Hooimijt januari 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:met t of met d, beide zijn toegelaten dacht ik
Ik heb elders al toegezegd dat ik een cursus Nederlands ga volgen, samen met een econoom die ook fouten met de D's en T's maakt. :lol:
Verschil is alleen dat hij goud niet snapt en ik het wel denk te snappen. :mrgreen:

p.s. HIER liggen mijn roots, met precies hetzelfde taaltje (onderstaand filmpje) ..... dus t'gaat me ondanks mijn afkomst nog redelijk goed af .... :?
Het filmpje gaat trouwens over bezuinigen en goud en speelt, zoals alle Kees & Wim filmpjes, in Den Haag) ! ..... dus die gewone Hagenezen snapten het in de jaren '70 al .. :lol:

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Alle wegen leiden naar Iran. Turkije speelt hier mooi de rol van bondgenoot van de VS.

1,5 ton goud op weg van Ghana naar Iran
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Fiscale Cliff absurd – gunstig voor goud en zilver
Door Peter B. Meyer – 7 januari 2013

http://www.edelmetaal-info.nl/2013/01/f ... en-zilver/

Geen enkele natie in de geschiedenis werd ooit rijk door diep in de schuld te gaan en vervolgens het geld te drukken nodig om de leningen terug te betalen. Het zal ook deze keer niet werken. Helaas heeft het succes met het uitbreiden van de monetaire basis en het manipuleren van de Schatkistobligatiemarkten dat tot nu toe de centrale bankiers hebben genoten, de politici sterk aangemoedigd om de schuldenproblematiek niet aan te pakken.

Verstandiger is het je te realiseren dat onze leiders gek zijn, domme dwazen, volledig blind voor de onvermijdelijke catastrofe welke ze zullen veroorzaken. Bescherm jezelf tegen de komende monetaire chaos nu het nog kan. Gebruik het jaar 2013 om jezelf op een gouden/zilveren standaard te zetten.

Een goede morgen !
Slechte nacht gehad. Veel te weinig slaap.
En nu digits gaan verdienen...voor mijn boterhammetje met kaas.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Nederland kan met gemak binnen 1 maand tijd, structureel minimaal 360 miljoen p/a bezuinigen op de zorg. Gewoon de basispremie ad: gemiddeld
€ 100 euro per maand automatisch in mindering brengen op het inkomen (net zoals t/m 2005) en het hele probleem is opgelost.

=======================

8 januari 2013 20:20
DEN HAAG - Elk jaar zijn er bijna 300.000 Nederlanders die hun verplichte zorgpremie niet betalen. Ze worden geregistreerd als wanbetaler.
http://www.nu.nl/economie/2999326/honde ... -niet.html
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Hoppa, weer een besparing van 200 miljoen, die zomaar uit de lucht komt vallen. Nog even en Nederland heeft een begrotingsoverschot.

===========================

8 januari 2013 19:17
Overheid heeft nog 200 miljoen 'tegoed' van criminelenDEN HAAG - De overheid heeft nog ruim 200 miljoen euro tegoed van criminelen, maar kan daarvan jaarlijks maar een kwart innen.
http://www.nu.nl/binnenland/2999230/ove ... nelen.html

===========================

En wat doen ze ...... brave hardwerkende burgertjes pesten met belastingverhogingen.

STUPID Government !
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

jsmineset
Image
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Nederland kan met gemak binnen 1 maand tijd, structureel minimaal 360 miljoen p/a bezuinigen op de zorg. Gewoon de basispremie ad: gemiddeld
€ 100 euro per maand automatisch in mindering brengen op het inkomen (net zoals t/m 2005) en het hele probleem is opgelost.

=======================

8 januari 2013 20:20
DEN HAAG - Elk jaar zijn er bijna 300.000 Nederlanders die hun verplichte zorgpremie niet betalen. Ze worden geregistreerd als wanbetaler.
http://www.nu.nl/economie/2999326/honde ... -niet.html
Moet toch betaald worden aan pariculiere verzekeringsmaatschappijen? Net als wanbetalen gsm bij BKR melden of toch maar weer eens een nieuwe ZBO in het leven roepen: no.2401.
Sorry overheid en bedrijfsleven liggen in hetzelfde inteeltnestje te broeden. We gaan straks toppertje Dijsselbloem nog missen om de financiēle kar recht te trekken. :mrgreen:
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

doubleyou wrote:.
Fiscale Cliff absurd – gunstig voor goud en zilver
Door Peter B. Meyer – 7 januari 2013

http://www.edelmetaal-info.nl/2013/01/f ... en-zilver/

Geen enkele natie in de geschiedenis werd ooit rijk door diep in de schuld te gaan en vervolgens het geld te drukken nodig om de leningen terug te betalen. Het zal ook deze keer niet werken. Helaas heeft het succes met het uitbreiden van de monetaire basis en het manipuleren van de Schatkistobligatiemarkten dat tot nu toe de centrale bankiers hebben genoten, de politici sterk aangemoedigd om de schuldenproblematiek niet aan te pakken.

Verstandiger is het je te realiseren dat onze leiders gek zijn, domme dwazen, volledig blind voor de onvermijdelijke catastrofe welke ze zullen veroorzaken. Bescherm jezelf tegen de komende monetaire chaos nu het nog kan. Gebruik het jaar 2013 om jezelf op een gouden/zilveren standaard te zetten.

Een goede morgen !
Slechte nacht gehad. Veel te weinig slaap.
En nu digits gaan verdienen...voor mijn boterhammetje met kaas.
Ga voor zilver het platina voor de kleine luiden. Misschien wel 4 x meer profitable dan goud -in digits gemeten uiteraard.
Platina gaat geconfisqueerd worden dus pas daarmee op :mrgreen:
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

NOS: Weer deel goud Curaçao gevonden
De Amerikaanse politie heeft op Puerto Rico elf goudstaven teruggevonden die waarschijnlijk afkomstig zijn van de roof op Curaçao. De staven werden eind november buitgemaakt bij een overval op een vissersboot.

Bij die overval werden zeventig goudstaven geroofd met een totale waarde van 9 miljoen euro.

Lees meer
Een en al verdachte lucht die hier riekt. En niet omdat er (ooit) vissen werden verwerkt op die boot. Wie vervoert er nu goud op een vissersboot, om het vervolgens te laten stelen?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

de processie van Echternacht...

het gevoel dat mij bekruipt als ik naar de goudkoers kijk.
ik kan me best voorstellen dat een aantal goudbelievers hun schoenen aan de haak hebben
gehangen, ietwat beu van het terplaatse trappelen.
en de druk wordt opgevoerd....
daar volg ik Flore wel : losse handjes openen het eerst.

morgen heb ik een afspraak ( voor mij puur beleefdheid ) met mijn huisbank omdat ze mij
doodgraag willen helpen ( bijsturen ) optimaliseren.
afspraak om 15 h 30 ( nu ja, op vrijdag leg ik er meestal toch het riemetje iets vroeger af,
indien mogelijk ).
ik ben benieuwd welk nieuw wiel deze keer wordt uitgevonden.....
maar laat het duidelijk zijn, ik los geen gram fysiek.

wat betreft " structurele maatregelen " naar schuldafbouw, schuldstabilisering, zelfs beperking
van toename.... bitter weinig te zien.
wat betreft " herstelmaatregelen " in de zin van ' ik dicht het gat in de badkuip tijdelijk, door er
mijn hand effe voor te houden ', des te meer....
probleem : er komt ooit een gebrek aan handen.
2013 wordt zwaar, zonder doemdenken !

mvg,
Cavajo
Post Reply