Kapitaal is waarde opgeslagen in geld?
Dan creëer je dus kapitaal door geld bij te printen? Naar mijn bescheiden mening is kapitaal juist géén geld, maar hetgeen van waarde dat onze economie maakt. Diensten en goederen.
Het creëren van kapitaal doe je door iets te leveren, maken of verlenen. De uitruil hiertussen geschied via geld. Geld als tussenstation en smeermiddel oké? Iets hierin opslaan (zeker voor de langere termijn) is zoals de gemiddelde garnaal denkt en doet voor decennia lang.......lemmingen gedrag als je het mij vraagt. Uiteindelijk eindig je dan altijd op de barbecue.
Persoonlijk zie ik het dus zo Kapitaal maken---->geld ontvangen---->kapitaal consumeren.
Als je in het tussenstation blijft zitten, verlies je je grip. Echter wanneer iedereen dit doorkrijgt hebben we een gigantisch probleem omdat er dan dus teveel claims blijken te zijn op station 3 (consumeren). Dit komt omdat er vals gespeeld wordt tussen station 1 en 2

Dus theoretisch in een perfect systeem zou je bewering kunnen kloppen, echter momenteel zeker niet.
Mijn gedachte