Hooimijt April 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt April 2012

Post by Adamus »

Spruitje wrote:omdat het gaat over "lullen in de ruimte" ? :lol:
Jij neemt het wel erg letterlijk :D
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Forbes
22 april 2012

"Beijing is planning to avoid U.S. financial sanctions on Iran by paying for oil with gold. China’s imports of the metal are already large, and you can guess what additional purchases are going to do to prices. On the last day of 2011, President Obama signed the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2012. The NDAA, as it is called, attempts to reduce Iran’s revenue from the sale of petroleum by imposing sanctions on foreign financial institutions conducting transactions with Iranian financial institutions in connection with those sales. This provision, which essentially cuts off sanctioned institutions from the U.S. financial system, takes effect on June 28."

http://www.forbes.com/sites/gordonchang ... -buy-gold/

====================

Als alias 'Another' nog online zou zijn ..... hoorde je hem roepen ....mooiiiiiiiiiiiiii ...... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

En wat achtergrondinformatie over Turkije en fysieke goudreserves.

http://www.resourceinvestor.com/2012/04 ... ion?page=2
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

De trekker op de vinger, de loop tegen de schedel.

Zou een omschrijving kunnen zijn van de samenvattende info die men ons verstrekt.
Hoe hou ik een volk onder de knoet.
Geef ze wat brood en spelen, maar vooral, geef ze ook voldoende angst.
En laat ze af en toe eens herademen, geef ze soms een " oef " gevoel.

Ik zal er effe een mix van maken !
en de ene al correcter dan de andere !

- een cote a l"os op de bbq......dolle koe loert om de hoek.
- verkeerde plaats, verkeerde moment...en we vliegen met de vogelgriep mee . ( gelukkig nog vele dozen tamiflu in stock... )
- verkeerde belegging..en centjes kwijt. ( ik hoor het mijn huisbankier nog zeggen : IK heb je zoveel laten winnen, en nu ga je zagen dat er eens wat verlies is...).
- verkeerde timing qua verwachte pensioenleeftijd . ( de kas kan het niet dragen, en tenslotte vermoed ik dat je langer zal leven dan ik oorspronkelijk verwachtte..) ( eentje die kan tellen ).
- wees blij dat het gebouw van reactor 4 in Fukushima nog niet is ingestort .
( want anders is het met jullie allemaal gedaan......)
- wees blij, Belgen , dat we Dexia nu nog extra zulen steunen.
Nu is er tenminste een schrijnend tekort, anders moesten we nachtenlang oeverloos lullen wie we een euroke extra zouden gunnen.
- wees blij, Nederlanders, nu we hebben bewezen zonder regering,....hoe we een compromis kunnen maken door over onze schaduw te treden.
Dat er links en rechts eentje zijne camper thuis zal moeten laten staan wegens een gaatje in eigen portomonnee bedoel ik niet cynischer dan het lijkt.
- wees blij dat Fort Knox bewaakt wordt, anders was misschien al het beveiligde hek uit zijn hengsel gehaald.
( waarschijnlijk nog het enige dat door een curator ten gelde kan gemaakt....).

Wees vooral blij dat men nog geen euthanasie pleegt op ons op een vooraf bepaalde datum.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Waarom ik me nog geen zorgen maak in de goudkoers.

Laat me effe negatief beginnen.
Misschien zou ik beter wel,..kortetermijn gesproken.
Want kortetermijn kan er veel.....manipulatief zeer veel.
Je zou bijna denken : geen groter kleutergeheugen, dan het beursgeheugen.
Een bankaandeel als KBC, geen wereldspeler, maar toch ook iets groter dan een bureelken met 4 vensterramen naar de straatzijde... de ene dag + 8 procent....dan weer - 6 procent.....en vice versa.
( een spaarboeksken geeft op een gans jaar een fractie van deze dagsprongen, en tenslotte was tot voor 2008 een bankaandeel het ideale huisvaderprofiel-aandeel ).

En dan zeggen de goed betaalde beursanalisten weer eens dat alles prima loopt, want er zijn 7 huizen meer verkocht dan verwacht in de uithoek van West-Virginia......
En dan zeggen deze zelfste analisten weer eens dat de globale economie op de helling staat omdat ( bij wijze van spreken ) Matterne 8 confituurpotten minder verkocht heeft in kwartaal 2 .
( de oogst van aardbeien liet ietwa te wensen over, en het succesprodukt 4-vruchten kwam daardoor onder druk..).

