Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Post is niet van mij hé Indy, ik heb de tekst gewoon overgenomen van Docuville.
We zien wel wat komt ...
wat 2015.75 betreft, van 3 dingen ben ik zeker:
- dat het dan bij ons kermis is in het dorp
- ik escargots op z'n Brussels ga eten
- ... en smoutebollen ga kopen. 8-)

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Zelfs degenen die hem willen begrijpen, snappen het lang niet altijd.
De euro stort NIET in elkaar in oktober 2015!
Oktober 2015 is juist het keerpunt (trend ommekeer) in de eurocyclus.
Ik weet nu al zeker dat ook dit misverstand weer tegen hem gebruikt gaat worden.
Wanneer de euro in oktober 2015 niet afstort (dat gaat nl niet gebeuren), zal de massa roepen:"hah, Armstrong heeft het verkeerd" :shock:
Natuurlijk levert hem dit geld op...
The collapse of the Euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth making
the ideal target 2016.202
just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic
Confidence Model wave 2015.75
(Bron: The Rise & Fall of the Euro --> laatste pagina)
Yes, the Euro will most likely break the 80 level. However, that is unlikely to unfold until AFTER 2015.75 moving into the 2017 time period.
(Bron: The Reaction in the Euro)

Collapse of the Euro: "no later than 2016.202" , "unlikely to unfold until AFTER 201575 moving into the 2017 period" , "...the ECB has asked behind the curtain for the banks to stop selling the Euro..." (heeft hij het nu ook al over manipulatie?)

Image 2016.202 ... Ik zie wel met wat we op valentijn gaan betalen, met euro's of met wortelschijven. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Post is niet van mij hé Indy, ik heb de tekst gewoon overgenomen van Docuville.
I know :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Zelfs degenen die hem willen begrijpen, snappen het lang niet altijd.
De euro stort NIET in elkaar in oktober 2015!
Oktober 2015 is juist het keerpunt (trend ommekeer) in de eurocyclus.
Ik weet nu al zeker dat ook dit misverstand weer tegen hem gebruikt gaat worden.
Wanneer de euro in oktober 2015 niet afstort (dat gaat nl niet gebeuren), zal de massa roepen:"hah, Armstrong heeft het verkeerd" :shock:
Natuurlijk levert hem dit geld op...
The collapse of the Euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth making
the ideal target 2016.202
just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic
Confidence Model wave 2015.75
(Bron: The Rise & Fall of the Euro --> laatste pagina)
Yes, the Euro will most likely break the 80 level. However, that is unlikely to unfold until AFTER 2015.75 moving into the 2017 time period.
(Bron: The Reaction in the Euro)

Collapse of the Euro: "no later than 2016.202" , "unlikely to unfold until AFTER 201575 moving into the 2017 period" , "...the ECB has asked behind the curtain for the banks to stop selling the Euro..." (heeft hij het nu ook al over manipulatie?)

Image 2016.202 ... Ik zie wel met wat we op valentijn gaan betalen, met euro's of met wortelschijven. ;)
:D

Ik begrijp uit het verhaal dat de euro als Europese valuta in elkaar klapt. Dat zal wel gepaard gaan met het vertrek van Griekenland.
Wil nog niet zeggen dat de munt meteen naar '0' gaat, eerder dat pas na oktober dit jaar de 0.80 ver in het zicht begint te komen.
Het ganse EU circus in Brussel, de ECB etc. zijn op de euro als Europese valuta gebaseerd en die instituten gaan vanaf oktober wankelen.
Die vallen echt niet meteen in één keer om, want het verzet zal bijzonder groot zijn.
De markten zullen de europese staatschulden en daarmee het bestaansrecht van de euro aan het wankelen brengen en (EU) politici zullen
er alles aan doen om ons de financiële strot af te knijpen teneinde zelf in het zadel te blijven.
Uiteindelijk zal het me niet verbazen als er een uitgeklede vorm van de euro overblijft voor bv Duitsland en nog enkele
sterkere Europese landen. Het financiële centrum zit al in Duitsland (ECB) en zou zo maar kunnen dat het uitgeklede Europarlement
dan naar Berlijn verhuist, tezamen met een uitgeklede euro.
Zou overigens ook kunnen dat de Europese Unie an sich blijft bestaan als handelsunie, maar dan nog met slechts enkele deelnemende
eurolanden en de rest deelnemend met eigen valuta ipv euro's.

Nu moet eerst goud in dollars nog bodemen en zal daarmee dit keer in euro's ook verder naar beneden gaan.
Vanaf begin volgend jaar, zie ik de dollar verder aantrekken en DAN gaat goud mee, hetgeen vanaf dát moment
weer een aantal jaren een steeds hogere euro-goud-prijs zal triggeren.
In dollars zal het dan niet zo hard gaan omdat goud mét de dollar samen naar het noorden trekt.

Zo zie ik het ;)

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

http://armstrongeconomics.com/archives/30170

Das mijn commentaar eh, en mijn ouweheer in Stuttgart
;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Sterke en mooie commentaar van Paul (en zijn pa).

"Belangrijker dan hoeveel je hebt om van te leven,
is hoeveel je hebt om voor te leven."

Niet altijd makkelijk met die oudjes ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Miin

Post by Miin »

Spruitje wrote:THE FORECASTER: (BELGISCHE PREMIERE)
Martin Armstrong laat op basis van een zelfontworpen model de computer uitrekenen welke ontwikkelingen in de wereldeconomie op stapel staan. Zijn voorspellingen zijn griezelig accuraat, zo voorspelde hij de onverwachte stijging van de Zwitserse frank. Nu voorspelt het in elkaar storten van de euro t.o.v. de dollar in oktober 2015. Dit alles levert hem veel geld op, maar ook steeds meer vijanden in hoge posities. The Forecaster vertelt zijn opzienbarende verhaal, een verhaal dat klinkt als een filmscenario.
De vertoning van 7 mei zal gevolgd worden door een Extended Q&A door Martin Armstrong, het hoofdpersonage van de documentaire.
Vertoningen:
Woensdag 6 Mei (17u00) in 30cc/Schouwburg
Donderdag 7 Mei (21u15) in 30cc/Schouwburg
Bedankt voor de tip, heb nog een plaatsje kunnen bemachtigen!
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Miin wrote:Bedankt voor de tip, heb nog een plaatsje kunnen bemachtigen!
Er zijn voor vanavond (incl. Q&A met Martin Armstrong) nog 260 tickets beschikbaar, ook al geeft de site aan dat je de tickets online niet meer kan bestellen. ;)
Telefoniste gaf aan dat het -ondanks de aanwezigheid van MA- zeker niet gaat vollopen.
Ga ook eens langs lopen. ;)
Zal dan wel weer laat m'n bedstee zien (21u15' + 1u40' + 30' en dan nog 'n uurtje huiswaarts)
- William Arthur Ward -
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote:
Miin wrote:Bedankt voor de tip, heb nog een plaatsje kunnen bemachtigen!
Er zijn voor vanavond (incl. Q&A met Martin Armstrong) nog 260 tickets beschikbaar, ook al geeft de site aan dat je de tickets online niet meer kan bestellen. ;)
Telefoniste gaf aan dat het -ondanks de aanwezigheid van MA- zeker niet gaat vollopen.
Ga ook eens langs lopen. ;)
Zal dan wel weer laat m'n bedstee zien (21u15' + 1u40' + 30' en dan nog 'n uurtje huiswaarts)
Ik ga gewoon vanavond pinten pakken op café. Goeie ouwe fiat omzetten in "duurzame" producten
Patience. Use the force. Think.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Veel plezier vanavond ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply