Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:De mijnen zijn erg overstretched.
Die Soroszever baart me zorgen.Wijst op een top imo.
Ik denk dat Indy zijn bezorgdheid gegrond is.
Teveel bullishe berichten.
Als iedereen naar boven zit te kijken.....

Ik denk eerder aan een hogere bodem straks.

€ gaat richting pariteit terug : moeilijk combineerbaar met een stijgende goudprijs in $.....
Ik denk dat de bodem er misschien staat, maar zeker is dat imho nog geenszins.
Het was dan ook maar even dat banken een 8-900 voorspelden en meteen sloeg het sentiment naar ... mss wel 600
Dat is overdreven laag en direct na de touchdown las je alweer berichten dat aanstonds de 1500 bereikt zou worden en alles achter de rug was.

Eerst die high vorig jaar en de guru's weer zonneschijn schreeuwen.
Toen de high vanaf januari dit jaar en de ETF's begonnen alweer flink aan te trekken, evenals de grafieken van de guru's
Gaat me gewoonweg te snel dus.

Denk overigens wel dat het gele metaal uiterlijk (begin?) volgend jaar weer gaat klimmen en dat de daling dan achter de rug is.
Beter is eerst nog verder de dieperik in, zodat de volgende leg-up die van 2011 flink kan overtreffen.
Markten overdrijven eenmaal graag (sentiment) en als de low overdreven wordt, gaat de nieuwe high strakjes ook overdreven worden.

Wanneer het gele metaal nu alweer gaat stijgen, dan voorzie ik een hevige jarenlange durende strijd om uit de kleverige massa te komen
met mss een bescheiden nieuw topje na jarenlang geklooi en daarna weer de dieperik in ... dan is de lol er snel af
Voor nu ben ik voorzichtig en sta ik aan de zijlijn. Eerst het maandslot aanzien volgende week ;-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Ik denk dat de bodem er misschien staat
Huidige rally kan inderdaad een relief-rally geweest zijn, zoals geopperd en verwacht in januari.
Bij de komende Brexit-toestanden kan de € door pariteit smakken.
Een nog diepere low in $ is dus bij nader inzien niet uit te sluiten.
G'hebt gelijk.
De mijnen zouden hierbij een hogere low zetten....? ++
Goud is een cyclisch edelmetaal
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:
Ik denk dat de bodem er misschien staat
Huidige rally kan inderdaad een relief-rally geweest zijn, zoals geopperd en verwacht in januari.
Bij de komende Brexit-toestanden kan de € door pariteit smakken.
Een nog diepere low in $ is dus bij nader inzien niet uit te sluiten.
G'hebt gelijk.
De mijnen zouden hierbij een hogere low zetten....? ++
Ik vermoed dat de low in eurogoud (+/- €28/gram eind 2014) wel gezet is.
Brexit is imho wishfull thinking : He, who counts the votes, always wins" ;)
Niettemin is de economie in Euroland nog steeds zwak, komt Griekenland er niet uit en staat Portugal in de wachtkamer om medische hulp te schreeuwen.
Verhoudingen met Turkije (dus ook de vluchtelingen-deal) staan op scherp en Erdogan blijft dreigen en zich nergens van aantrekken.
Daarnaast is het wachten op een volgende grote aanslag door ISIS in Europa (diep triest maar waar :roll: ), gaat de vluchtelingen stroom onverminderd door en kan ieder moment weer tot grote hoogte aanzwellen, als Erdogan de grenzen weer openzet.
De Oekraïne is (vanuit EU politiek standpunt gezien) meer dan welkom in Europa en neemt dan ook het schuldenprobleem mee, dat na aan de Griekse situatie komt, behalve dan dat de politiek in de Oekraïne NOG corrupter is dan in Griekenland.
Nederland heeft TEGEN het vrijhandelsverdrag gestemd, maar niemand trekt er zich iets van aan.
Een corrupte Oekraïnse olicharg, heeft een plofkippen contract gesloten in het kader van de vrijhandel en dat gaat dus gewoon door:
Zo 'wast' de nieuwe Veenendaalse vestiging per juli 2016 van MHP de 330 miljoen Oekraïnse kippen schoon
http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... daal.dhtml

In de Bric-landen is het momenteel bepaald geen feest, Brazilië zelfs chaotisch.

Ik heb ze hier al eens genoemd .... de voorwaarden waaraan voldaan moet worden, wil het grote geld investeren.
Eén hele belangrijke is 'politieke rust' en Europa raakt daar steeds verder van verwijderd.

Daarnaast staan de staatsobli's op ATH's en heeft Q.E. ervoor gezorgd dat langlopend omgezet is in kortlopend staatspapier ..... dat véél gevoeliger is voor rentestijgingen.

Al met al, is mijn conclusie dat het grote geld ergens naar toe moet en de beste haven is imho de NYSE.
Hoe meer geld daar naar toe trekt, hoe sterker de dollar wordt, die ook nog eens WRV is, dus zekerheid biedt.

DAT is dus een korte termijn plaatje wat niet echt positief is voor dollargoud, al vermoed ik dat de mijnen hun low al gezet hebben.
Dat was imho ..... zo'n overdreven low, waar ik boven op doelde. Want op $gold 1200 stonden de mijnen lager dan op $gold 400.

:geek: we gaan zien
Last edited by Indiana Jones on 29 May 2016, 16:51, edited 3 times in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

De staatsobli's zoals ik het zie :?

Griekenland is de grote speeltuin hiervan en het IMF probeert er van alles uit.
Wanneer een land niet meer wil betalen, dan volgt hyperinflatie (Zimbabwe & Weimar bijvoorbeeld)
Maar Griekenland heeft niets te willen, want is een euroland en dat MOET betalen.
Hele kleine porties mogen nu van het IMF worden kwijtgescholden, maar van de overgrote meerderheid aan schuld
(100-miljarden leningen verstrekt door andere eurolanden) vindt het IMF dat schuldverlichting geboden moet
worden door de afbetalingstermijn te verlengen.
Dus .... wordt een 5-jaars lening naar 10 jaar tot 15 jaar verlengd.
Feitelijk een default, maar de rechterlijke macht (in de zakken van de politiek) heeft anders beslist omdat anders
de exotische beschermings constructies (Credit Default Swaps) moeten uitbetalen en verzekeringsmaatschappijen en
ook banken op de fles gaan. De banken en verzekeringen zitten diep in de zakken van de politiek, dus dat gebeurt niet.
DAT wordt dus straks het europese (en pas veel later ook Amerikaanse) default van de staatsleningen ""looptijd verlengen""

De FEDrente hangt in principe van de economische groei en werkloosheid af, maar de pensioenfondsen beginnen
met de dag meer te morren. OOK de ambtenaren pensioenfondsen en die betalen ondermeer pensioenen van politici uit ;-)
Ik voorzie dus toch nog dit jaar 1 - 2 ratehikes in de VS en die zullen Europa hard raken.

Stel dat de ECB onder druk mee moet .... of dat de obli yields van de rest van europa (cfr Frankrijk) omhoog gaan ?
Dan komt er een uittocht uit europese staatsobli's ... gaan de yields, dus de rente verder omhoog en de prijs naar beneden.
Vraag droogt op en beleggers (veelal pensioenfondsen) zullen dan de volle 15 jaar uit moeten zitten, terwijl
ze gerekend hadden dat het over 5 jaar vrijkwam en dat in de uitbetaling verrekend zit.
Ze krijgen er dan weliswaar hogere rente op, maar het geld zelf staat langer vast en DAT leidt dan tot pensioenkortingen.
HET grote pensioenspook dat het grote geld boven de markt ziet hangen, maar voor de pensioenfondsen geen escape is.

