- Ik reply hier omdat we anders een zeer grote copy paste krijgen van uw antwoord.Indiana Jones wrote:idem, ook ik heb een exitstrategie voor fysiek .... maar zal niet alles wegdoen, omdat het zelfs na de piek in goud nog heel lange tijd onrustig in de monetaire wereld zal blijven .... en op welke hoogte die piek dan precies ligt is koffiedik; lepeltje roeren, wiggelroedes etc. Niemand weet dat, dus moet je zelf maar wat plotten. Ik ga er vooralsnog van uit dat dollargoud naar de $ 10.000 kan pieken en dan ergens tussen de 4.000 - 5.000 zal neerdalen, maar voorlopig niet meer op de 1.590, waarop het nu staat ..... dat gebeurt pas weer als het vertrouwen in de dollar weer helemaal hersteld is en dat kan nog heel lang duren. Hoe dat met de europrijs zit is lastig (piek 200/gram en daarna 100/gram) afhankelijk of de euro het gaat redden. Ik vermoed van wel, maar helemaal zeker ben ik niet.skyscraper wrote:je mag je best op goeroes beroepen om een instapmoment te kiezen
maar nooit voor je uitstapmoment
dat kies je zelf
voor mezelf heb ik dus een exitstrategie ..{ ..}
- Wat ik jammer vind, is dat U vooral de $ en de euro blijft bekijken.
- En een $10.000 doel aanhaalt met een 50% daling naar $5.000 (ik denk niet dat je enig idee hebt hoeveel triljoenen dollars en euros dan moeten in goud vloeien om zo'n prijzen te bereiken)
- Zeg inderdaad nooit nooit, daarom dat ik ook altijd 1/4e (voorlopig nog 1/2e) in goud zal aanhouden. Voorlopig is geld ook maar zoals goud, het ligt er maar.
- Inflatie is een relatief begrip! Zolang voedsel en drinken betaalbaar blijft. (Kijk een vb. was in Brussel in de 'duurste' straat voor eten, een menu kost er 20€ er per persoon, ik ben zeker dat binnen 10 jaar dat nogaltijd voor 2 personen max 50€ zal kosten. Waar sta je dan met 'inflatie'.
- Hyperinflatie is iets voor derde wereldlanden. (of luxegoederen zoals tabak door accijnzen en of benzine, maarja mensen hebben nu 'allemaal' al zonnepanelen en deze DALEN in prijs + betere technologie. Dus het debat inflatie deflatie hangt echt van "wat je nodig hebt". Ikzelf kan genieten van een goedkope fles wijn ook, die kosten al 10 jaar lang ongeveer evenveel en de duurdere chateaus bij eenmaal beschikbaar blijven ook ergens 50 tot 100 euro per fles tot zeer duur. Dus dat is dan ook weer meer een speculatie/belegging.
- Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen hier precies zouden eten beginnen kopen en stockeren omdat er crisis komt =) er is infeite eten OVER. Zie wat we allemaal weggooien. (En ja ik zie een verschuiving in koopkracht 'meer en meer producten worden verkocht aan 30% tot 50% en meer korting) simpelweg omdat niemand ze nog koopt.
MAAR BLIJKBAAR MOET DAT NIET. (produceren, verschepen, om dan nadien weg te gooien) vraag me niet ! hoe ze het doen.
Heb een vermoeden : Meer verkopen en weggooien is meer omzet (kost wel loon maarja) uw omzet en winst stijgt en iedereen tevreden hogere beurskoersen, meer vastgoed, meer personeel en nog meer bonussen. (het is een pervers systeem infeite).
a) het 'herprijzen' is een THEORIE oa. die $10.000 mag ook $40.000 zijn is voor mij een ILLUSIE. (maar het kan he, en dan zal die positie inderdaad alle andere compenseren)
b) het stijgen ja een x2 geen probleem, maar dacht dat we er NIET inzitten voor een x2 tot x10 maar goud DE HEFBOOM IS op alle fiat... echter ik weet niet wat jullie drinken of roken (maar het leven gaat dan wel echt aan je voorbij)
c) sta me toe dat ik iedereen! van jong tot oud adviseerde tussen 2000 en 2007 van koop goud en dat ik nu zeg WEEES ER VOORZICHTIG MEE , das alles he.
d) ik zou ook graag de stijging EXTRAPOLEREN naar de toekomst en zeggen voila binnen 10 jaar staan we terug 5x hoger
OF e) liefst parabolisch en binnen 5 jaar.
$1600 of $3000 maakt voor mijn GEEN verschil vanaf hier, $1000 ook niet meer.
TINA , er is altijd een alternatief, zelfs voor goud.
laat het me zo verwoorden : de geldhoeveel euros en in dollars kan allebij verdubbelen QE nr 4 , en toch kan goud dan ook 40% dalen.
daar we over geld spreken en ik tot jaren van verstand gekomen ben, heb ik dus wat van tafel gepakt (de inleg).
Ik heb geen glazen bol, anders zat ik hier niet

Kunt nu misschien lachen en zeggen op die manier blijf je daar zitten =)
Eventueel hedge ik zelfs wat ik heb en koop er terug wat bij dat kan ook... maar voorlopig staat mijn hoofd er niet naar.
Enfin ja, denk dat als je 2001 of 2002 of 2003 kocht, EN NU NOG NIET TEVREDEN BENT....
Kunnen ons nu terug 3 jaar voor gek verklaren