Nikske is vandaag structureel opgelost.
Maar het verval gaat " mogelijks " langzaam.
Het kan morgen.
Het kan nog een decennia.

Heb ik dit ooit gelezen : ja.
Heb ik dit recent gelezen : ja.
duurt het mogelijks langer dan door sommige verwacht : ja
Vertrek je via vele info vanuit een eigen (garnaal)opinie : ja.

Kan het verval alsnog vermeden : volgens mij ook ja.
Hoop je daarop, ( met geen goudstijging tot mogelijks gevolg ) : ook ja.
Geloof je daarin : NEE

Twijfel je aan je fysiek bezit van goud vandaag : NEE

gewoon effe schetsen,
mvg
Cavajo
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

cavajo wrote:Waarom ik me nog geen zorgen maak in de goudkoers.

Nikske is vandaag structureel opgelost.
Maar het verval gaat " mogelijks " langzaam.
Het kan morgen.
Het kan nog een decennia.

Twijfel je aan je fysiek bezit van goud vandaag : NEE

gewoon effe schetsen,
mvg
Cavajo
Effen een gedeelte gequote...over de goudkoers maak ik mij ook helemaal geen zorgen. Elk latje of elke munt blijft evenveel wegen, en de koopkracht daarvan zal blijven, zeker en vast ! Zal toenemen. Punt.

Even iets anders : "What's in a name ?"
World Gold Council over "Conflict-Free Gold Standard"http://www.gold.org/about_gold/sustaina ... _standard/
http://www.gold.org/download/pub_archiv ... ochure.pdf

of zal de toekomst simpelweg evolueren naar : "Conflict FreeGold Standard"
-> conflict...omdat de establishment - amerikanen dit met alle middelen zullen proberen tegenhouden / uitstellen, zolang ze niet met de juiste troeven in hun handen zitten.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

A last one .. :mrgreen:

Ongeveer elke instantie die nog ergens een werkend rekenmachientje heeft komt tot de vaststelling dat we koploper zijn qua belastingen.
Ja, we diepen onze voorsprong zelfs jaar na jaar verder uit.
En toch, koploper... het geeft geen echt prettig gevoel !
Ik, samen met zovele anderen, we zouden het o zo graag afgeven...de leiding van dat klassement...
Blijkbaar mogen we deze keer winnen.

Nu al geven we geld uit aan onze jongere generatie om de vorige en onze generatie beter te begrijpen.!!!
--- lees , het waren niet allemaal misdadigers, diegenen die jullie toekomst hypothikeerden.
---- het waren niet allemaal bankiers.
----- het waren niet allemaal regeringsleiders.
We gaan nog hard en steeds harder ons best doen en verder moeten doen om het aan hun uit te leggen.
( wat nog steeds niet wil zeggen dat zij het zovele beter zouden doen of gedaan hebben, maar dat zegt nu effe niks ).

En dan wacht ik net als zovele anderen op een positief signaal.

Positief voor de komende generatie.
En als het effe kan, ook nog ewa zon voor de huidige generatie.

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Kunst,

moet ik neig voorzichtig in zijn.
onder kenners al een bron tot discussie, laat staan onder leken ( waaronder ondergetekende ).

je krijgt me er in principe " met geen stokken " naar toe.
stuksken cultuurbarbaar.
heb er morgenavond eentje op het programma staan.
deze kunstenaar bewonder ik wel.
( slecht qua timing, moet in de vooravond naar een receptie van ' zeer gewaardeerde zakenpartner '.).
zal effe zwakheid diene te onderdrukken van 'via drank, verlaging van drempel '....
heb toch al kriebelende vingers...
heb er een aantal krugerkes voor over.
niet alles mag gaan naar beleggen in toekomstig winstbejag....

gelukkig gaat mijn eega mee :P
behalve in boetieks, een ideale bescherming... :shock:

( een postje voor de pruimen..)

mvg,
cavajo
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Rasta wrote:Ik voorzie Belgische toestanden in Nederland. Geen haar beter dus, enkel wat later door een beter toneelstuk (schijn ophouden).
Géén Belgische toestanden dus, maar blijkbaar wel een goed toneelstuk, want dat is het en blijft het.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply