Hooimijt januari 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Spruitje »

En het Chinese goud is aan het roesten. :lol:

Van de site: Goudbubbel.nl, de naam van de site zegt al genoeg. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:En het Chinese goud is aan het roesten. :lol:

Van de site: Goudbubbel.nl, de naam van de site zegt al genoeg. ;)
T'kan beter roesten dan verdampen, zoals in de kluizen van de FED ..... :lol: :lol: :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

The Entrance To The Second Phase Of The Gold Market Ascendancy

Een must read, het hele stuk. Sinclair legt uit dat de verplichting van de FED om de overheidsobligaties te kopen (gevoed o.a. door het frauduleuze derivaten debacle) gelijk is aan wat er gebeurd is in Weimar Duitsland. Daar was het de morele verplichting om de valuta te laten devalueren, om zo de herstelbetalingen draagbaar te maken.

Met een reserve munt zorgt het uiteindelijk voor een inflatie-door-kostenopdrijving (cost push inflation), welke een afgeleide vorm is van hyperinflatie.

Wat ik er van maak is het verschil deze: traditionele hyperinflatie ala Zimbabwe is overheid die geld bijprint om de kosten te betalen. Het causale verband is de overheid die meer geld in omloop brengt om zichzelf te bekostigen. Bij Inflatie-door-kostenopdrijving is het causale verband de stijgende grondstof prijzen. Dat geld is door centrale banken in omloop gebracht om de eigen munt te devalueren, en door de FED ook mede om de derivaten-rommel onder het tapijt te schuiven.

Bij traditionele hyperinflatie eindigt de waarde van de munt bij nul. Bij inflatie-door-kostenopdrijving hoeft dat niet, maar verwacht wel een "grote" inflatie.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Zoals ik hier al eerder schreef hoeft het niet of/of te zijn, maar kan het ook en/en zijn. Ik kan het zo snel even niet vinden, maar heb er ergens op dit forum één of twee stukjes over neergepend.

Door Lehman heeft men de OTC ketting op de zwakste schakel laten knappen, waardoor er geen weg meer terug is.
Het hele OTC circus wordt door Jim begroot op meer dan 1 quadrillion dollar, maar dat zijn zeker niet allemaal kredietderivaten en zeker niet allemaal zonder open marktprijs er zit een scala aan wel houdbare OTC's onder. Alleen het schimmige deel voldoet aan alle OTC kenmerken, zoals door Jim beschreven. In dat schimmige deel zat de zwakke schakel, die nu kapot is waardoor winsten en verliezen niet meer tegen elkaar weggestreept kunnen worden.

Door de QE programma's worden veel winsten in de particuliere sector zeker gesteld en neemt de CB veel verliezen voor haar rekening (mirror image). Naar schatting zit er in dat schimmige deel zo'n 20 trillion dollar aan defaults en het zijn juist DIE vervuilde dollars die voor cost push inflation zorgen (meen ik enige jaren terug van Jim begrepen te hebben).

Daarbovenop komt dan nog eens het verhaal van Another, dat ergens de bondmarkt topt en dan leegloopt .... en dat leeglopen kan een CB vertraagd laten plaatsvinden door opkoopprogramma's die thans al aan de gang zijn en dus hun werk doen (dus hoeft niet hyperinflatoir binnen enkele maanden te gebeuren). Jim tekent de treasurybonds niet voor niets als laatste pilaar onder de goudprijs.

het lijkt dus eerder en/en te worden .....

Image
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Das England Spiel

"Ik laat het Britse volk de keuze of we gaan of blijven", aldus Cameron. Het referendum zal wel pas in 2017 plaatsvinden, mits hij in 2015 de parlementaire verkiezingen wint.
http://www.nu.nl/politiek/3010837/camer ... uropa.html

Zet de euro wederom onder druk en geeft de dollar misschien weer wat lucht, althans .... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit Anglosaxische spel juist dáárop gericht is .... 8-)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Gat van 2100 miljard dollar dreigt in het hart van het Chinees bancaire systeem

vrijdag 25 januari 2013 om 08u01

In december waarschuwde Fitch dat Wealth Management Products (WMP’s) in toenemende mate het Chinees bancair systeem bedreigden. Aanleiding was het protest van beleggers omdat de beloofde 11% rente op WMP’s, uitgegeven door Huaxia Bank niet werd uitbetaald.

