Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Ik ga dr morgen op in DY, ben nu een beetje gaar :-)
maar ben het met spruitje eens ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Manipulatie is van alle tijden en met name in de goudbullmarkt is fors gemanipuleerd. In een berenmarkt kun je bijna niet manipuleren, dus de spikes down die je nu ziet hebben eerder te maken met flashtrading en zenuwen van hedgefunds.
Veel hedgefunds zaten/zitten scheef, hadden gedacht dat de bull in commodities nog wel even zou aanhouden en proberen te redden wat er te redden valt. Je ziet ook meer hedgefunds hun activiteiten staken/liquideren en sommige vallen zelfs om.
Beleggers zijn het zat, trekken hun geld terug en waar het commodities (dus ook goud) betreft zit juist daarin de oorzaak van de huidige berenmarkt. Tuurlijk kopen de Chinezen veel fysiek, maar in India is de goudimport onlangs juist weer verboden cq aan strenge regels gebonden. Maar goed, per saldo zal het fysiek onder oosterse mensen opbouwen .... misschien wel naar niveaus van vóór WOII voordat de Jappen het daar weggeroofd hebben, op de Filipijnen begraven en de Amerikanen het in Filipijnse grotten hebben gevonden en meegenomen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het westen met goudpapier blijft zitten en het oosten tot over de wenkbrauwen in het fysiek. Denk eerder dat de fysiekbalans tussen oost- en west op niveaus van vóór WOII komt te liggen. Daarnaast is er tussen WOII en heden ook nogal wat uit de grond gekomen, dus naar mijn mening zijn de hoaxes hier sterker dan de manipulatie.

Voor wat de overheden betreft, die manipuleren aan de lopende band om in het pluche te blijven, maar overal gaat dat weer anders. Zo heeft de Nederlandse politiek de aardgasbaten vanaf de jaren '60 gewoon opgemaakt, terwijl de Noorse politiek die aardgasbaten juist in een spaarpotje heeft gestopt ten behoeve van latere generaties. De politiek in de VS heeft vanaf eind jaren '50 weer met geld gegooid om oorlogje te spelen, terwijl de Duitse politiek juist weer spaarzaam is geweest om de oorlogschuld af te betalen en de Duitse eenwording te kunnen financieren etc.etc. Is het volk er dan ergens beter van geworden ..... dacht het niet.

In Nederland zijn bv met name in de jaren '60-'90 door de politiek (tegen beter weten in) talloze beloftes gedaan die eigenlijk niet waar gemaakt kunnen worden en is in die 30 jaar zo ongelooflijk met geld gegooid, zonder rekening met de toekomst te houden, dat de huidige werkenden ermee zitten. Waar dat toe leidt, lees je de laatste tijd steeds meer op fora .... de huidige 30'ers 40'ers voelen zich genaaid en beschuldigen de ganse babyboomgeneratie. Doet me denken aan get the Jews van Armstrong. Diep triest, want die generatie kan er niets aan doen, t'is de politiek.

Al met al denk ik dus dat er geen sprake is van complotten, geen anti goud complot, geen wereldwijd overheidscomplot doch eerder een compilatie van politiek wanbeleid en wanbeheer aan de ene kant en aan de andere kant kapitaalstromen die dmv een grootschalige financiële industrie heeft gepakt wat ze konden pakken.

Bovenstaand probeer ik dus uit te leggen hoe ik er persoonlijk tegen aan kijk:
Manipulatie -> Absoluut en Overal
(wereldwijde) Complotten -> Nauwelijks

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Volgens deze link zou China aangekondigd hebben dat ze hun goudreserves verhoogd hebben tov 2009.
De 1.054 ton van 2009 zou vervangen mogen worden door 2.710 ton (2013)

De andere sites (meestal leggen ze de link naar Bloomberg) gebruiken ook het woord "probably"
Last edited by Spruitje on 16 Jan 2014, 20:28, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Spruitje wrote:Volgens deze link zou China aangekondigd hebben dat ze hun goudreserves verhoogd hebben tov 2009.
De 1.054 ton van 2009 zou vervangen mogen worden door 2.710 ton (2013)
Veelbelovend, maar is het ook officieel bevestigd?
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Zoals ik intussen al heb aangepast in m'n post. In alle andere artikels die ik erover gevonden heb wordt verwezen naar een berekening door Bloomberg. En dan gaat het over "probably 2710 tons".
Het lijkt me eerder dat de site er een draai aan gegeven heeft... :|
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Zoals ik intussen al heb aangepast in m'n post. In alle andere artikels die ik erover gevonden heb wordt verwezen naar een berekening door Bloomberg. En dan gaat het over "probably 2710 tons".
Uhh, jouw link klikt door naar Scrap Monster, geen Bloomberg. Deze moet je hebben = Bloomberg
->By Debarati Roy Jan 10, 2014 6:19 PM China may have bla,bla,bla
http://www.bloomberg.com/news/2014-01-1 ... erves.html
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:Zoals ik intussen al heb aangepast in m'n post. In alle andere artikels die ik erover gevonden heb wordt verwezen naar een berekening door Bloomberg. En dan gaat het over "probably 2710 tons".
Uhh, jouw link klikt door naar Scrap Monster, geen Bloomberg. Deze moet je hebben = Bloomberg
Verder in dat berichtje:
1) China’s central bank probably added 622 tons last year
2) The Asian nation’s consumption of jewelry, bars and coins rose 30 percent to 996.3 metric tons in the 12 months that ended Sept. 30

Dus ..... wat telt nou harder aan, de 622 ton die de PBOC toevoegt, of de 996 metric ton die in de juwelen industrie is toegevoegd, exclusief India anders moet er nog 977 ton voor juwelen bij optellen.

It's just like I said ..... Asië is zijn gestolen WOII goud aan het terughalen en wat de PBOC daarvan meepikt, is slechts een fractie .... ;)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Vandaag 2 volgende interessante quotes doorgekomen : ik moest niet alleen aan het leven, maar ook aan "de markten" denken :
* "De totale vrijheid van de wolven, is de dood van de schapen"
* "De wijze waarop wij omgaan met emoties ketent ons vast of bevrijdt ons."
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Uhh, jouw link klikt door naar Scrap Monster, geen Bloomberg. Deze moet je hebben = Bloomberg
Inderdaad mijn link verwijst niet naar Bloomberg en zoals ik aangaf: ... In alle andere artikels die ik erover gevonden heb wordt verwezen naar een berekening door Bloomberg. En dan gaat het over "probably 2710 tons"
In de link die ik aangaf nemen ze het aan alsof het officieel bekend gemaakte cijfers zijn terwijl ze gewoon terugvallen op cijfers die waarschijnlijk door Bloomberg in de media zijn geworpen.
Niet alleen fiat money wordt gecreëerd uit "thin air" maar ook de talloze artikels over goud/goudvoorraden worden uit hetzelfde materiaal vervaardigd.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Vandaag 2 volgende interessante quotes doorgekomen : ik moest niet alleen aan het leven, maar ook aan "de markten" denken :
* "De totale vrijheid van de wolven, is de dood van de schapen"
* "De wijze waarop wij omgaan met emoties ketent ons vast of bevrijdt ons."
Aaseters hebben altijd aan de top van de cyclus gestaan en als het aas op is, wat heb je dan nog aan je vrijheid ..... ;)

Goldman Sach’s Trading Profits Plunged 21%
http://inagist.com/all/423866492539518976/
Post Reply