Hooimijt maart 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Thomas Lieven
Bronze Member

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Thomas Lieven »

En als je dacht dat je alles gezien had:

http://www.express.be/business/nl/econo ... 187710.htm

Binnenkort iedereen zijn spaargeld begraven in den tuin :) :) :)

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-1 ... -union-imf
Last edited by Thomas Lieven on 18 Mar 2013, 13:43, edited 1 time in total.
positive
Bronze Member

Post by positive »

Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Lang weekend weggeweest. Heel druk (sociaal programma) en weinig tijd voor volgen van nieuws. Ik heb meegekregen het failliet van Cyprus, maar niet de publieke reactie.

De vergelijking met DSB, SNS en Icesave is snel gemaakt. Een bankrun, op één bank of alle banken (het systeem). Hoelang voordat het zich hier aandient? Niet óf, maar wanneer (komt die vertrouwenscrisis van fiat geld)? Ik kan je zeggen, niemand sliep er slecht onder. De meesten niet, omdat ze het niet snappen of denken: dat is Cyprus, maar dat kan niet hier gebeuren. Ik sliep er ook niet slecht van want mij gaan ze niet pakken, ik heb geen fiat spaargeld.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Of .... is het een meesterzet van 'the man behind the curtain' ... in dit geval EU-politici c.s.

Immers, het is al heel lang bekend dat ex. Komitet Gosoedarstvennoj Bezopasnosti en Russische Oligargen (vriendjes van) in Cyprus bergen met illegaal geld aanhouden. Geldt eveneens voor de Turken, maar die waren kennelijk net op tijd weg, want die hoor ik niet. Wel Poetin en Medvedev .... en da's toch wel tekenend. Zou de EU hier getracht hebben om Rusland een 'poepie te laten ruiken' .... het kan zo maar, want Poetin heeft al heel wat 'scheten' richting Europa gelaten.

Image

En wat het 'klootjes volk' ervan vindt .... en wat de media- en submedia erover schrijven, ach ...... dat doet er imho eigenlijk niet zoveel toe ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

p.s. ik ben niet de enige die zo denkt ..........

http://www.jsmineset.com/2013/03/18/sin ... tastrophe/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Intussen is de EUR/USD toch weer van 1.1915 naar 1.2960 terug gekropen.
Misschien merken we over 2-3 dagen niets meer van Cyprus in de €/$ en goudprijs in de koersen.
Al denk ik wel dat er wat gaat blijven hangen...

Maar nu onmiddellijk :? , wie ligt er in Europa wakker van buiten de Cyprioten? Misschien de Italianen en de Spanjaarden.
Voor de rest?? "We zien wel, mocht het hier zover komen haal ik AL m'n geld af" hoor je wel bij de bakker zeggen. :lol:
"Tja, goed bezig", denk ik dan...
- "Buig je dan maar gewoon voorover mevrouw", denk ik dan, "Dan wordt je zo wel langs achter in de poes genaaid". (Wou eens Herman Brusselmans imiteren) :lol:

In het VRT-programma Café Corsari kwam d'er een deerne nog eens aan de sheeple verkondigen dat we voor zo'n zaken niet moeten vrezen in België. 8-)
"Bankgarantie is opgetrokken tot 100.000€", bla-bla-bla, "staan er beter voor", bla-bla,bla, "Cyprus is een heel speciaal geval", bla-bla-bla.

En het volk keek verder en werden bovendien getrakteerd op hun meest geliefde komiek.
Brood en spelen... en de burger gaat weer gerust slapen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:Lang weekend weggeweest. Heel druk (sociaal programma) en weinig tijd voor volgen van nieuws. Ik heb meegekregen het failliet van Cyprus, maar niet de publieke reactie.

De vergelijking met DSB, SNS en Icesave is snel gemaakt. Een bankrun, op één bank of alle banken (het systeem). Hoelang voordat het zich hier aandient? Niet óf, maar wanneer (komt die vertrouwenscrisis van fiat geld)? Ik kan je zeggen, niemand sliep er slecht onder. De meesten niet, omdat ze het niet snappen of denken: dat is Cyprus, maar dat kan niet hier gebeuren. Ik sliep er ook niet slecht van want mij gaan ze niet pakken, ik heb geen fiat spaargeld.
Gelatenheid. Verder de Duitsers en Nederlanders om me heen horen zeggen: "terecht". Op naar de volgende aktie.
Goud ook niet bijzonder.
De russische maffia gaat tarief verhogen?
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Of .... is het een meesterzet van 'the man behind the curtain' ... in dit geval EU-politici c.s.

Immers, het is al heel lang bekend dat ex. Komitet Gosoedarstvennoj Bezopasnosti en Russische Oligargen (vriendjes van) in Cyprus bergen met illegaal geld aanhouden. Geldt eveneens voor de Turken, maar die waren kennelijk net op tijd weg, want die hoor ik niet. Wel Poetin en Medvedev .... en da's toch wel tekenend. Zou de EU hier getracht hebben om Rusland een 'poepie te laten ruiken' .... het kan zo maar, want Poetin heeft al heel wat 'scheten' richting Europa gelaten.
Deal met gazprom? Die verkoopt het gas dan weer door aan Duitsland.
Duitse banken staan voor 141 miljard (???)in Cyprus en blijven buiten schot?
En wat het 'klootjes volk' ervan vindt .... en wat de media- en submedia erover schrijven, ach ...... dat doet er imho eigenlijk niet zoveel toe ..... ;)
Vaya Con Dios.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:p.s. ik ben niet de enige die zo denkt ..........

http://www.jsmineset.com/2013/03/18/sin ... tastrophe/
Kunnen we nog op Amerikanen afgaan? Wij zijn geen Amerikanen en zij kunnen echt niet volgen wat de euro is.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Intussen is de EUR/USD toch weer van 1.1915 naar 1.2960 terug gekropen.
Misschien merken we over 2-3 dagen niets meer van Cyprus in de €/$ en goudprijs in de koersen.
Al denk ik wel dat er wat gaat blijven hangen...
De autochtone Cyprioot zal geen buitensporig gevulde bankrekening hebben en er kom bij de winkel gewoon met plastic worden betaald. Willen ze de tijden van Makarios terug?
Post Reply