Ergens op de rit zal dat ook Amerikaanse staatsobli's treffen en dan moet er iets gebeuren omdat de dollar WRV is.
Fysiek goud gaat dat NIET goedmaken.
Ik herinner me nog de wijze woorden van G.I. op het andere forum:"fysiek GI zal het gaan maken, maar de politiek moet dan wél meewerken.
Helaas werkt de politiek NIET mee en jaagt op iedere cent die ze kunnen pakken en zet daarnaast verder in op digitalisering
zodat ze iedere cent kunnen volgen.
Wanneer goud strakjes aan een tweede leg up begint en in de media 'koppen' gaat maken, kun je erop wachten
dat aan/verkoop punten van fysiek onder verscherpt toezicht komen te staan ivm zogenaamd witwassen (gelul natuurlijk, maar ze doen het toch denk ik).

Wat de financiële wereld bij een amerikaanse staatsobli crisis kan redden, is een nieuwe reserve valuta !
China kan dat niet aan, dus wordt het een digitale rekenfactor (Unit of Account + Store of Value) waarin Centrale Banken hun dagelijkse
tekorten en overschotten kunnen afrekenen. Het gewone volk krijgt daar de beschikking niet over, maar de handel
kan het als rekenfactor gebruiken.
Dan kan de dollar depreciëren en TOCH blijven voortbestaan, zelfs gedeeltelijk als reservevaluta.
Die digit-WRV gaat dan de rol van de dollar overnemen en de dollar is dan wat de euro nu is .... de euro zelf zie ik dit NIET overleven.
Alle commodities gaan dan wereldwijd in die digit-WRV noteren, ook goud

:geek: Zo zie ik het dus op dit moment ..... maar of het zo precies gaat gebeuren, tsjah .... zeg het maar :? 8-)
Dirkgold
Platinum Member

kaartjes voor volgende week

Post by Dirkgold »

Attachments
image.png
image.png (80.52 KiB) Viewed 5197 times
image.png
image.png (37.1 KiB) Viewed 5197 times
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Those who vote decide nothing.
Those who count the votes decide everything.
:idea:
Stalin.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:
Those who vote decide nothing.
Those who count the votes decide everything.
:idea:
Stalin.
Stalin = EU politicians -> dus, uitslag bekend voordat er ook maar één stem is uitgebracht.
Maar .... ook hier weer kan een close call, in het voordeel van Brussel gemanipuleerd of niet .... veel reuring in de financiële markten geven :idea:
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Nog kaartjes voor de bulls :

http://www.321gold.com/editorials/sfs/h ... 52716.html

Ik zit bij de bears nu.
Novagold -barometer ...

:mrgreen:
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Image

6. Gold - finally has started the long awaited pullback
The summer doldrums are right in front of us and gold finally is acting along its seasonal pattern. According to the statistics over the last 40 years gold should find a low within the first two weeks of July. Sometimes it happens earlier and sometimes it can take until August. But that's the timeframe to get ready and to finally buy the ongoing pullback.

The Midas Touch Consulting Report
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Gwyde
Platinum Member

Abrupte vermindering job creatie in de VS

Post by Gwyde »

U.S. job growth brakes sharply; unemployment rate falls to 4.7 percent

By Lucia Mutikani

WASHINGTON, (Reuters) - The U.S. economy created the fewest number of jobs in more than five years in May, hurt by a strike by Verizon workers and a fall in goods producing employment, pointing to labour market weakness that could make it difficult for the Federal Reserve to raise interest rates.

Nonfarm payrolls increased by only 38,000 jobs last month, the smallest gain since September 2010, the Labour Department said on Friday. Employers hired 59,000 fewer workers in March and April. The government said the month-long Verizon strike had depressed employment growth by 34,000 jobs.

The goods producing sector, which includes mining and manufacturing, shed 36,000 jobs, the most since February 2010. (...)
Zie verder:
http://finance.yahoo.com/news/u-job-gro ... iness.html

Voor de schijnbare tegenstrijdigheid moet je wel het artikeltje lezen...

In ieder geval daalt de USD op enkele minuten tijd met ruim 1% en stijgen de edelmetalen plots ruim 2%. Verder ook stampede bij de goudmijnen.
Post Reply