Wat nog slechter 'was' ..... dat het trio verplicht alle hypotheken binnen 30 jaar wilden laten aflossen. Want dat was wél Rutte's plan!Adamus wrote:En het slechte nieuws is dat zij ook aan zet wil komenGroen Links-fractievoorzitter Jolande Sap laat weten dat het mislukken van het overleg "goed nieuws is voor Nederland."
Ik had me er alles bij voor kunnen stellen als ze getrapt binnen 10- á maximaal 20 jaar, volledig de rente-aftrek hadden willen verlagen naar '0' voor iedereen. En dan ook meteen de huursubsidie laten verdwijnen voor iedereen.
Dat brengt 10-tallen miljarden in het laadje en de rente-aftrek en subsidies is iets politieks dus daar mogen ze over beslissen.... allemaal liefst naar '0' dus, prima zaak.
En wat nu als de financier mij niet verplicht om af te lossen, ik géén overheids hypotheekgarantie heb en ik de rente met gemak kan dragen zonder extra rente-aftrek ....... dan nog zou de politiek mij dat verplichten. De politiek ziet slapend toe hoe mijn verplichte pensioen (spaargeld) verpietert en verplicht me dan ook nog eens mijn leningen af te lossen.
Waanzin, hypotheken is simpel een zaak van de financiële open markt en een contract tussen geldgever- en nemer. De ECB, DNB of Commerciële financiers (banken) kunnen mij dat wél verplichten, maar niet