Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Ben2 »

Leo3.14 wrote:Afgebouwde positie in fysiek hersteld naar oorspronkelijke beginpositie.

Ik begrijp er niks van. voor die 100euro/ounce? Want meer kan het echt niet zijn. Ik denk eerder aan 50euro/ounce. Maximum! Ik vind het gek.

Edit: 45 euro/ounce lees ik net. Al die moeite, al dat risico, en nu inees van 25% terug naar 100% fysiek? Zou alle leed nu echt geleden zijn? Te mooi om waar te zijn denk ik ...
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Ben2 wrote:
Leo3.14 wrote:Afgebouwde positie in fysiek hersteld naar oorspronkelijke beginpositie.

Ik begrijp er niks van. voor die 100euro/ounce? Want meer kan het echt niet zijn. Ik denk eerder aan 50euro/ounce. Maximum! Ik vind het gek.

Edit: 45 euro/ounce lees ik net. Al die moeite, al dat risico, en nu inees van 25% terug naar 100% fysiek? Zou alle leed nu echt geleden zijn? Te mooi om waar te zijn denk ik ...
Ik verwachtte een daling richting 1012 $ da was zo 'n 300$ lager dus.....

On verra, n'est ce pas ?
Goud is een cyclisch edelmetaal
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Leo3.14 wrote:
Ben2 wrote:

Ik verwachtte een daling richting 1012 $ da was zo 'n 300$ lager dus.....

On verra, n'est ce pas ?

Anders ben je altijd de eerste en de laatste om te zeggen dat we wel degelijk onze ounces in Euro moeten aankopen,

en nu kom je met dollars aandraven?

Je ziet zelf maar, mij maakt het uiteindelijk niet uit wat een ander doet.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:mij maakt het uiteindelijk niet uit wat een ander doet.
Aanhoren wat anderen te vertellen hebben en daarin een selectie maken is wijsheid vergaren.
Zelf aan het stuur blijven op basis van je eigen analyse en daaruit d.m.v. voortschrijdend inzicht lering trekken, is wijsheid behouden ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

nu kom je met dollars aandraven
Als we 300$ daling zouden doen/ zouden gedaan hebben, kon er gerust nog 200€ per ounce vanaf.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

al dat risico

Het leven is 1 groot risico.
Blub en 't is voorbij.

;)
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Zo, squeeze en we staan plots boven de driehoek nu, die steun geeft.

eerste halte lijkt me de 1338$.

on est chemin.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Leo3.14 wrote:Zo, squeeze en we staan plots boven de driehoek nu, die steun geeft.

eerste halte lijkt me de 1338$.

on est chemin.
Toch nog een geluk dat niet iedereen naar alle 'bel en alarmgeluiden' luistert hé....
Je moet maar eens de posts lezen van de laatste 3 maand.....
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Hebben we aan Janet Yellen te danken ...stupid woman.

Het hele commodity complex schiet met procenten omhoog terwijl de dollar door Yellen naar beneden wordt gepraat alsof inflatie boven de 2% in de VS onmogelijk is. Dit komt totaal onverwacht en gaat de Amerikaanse burger 'hard times' geven .....
Ik sta met m'n speculaties nu op papier onder water wat ik cash dit jaar winst heb gemaakt ... t'is zoals het is.
Met de rest van m'n porto incl. het goudgerande zit het nog steeds goed, maar daar speculeer ik ook niet mee,

We gaan zien .....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Hebben we aan Janet Yellen te danken ...stupid woman.

Het hele commodity complex schiet met procenten omhoog terwijl de dollar door Yellen naar beneden wordt gepraat alsof inflatie boven de 2% in de VS onmogelijk is. Dit komt totaal onverwacht en gaat de Amerikaanse burger 'hard times' geven .....
Ik sta met m'n speculaties nu op papier onder water wat ik cash dit jaar winst heb gemaakt ... t'is zoals het is.
Met de rest van m'n porto incl. het goudgerande zit het nog steeds goed, maar daar speculeer ik ook niet mee,

We gaan zien .....
ik blijf een ongeloflijk bleuke....
dacht dat Irak en olie er ook voor iets tussen zaten.
+ het gezever in Oekraine dat ewa aanhoudt....

of zoals je zelf al eerder zeer waardevol aangaf : het is wat veel spanning op cruciale vaten op dezelfste moment.
en misschien ( zeer de nadruk op misschien ), kan een gemanipuleerde downkoers....., nu geleidelijk terug naar boven.
één zwaluw maakt de lente niet....., we moeten enkele 100 euro per ounce hoger, alvorens de gebroken trend is uitgewist.

maar, als fysiek-bezitter, ik blijf het een gedoe vinden...
ik hoop nog voldoende jaren mee te gaan ( en ik ga daar ook van uit ), om achteraf over deze zeverjaren ( want zo noem ik het ' zeverjaren ')
terug te kijken en te denken : waar zat de Westerling zijn verstand om goud zo vlot weg te geven !!!.
Post Reply