Tsjah, jongen .... kleinere banken wel, heel veel zelfs, maar hele grote zoals Lehman ... dat had ik vroeger niet gedacht
Opa, had u gedacht dat hele grote banken failliet zouden gaan en dat de overheid ze dan zou moeten redden ?
Tsjah, jongen ..... dat is wel eens gebeurd, maar ik had niet gedacht dat dit in zoveel Europese landen zou gebeuren want waar moet dat geld vandaan komen, dacht ik vroeger
Opa, had u gedacht dat pensioenfondsen zouden gaan korten ?
Nou jongen, ik wist wel dat het niet vol te houden was en dat er allerlei versoberingen zouden plaatsvinden, maar echt korten bij zoveel fondsen bovenop alle versoberingen, nee dat had ik vroeger niet gedacht.
Opa, had u gedacht dat er landen failliet konden gaan ?
Ja jongen, dat is wel vaker gebeurd. Heel vroeger in Europa, en daarna eigenlijk alleen maar in instabiele werelddelen.
Maar opa, had u dan gedacht dat allemaal andere rijke landen die arme landen dan met 100-den miljarden zouden gaan redden ?
Neen jongen, want waar moet dat geld dan vandaan komen, dacht ik vroeger
Opa, denkt u dat er strakjes echt 10% op de bankrekeningen gekort gaat worden, of is het een loze dreiging ?
Tsjah jongen, er is zoveel nood en er zijn al zoveel dingen gebeurd die ik niet gedacht had, dat ik eigenlijk niets meer durf uit te sluiten ....