Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
pascaline
Bronze Member

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

Rasta wrote:
pascaline wrote:.... En 5% is voorlopig inderdaad te weinig ik vermoed dat we dat gaan verhogen naar 10% via juwelen voor de vrouw (is handiger bij luchthavens ;-)....
Alles is relatief. 5% Is heel veel meer dan de gemiddelde Nederlander of Belg bezit; Die heeft hooguit een hangertje van wijlen oma, en een knock-off gouden trouwring.
Je hangertje van je oma is waarschijnlijk koper met 1 micron goud laagje ;-)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Adamus wrote:http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... met-elkaar

Die worden echt met harde hand uit de euro gedonderd? Denk het niet! Ik zie daarom geen redenen om "tijdelijk goud te verlaten" :D
Allemaal gelul van Jim R. c.s.
GEEN ENKEL LAND VERLAAT DE EURO DE KOMENDE 10 JAAR

ZOU NOGAL LEUK ZIJN met je goud ergens dan in Griekenland een villa kopen aan 1/2 prijs ;-)

Of dat geld dat BIJGEDRUKT word dan naar goud zal vloeien, is een andere vraag.
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Vind dit toch sterke argumenten die ik niet overal lees

1. europese centrale banken VERKOPEN (voor schulden)

2. india VERKOOPT (voor olie)

3. china koopt MINDER (voor andere weelde en westerse levenstijl)

4. usa trading computers doen alles x100 op papier (spelen dalend)

5. china mijnbouw stijgt dus meer productie voor eigen volk

6. generatieoverdracht goud bij India & China dus geen juwelen nodig voor de trouw van zoon of dochter.
Indiana Jones
Freegold Member

-zondags overdenking-

Post by Indiana Jones »

Contrair gaan aan de politiek, financiële media en algemeen heersende opinie levert over het algemeen niet zoveel op en geeft dikwijls zelfs ellende als je te weinig kennis hebt.

Behalve als er sprake is van een, in volume rap toenemende, onderhuidse crisis die angstvallig onder de dekens wordt gehouden. Om een implosie tegen te gaan, worden dan alle paarden voor de wagen gespannen om te voorkomen dat de boel instort. De spaken van de kar worden dan met houtrotvuller opgepimpt en schoon gepoetst en de deels gecorrodeerde assen worden flink in de smeer gezet.

Alle twijfelaars (zelfs degenen die al eerder een klap zagen aankomen) nemen dan alsnog plaats in de glimmende bak en dat gaat goed ..... totdat de koets in volle vaart de zoveelste bocht neemt, sommige spaken het begeven en de assen scheuren. De koets gaat dan in gierende vaart uit de bocht en iedereen dondert eruit, met dooien en zwaar gewonden (zelfs onder de omstanders) als gevolg ..... niemand komt er zonder kleerscheuren af.

Behalve degenen die moed- en kennis hebben, op tijd de koets zijn uitgestapt, tegen alle winden in stug vasthouden aan hun overtuiging en vanaf de heuvel deze dramatische gebeurtenis waarnemen.

Achteraf worden deze enkelingen soms zelfs als helden gezien, visionairs ..... want niemand had het zien aankomen .... terwijl ze vóór de klap als gekke gokkers werden versleten.

Zo verging het in ieder geval degenen die vóór de zomer in 1929 de beurs verlieten en zelfs short durfden gaan. Het waren er echter maar enkelingen.

======================

Degenen die thans flink in fysiek precious zitten, zien zo'n klap aankomen en gaan door de aankoop van fysiek, feitelijk short op het monetaire systeem ($IMFS). Het zijn degenen die denken dat, anders dan in 1987 en in 2000, er een megacrash staat aan te komen.
Niet dat daarmee de wereld vergaat of de dollar- en/of euro ten onder gaan .... maar wel een shift voorzien in de monetaire- en geopolitieke wereld, die met ongekend geweld gepaard zal gaan.

Manipulatie hou je niet tegen en macht kun je ook niet stoppen, maar (r)evolutie is sterker dan macht e/o manipulatie, die dendert overal doorheen zolang de mens bestaat. Vooralsnog voorzie ik zo'n shift ..... weet niet precies wanneer maar wel dat zoiets binnen afzienbare tijd staat te gebeuren. Mede daarom kijk ik belangstellend naar Armstrong/s cycles ... niet zozeer naar zijn persoonlijke invulling van toekomstige events ..... maar zeer zeker naar zijn geplotte turning points in history.
Ik zit ook niet fysiek om te winnen, want mij is het risico op verliezen te groot. Winnen wil ik op de crimex papierposities, waarop ik dan ook bereid ben verliezen te nemen (wat ook gebeurt). Ik zie fysiek dan ook niet 10-50 keer over de kop gaan (die-hard freegolder/s theory), want dat komt er voor mij op neer als 'willen winnen'.
Ik zit fysiek long (short op het $IMFS) om zoveel als mogelijk 'te behouden' .... there's no more to it.

We gaan zien ....

grtz. Indy .. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Re: -zondags overdenking-

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Contrair gaan aan de politiek, financiële media en algemeen heersende opinie levert over het algemeen niet zoveel op en geeft dikwijls zelfs ellende als je te weinig kennis hebt.

Behalve als er sprake is van een, in volume rap toenemende, onderhuidse crisis die angstvallig onder de dekens wordt gehouden. Om een implosie tegen te gaan, worden dan alle paarden voor de wagen gespannen om te voorkomen dat de boel instort. De spaken van de kar worden dan met houtrotvuller opgepimpt en schoon gepoetst en de deels gecorrodeerde assen worden flink in de smeer gezet.

Alle twijfelaars (zelfs degenen die al eerder een klap zagen aankomen) nemen dan alsnog plaats in de glimmende bak en dat gaat goed ..... totdat de koets in volle vaart de zoveelste bocht neemt, sommige spaken het begeven en de assen scheuren. De koets gaat dan in gierende vaart uit de bocht en iedereen dondert eruit, met dooien en zwaar gewonden (zelfs onder de omstanders) als gevolg ..... niemand komt er zonder kleerscheuren af.

Behalve degenen die moed- en kennis hebben, op tijd de koets zijn uitgestapt, tegen alle winden in stug vasthouden aan hun overtuiging en vanaf de heuvel deze dramatische gebeurtenis waarnemen.

Achteraf worden deze enkelingen soms zelfs als helden gezien, visionairs ..... want niemand had het zien aankomen .... terwijl ze vóór de klap als gekke gokkers werden versleten.

Zo verging het in ieder geval degenen die vóór de zomer in 1929 de beurs verlieten en zelfs short durfden gaan. Het waren er echter maar enkelingen.

======================

Degenen die thans flink in fysiek precious zitten, zien zo'n klap aankomen en gaan door de aankoop van fysiek, feitelijk short op het monetaire systeem ($IMFS). Het zijn degenen die denken dat, anders dan in 1987 en in 2000, er een megacrash staat aan te komen.
Niet dat daarmee de wereld vergaat of de dollar- en/of euro ten onder gaan .... maar wel een shift voorzien in de monetaire- en geopolitieke wereld, die met ongekend geweld gepaard zal gaan.

Manipulatie hou je niet tegen en macht kun je ook niet stoppen, maar (r)evolutie is sterker dan macht e/o manipulatie, die dendert overal doorheen zolang de mens bestaat. Vooralsnog voorzie ik zo'n shift ..... weet niet precies wanneer maar wel dat zoiets binnen afzienbare tijd staat te gebeuren. Mede daarom kijk ik belangstellend naar Armstrong/s cycles ... niet zozeer naar zijn persoonlijke invulling van toekomstige events ..... maar zeer zeker naar zijn geplotte turning points in history.
Ik zit ook niet fysiek om te winnen, want mij is het risico op verliezen te groot. Winnen wil ik op de crimex papierposities, waarop ik dan ook bereid ben verliezen te nemen (wat ook gebeurt). Ik zie fysiek dan ook niet 10-50 keer over de kop gaan (die-hard freegolder/s theory), want dat komt er voor mij op neer als 'willen winnen'.
Ik zit fysiek long (short op het $IMFS) om zoveel als mogelijk 'te behouden' .... there's no more to it.

We gaan zien ....

grtz. Indy .. ;)
Onderschrijf ik volledig !

mvg,
cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Pfff, bekaf. Grote schoonmaak dit weekend voltooid, het servies uit de kasten, kasten uitgewassen. De kluis leeg gemaakt om te poetsen (intussen alles in de garage geplaatst), voel m'n benen en m'n armen niet meer. :lol:
Grote schoonmaak.JPG
Grote schoonmaak.JPG (41.27 KiB) Viewed 4192 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

nu diene rommel nog naar 't oud ijzer
en dan kunt ge uwe datsun weer binnen parkeren ;)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Pff. denkt ge dat ik daar nog wat ga voor krijgen? 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Spruitje wrote:Pff. denkt ge dat ik daar nog wat ga voor krijgen? 8-)
als ik obi z'n dubbel as remorque mag lenen
rij er anders wel mee naar het containerpark
omdat gij het zijt hè, voor een ander doe ik dat niet
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Hou d'er wel rekening mee als je 'n Datsun wil vervoeren heb je 'n trailer nodig waarvoor wellicht 'n rijbewijs CE vereist is.
Anders hoor ik wel eens bij m'n overbuur, die heeft familei in Afrika Datsun is daar 'n gegeerd merk, dat bespaart je de moeite. ;)
- William Arthur Ward -
Post Reply