Deze beleggingsproducten zijn in de afgelopen jaren bijzonder populair geworden in China. Op 31 december zou er naar verluidt meer dan 13.000 miljard yuan in WMP’s uitstaan, wat volgens Fitch neerkomt op een stijging met 50% ten opzichte van het jaar voordien.

Die 13.000 miljard yuan stemt overeen met 2100 miljard dollar, wat een ontzaglijk groot bedrag is om in afgeleide producten belegd te zijn. WMP’s vertonen kenmerken van zowel Structured Investment Vehicles (SIVs) als Collateralized Debt Obligations (CDOs), twee producten die we sinds 2008 maar al te goed kennen.

http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... er-RNBTRKZ
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Beter nog eens van de solden profiteren en wat gaan bijkopen :)

http://www.24hgold.com/english/gold_sil ... ?money=Eur
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

" de mensch ", en zijn gedrag.

deze week opnieuw kunnen vaststellen hoe deze zich tot elkaar gedragen.

1. goudgerelateerd.
los van mijn opinie ( ik koop enkel bij, .... als ik nog poeier zou hebben ).
vele pro-goeroes zijn in hun schrijfsels ' ietwa drukkender, duwender '.... de grafieken om de
toekomstige stijging te halen zijn ietwat geforceerder.
we gaan stijgen.....have faith...
de non-believers hun forumground wordt steeds groter, breder uitgesmeerd.
steeds meer " gerespecteerde " vakpers geeft een negatief toekomstig goudsignaal.
allen om hun lezers te behoeden ? of uit ' legendarische ' kortzichtigheid en domheid ' ????
later ingehaald door eigen grote gelijk via een zijpadje, en het goudverhaal onder de noemer
" ich habe das nicht gewust ode gesien"........
maakt mij niet direct verschil uit, alhoewel ik ook liever een stijging dan daling verwelkom.

2. politiek gerelateerd.
het Dexiaverhaal en zijn verwevenheid....Arco, ACW,.........
heeft op het zicht weinig met goud te maken,.....
voor vele Nederlanders terecht : heb er geen boodschap aan.....
kan er uren over entertainen.....
maar tenvolle : de mensch, en zijn gedrag.....
jammer genoeg : vaak beschamend !

3. politiek gerelateerd. deel 2.
Arcelor Mittal en het sluitingsproces in Wallonie....
Een Indier die beslist.....
Een zakenman die beslist....( 200 miljoen euro verlies de laatste maanden... ).
Een politieker die een verwachtingsvol volk een verwachte perceptie geeft !!....sluiting is een SCHANDE......
Ik heb over de ganse heisa nog geen enkele politieker horen opwerpen " wat de cijfers zijn van de
laatste maanden ".......liever doodzwijgen......verder in ' de mensch en zijn gedrag '.
Economische wetmatigheid doet niet meer mee.........
CO2 rechten die een 30 miljoen zouden vertegenwoordigen worden wel opgeworpen.....
Maar die 200 miljoen tekort.....effe onder de mat.....
Ingeklapte auto industrie die ' par exemple " minder staal verlangt........telt effe niet mee....
Gooi het geproduceerde staal desnoods in de Samber of in de Semois, maar kom niet af met je gezaag dat
je niet kon factureren......
En, vertel vooral als verkozene dat de resterende koudwalslijnen " pareltjes voor de toekomst zijn ".
Elke uitvinding ook in deze " walslijnen ", wordt sowieso overgebracht naar een goedkopere site !!!

3.^politiek gerelateerd ( deel 2 ).
Vlaamsche regering heeft een overschot.
Overschot op tekorten.....
Ik kan niet zonder fouten schrijven, maar ik kan neig goed tellen.......
" Deze cursus mag me geld kosten ", ik schrijf me in ...!!

De mensch en zijn gedrag,
de ene verzuipt in zijn bad,
de andere komt er mee weg.......

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

En gewoon effe als ' goudkieken ' vanop afstand....

de goudkoers moet toch een ENORM bepalende factor zijn in ons bestel.....
.....zoveel moeite om de bal onder water te houden ......

zoveel gedoe over zogenaamd nikske....

kweet het, het is reeds " ouwe koek ", maar deze ouwe koek wordt aan steeds hogere frequentie
op het bordje voorgeschoven......

om te eindigen met Darryl Schoon..... ( of zoiets )..
...have faith ....

mvg,
Cavajo
Post Reply