? Belasten (onder het mom: voor rijwielstallingen) Veel ramen? Belasten (onder het mom energie verbruik) Veel .... (vul zelf maar in)
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair