Moet je de garageinhoud nu zelf afvoeren of komt de gemeente het ophalen? In NL verschilt dat wel eens.Spruitje wrote:Pfff, bekaf. Grote schoonmaak dit weekend voltooid, het servies uit de kasten, kasten uitgewassen. De kluis leeg gemaakt om te poetsen (intussen alles in de garage geplaatst), voel m'n benen en m'n armen niet meer.
Hooimijt Mei 2012
-
- Gold Member
Re: Hooimijt Mei 2012
-
- Gold Member
SUNNYSpruitje wrote:Hou d'er wel rekening mee als je 'n Datsun wil vervoeren heb je 'n trailer nodig waarvoor wellicht 'n rijbewijs CE vereist is.
Anders hoor ik wel eens bij m'n overbuur, die heeft familei in Afrika Datsun is daar 'n gegeerd merk, dat bespaart je de moeite.

Sorry SUNBEAM
Last edited by Adamus on 21 May 2012, 21:15, edited 1 time in total.
-
- Bronze Member
Re: -zondags overdenking-
Doel je op tegenpartij risico banken ?Indiana Jones wrote:Contrair gaan aan de politiek, financiële media en algemeen heersende opinie levert over het algemeen niet zoveel op en geeft dikwijls zelfs ellende als je te weinig kennis hebt.
Behalve als er sprake is van een, in volume rap toenemende, onderhuidse crisis die angstvallig onder de dekens wordt gehouden. Om een implosie tegen te gaan, worden dan alle paarden voor de wagen gespannen om te voorkomen dat de boel instort. De spaken van de kar worden dan met houtrotvuller opgepimpt en schoon gepoetst en de deels gecorrodeerde assen worden flink in de smeer gezet.
Alle twijfelaars (zelfs degenen die al eerder een klap zagen aankomen) nemen dan alsnog plaats in de glimmende bak en dat gaat goed ..... totdat de koets in volle vaart de zoveelste bocht neemt, sommige spaken het begeven en de assen scheuren. De koets gaat dan in gierende vaart uit de bocht en iedereen dondert eruit, met dooien en zwaar gewonden (zelfs onder de omstanders) als gevolg ..... niemand komt er zonder kleerscheuren af.
Behalve degenen die moed- en kennis hebben, op tijd de koets zijn uitgestapt, tegen alle winden in stug vasthouden aan hun overtuiging en vanaf de heuvel deze dramatische gebeurtenis waarnemen.
Achteraf worden deze enkelingen soms zelfs als helden gezien, visionairs ..... want niemand had het zien aankomen .... terwijl ze vóór de klap als gekke gokkers werden versleten.
Zo verging het in ieder geval degenen die vóór de zomer in 1929 de beurs verlieten en zelfs short durfden gaan. Het waren er echter maar enkelingen.
======================
Degenen die thans flink in fysiek precious zitten, zien zo'n klap aankomen en gaan door de aankoop van fysiek, feitelijk short op het monetaire systeem ($IMFS). Het zijn degenen die denken dat, anders dan in 1987 en in 2000, er een megacrash staat aan te komen.
Niet dat daarmee de wereld vergaat of de dollar- en/of euro ten onder gaan .... maar wel een shift voorzien in de monetaire- en geopolitieke wereld, die met ongekend geweld gepaard zal gaan.
Manipulatie hou je niet tegen en macht kun je ook niet stoppen, maar (r)evolutie is sterker dan macht e/o manipulatie, die dendert overal doorheen zolang de mens bestaat. Vooralsnog voorzie ik zo'n shift ..... weet niet precies wanneer maar wel dat zoiets binnen afzienbare tijd staat te gebeuren. Mede daarom kijk ik belangstellend naar Armstrong/s cycles ... niet zozeer naar zijn persoonlijke invulling van toekomstige events ..... maar zeer zeker naar zijn geplotte turning points in history.
Ik zit ook niet fysiek om te winnen, want mij is het risico op verliezen te groot. Winnen wil ik op de crimex papierposities, waarop ik dan ook bereid ben verliezen te nemen (wat ook gebeurt). Ik zie fysiek dan ook niet 10-50 keer over de kop gaan (die-hard freegolder/s theory), want dat komt er voor mij op neer als 'willen winnen'.
Ik zit fysiek long (short op het $IMFS) om zoveel als mogelijk 'te behouden' .... there's no more to it.
We gaan zien ....
grtz. Indy ..
In die zin zou je toch gewoon je geld fysiek kunnen in kluis bewaren ook ?
Dan heb je zelfs geen goudprijs risico.
Lijkt me in principe NOG veiliger.
-
- Bronze Member
damn, altijd dat belgie en nederland...Adamus wrote:Moet je de garageinhoud nu zelf afvoeren of komt de gemeente het ophalen? In NL verschilt dat wel eens.Spruitje wrote:Pfff, bekaf. Grote schoonmaak dit weekend voltooid, het servies uit de kasten, kasten uitgewassen. De kluis leeg gemaakt om te poetsen (intussen alles in de garage geplaatst), voel m'n benen en m'n armen niet meer.
ben ik nu de enige met 95% cash

en ja heb nog genoeg goud 4% en 1% zilver
moet wel zeggen papier verbrand sneller dan geld in een kluis in goudvorm

sebiet eindig ik met 0 euro papier (ik leef graag)
bedragen doen er niet toe (ongeveer wat iemand aan zijn pensioen spaart dusja) als je ooit erfenis had ksta hier nu met al da geld

kan ik verhalen over vertellen (een normaal mens vraagt een BANKCHEQUE

moarja was niet zeker CASH IN KLUIS

stort ik daar zo een bedrag XXX.XXX euro in cash thahahahahhahahaha DE BANK BELDE
allez neem 80K euro in cash (2kg goud) geen groot bedrag he 12.500 in 2001
kzeg hier stort da maar erop want daarmee rondlopen is ook niet alles en als mn kluis afbrand
cash in kluis is moeilijker te verzekeren dan bv waarden zoals goud !
soit
brengt natuurlijk ook iets op ! voor het RISICO !
TWEE PROCENT per jaar op 80 k als voorbeeld
das dus 1600 euro per jaar of 50 euro per maand ofzo voor niks te doen
als ik dat kan inpassen met een groter bedrag en BUITEN EUROPA ...............;
elk mens een DOEL in zijn leven toch !
-
- Bronze Member
welja 1 kg koper uit de grond prutsen en smelten kost ook veel arbeidskyscraper wrote:nu diene rommel nog naar 't oud ijzer
en dan kunt ge uwe datsun weer binnen parkeren
dus ik sna niet waarom zilver zoveel kost

goud laat ik buiten beschouwing (staat op de balansen van centrale banken)
een kilo ijzer is infeite geen geld he

===============================
ga jij het uit de grond halen voor die prijs en smelten !
een kubus ijzer

kan kunstwerk worden ! iemand een zaal
=================================
pascaline verkocht al haar goud en heeft een ijzeren kubus gebouwd die belgen zijn daar goed in zie hun atominium
thahahhaha
-
- Bronze Member
heb mijn motieve hier gepostIndiana Jones wrote:Allemaal hebben ze andere motieven om (tijdelijk) goud te verlaten. De één heeft het over een dalende goudprijs vanwege CB-aanbod, de ander vanwege het feit dat hij goud als een commodity ziet, weer een ander omdat het een louter juwelen ingrediënt zou zijn en weer een ander omdat het niet in de money flow's en cycles past ........gert wrote:Het goud verhaal wordt mede ondersteund door Jim Rogers en Marc Faber.
Nu lees ik hier op minder dan 24u van die twee een artikel dat ze een daling van het goud en bij faber van de grondstoffen verwachten ?
{.....}
Groeten
Gert
De enige roepende in de woestijn blijft dan James Sinclair, die goud in het 2e halfjaar 2012 tussen de $1700 en $2100 ziet lopen en daarna hoger.
Wat je best kunt volgen is je gezond boeren verstand.
Ik blijf voorlopig long in fysiek en of dat verstandig is, zal de toekomst uitwijzen .....
Grtz, Indy
was aanwezig vanaf de instorting WTC had toen weinig vermogen
van zodrag ik er had ben ik bigtime ELKE EURO eringaan JARENLANG
nu heb ik geen inkomsten meer dus lijkt het misschein bizar dat alles samenvalt hier !
dit is een RELATIEF groot bedrag die me bijna quasi een jaarloon oplevert aan RENTE
daar ik zelf bedruipend ben, is inflatie mijn probleem niet
en goud kan stijgen/dalen
al heb ik goede banden met oa asia van hongkong china thailand india singapore (de consensus is HOGER)
maarja die hebben meer geld en is maar een % vermogen
kan maar zeggen hé !
mocht iemand er ook 95% inzitten kan je eventueel idem doen
maar denk dat ik 1 op 1 miljoen ben die 95% in goud zat
=========================================== op 6 miljard mensen
dusja
-
- Bronze Member
Ik ga met de digits die sinclair eens opzoeken en het zal niet om over geld te praten zijn !Indiana Jones wrote:Allemaal hebben ze andere motieven om (tijdelijk) goud te verlaten. De één heeft het over een dalende goudprijs vanwege CB-aanbod, de ander vanwege het feit dat hij goud als een commodity ziet, weer een ander omdat het een louter juwelen ingrediënt zou zijn en weer een ander omdat het niet in de money flow's en cycles past ........gert wrote:Het goud verhaal wordt mede ondersteund door Jim Rogers en Marc Faber.
Nu lees ik hier op minder dan 24u van die twee een artikel dat ze een daling van het goud en bij faber van de grondstoffen verwachten ?
{.....}
Groeten
Gert
De enige roepende in de woestijn blijft dan James Sinclair, die goud in het 2e halfjaar 2012 tussen de $1700 en $2100 ziet lopen en daarna hoger.
Wat je best kunt volgen is je gezond boeren verstand.
Ik blijf voorlopig long in fysiek en of dat verstandig is, zal de toekomst uitwijzen .....
Grtz, Indy
En heb daar een goed geloof in, dat IK welkom ben !!!
Immers zijn boerderij staat te koop

Dat ware de max.
Krijg wel een miljoen euro korting !
- Rasta
- Gold Member
Voor een ieder die bang is dat de overheid u wil volgen. Hierna een schoolvoorbeeld van hoe het gaat in het echt, als politiek roept voor meer gegevens verzameling. De verwerkingscapaciteit en kennis lopen altijd mijlenver achter, waardoor efficiency dus daalt.
RTL Nieuws: Criminelen niet bang voor kentekencamera's

RTL Nieuws: Criminelen niet bang voor kentekencamera's

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
Duitse auto's liggen wat stabieler in de markt ....Spruitje wrote:Pff. denkt ge dat ik daar nog wat ga voor krijgen?

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Re: -zondags overdenking-
1) Neen, counterrisk $IMFS waaraan ook andere currencies (zoals de euro) zijn opgehangen;pascaline wrote:1) Doel je op tegenpartij risico banken ?Indiana Jones wrote:Contrair gaan aan de politiek, financiële media en algemeen heersende opinie levert over het algemeen niet zoveel op en geeft dikwijls zelfs ellende als je te weinig kennis hebt.
Behalve als er sprake is van een, in volume rap toenemende, onderhuidse crisis die angstvallig onder de dekens wordt gehouden. Om een implosie tegen te gaan, worden dan alle paarden voor de wagen gespannen om te voorkomen dat de boel instort. De spaken van de kar worden dan met houtrotvuller opgepimpt en schoon gepoetst en de deels gecorrodeerde assen worden flink in de smeer gezet.
Alle twijfelaars (zelfs degenen die al eerder een klap zagen aankomen) nemen dan alsnog plaats in de glimmende bak en dat gaat goed ..... totdat de koets in volle vaart de zoveelste bocht neemt, sommige spaken het begeven en de assen scheuren. De koets gaat dan in gierende vaart uit de bocht en iedereen dondert eruit, met dooien en zwaar gewonden (zelfs onder de omstanders) als gevolg ..... niemand komt er zonder kleerscheuren af.
Behalve degenen die moed- en kennis hebben, op tijd de koets zijn uitgestapt, tegen alle winden in stug vasthouden aan hun overtuiging en vanaf de heuvel deze dramatische gebeurtenis waarnemen.
Achteraf worden deze enkelingen soms zelfs als helden gezien, visionairs ..... want niemand had het zien aankomen .... terwijl ze vóór de klap als gekke gokkers werden versleten.
Zo verging het in ieder geval degenen die vóór de zomer in 1929 de beurs verlieten en zelfs short durfden gaan. Het waren er echter maar enkelingen.
======================
Degenen die thans flink in fysiek precious zitten, zien zo'n klap aankomen en gaan door de aankoop van fysiek, feitelijk short op het monetaire systeem ($IMFS). Het zijn degenen die denken dat, anders dan in 1987 en in 2000, er een megacrash staat aan te komen.
Niet dat daarmee de wereld vergaat of de dollar- en/of euro ten onder gaan .... maar wel een shift voorzien in de monetaire- en geopolitieke wereld, die met ongekend geweld gepaard zal gaan.
Manipulatie hou je niet tegen en macht kun je ook niet stoppen, maar (r)evolutie is sterker dan macht e/o manipulatie, die dendert overal doorheen zolang de mens bestaat. Vooralsnog voorzie ik zo'n shift ..... weet niet precies wanneer maar wel dat zoiets binnen afzienbare tijd staat te gebeuren. Mede daarom kijk ik belangstellend naar Armstrong/s cycles ... niet zozeer naar zijn persoonlijke invulling van toekomstige events ..... maar zeer zeker naar zijn geplotte turning points in history.
Ik zit ook niet fysiek om te winnen, want mij is het risico op verliezen te groot. Winnen wil ik op de crimex papierposities, waarop ik dan ook bereid ben verliezen te nemen (wat ook gebeurt). Ik zie fysiek dan ook niet 10-50 keer over de kop gaan (die-hard freegolder/s theory), want dat komt er voor mij op neer als 'willen winnen'.
Ik zit fysiek long (short op het $IMFS) om zoveel als mogelijk 'te behouden' .... there's no more to it.
We gaan zien ....
grtz. Indy ..
2) In die zin zou je toch gewoon je geld fysiek kunnen in kluis bewaren ook ?
3) Dan heb je zelfs geen goudprijs risico.
4) Lijkt me in principe NOG veiliger.
2) dom, dommer, domst;
3) Maar wel een onafgedekt currency risk;
4) Betwijfel ik in de huidige omstandigheden, ook hierin volg ik grote solide marktpartijen (=lees niet de meeste hedgefunds) ..... te denken dat die solide partijen niet deels in fysiek zitten is een hoax.
Everything that needs to be said has already been said.