Dat is de verwachting van Martin Armstrong. GS heeft zijn hand overspeelt, en zich een boeman/pispaal gemaakt in de markt. Ik geef Martin gelijk, en denk dat GS geen 5 jaar meer heeft.Adamus wrote:Waarom zou het loket van de FED onderuit gaan? Daar heeft de USA geen belang bij. Die optie streep ik dus weg. WHV? China gaat zich laten naaien door het westen? Euro omvallen? Hebben zowel Duitsland als Spanje geen belang bij. € blijft € zolang er € op staat, ongeacht welk land vermeld wordt op de munt -hoewel het meeste digitaal is
Hooimijt April 2012
- Rasta
- Gold Member
Re: Hooimijt April 2012
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Spruitje
- Freegold Member
Ik ben nu wel geen goudadvocaat zoals velen van jullie maar ik meen toch dat je plannen kan maken en dat die door de tijd zichzelf doorstrepen.Indiana Jones wrote:... Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien ....
Je kan het IMO vergelijken met 'n koers, je kan als kopman plannen maken om met de ploeg het ganse peloton aan stukken te rijden op 60km van de streep maar als een andere ploeg beslist om op 80km van de streep hetzelfde te doen terwijl al jouw ploegmaats nog her en der in het peloton zitten, dan kan kan je jouw plan wel doorstrepen, dan is 80% van jouw ploeg in de achterhoede geslagen.
Wat ik dus eigenlijk bedoel: WIJ bepalen de koers niet, we gaan ze moeten "lezen" (om het met een wielerterm te zeggen) en proberen van de kracht van het peloton gebruik te maken om ne mooie prijs te rijden.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Je gaat er vanuit dat goud een eindstreep kent. Goud heeft een historie van duizenden jaren en er is imo geen finish. Denk ook nog even aan GISpruitje wrote:Ik ben nu wel geen goudadvocaat zoals velen van jullie maar ik meen toch dat je plannen kan maken en dat die door de tijd zichzelf doorstrepen.Indiana Jones wrote:... Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien ....
Je kan het IMO vergelijken met 'n koers, je kan als kopman plannen maken om met de ploeg het ganse peloton aan stukken te rijden op 60km van de streep maar als een andere ploeg beslist om op 80km van de streep hetzelfde te doen terwijl al jouw ploegmaats nog her en der in het peloton zitten, dan kan kan je jouw plan wel doorstrepen, dan is 80% van jouw ploeg in de achterhoede geslagen.
Wat ik dus eigenlijk bedoel: WIJ bepalen de koers niet, we gaan ze moeten "lezen" (om het met een wielerterm te zeggen) en proberen van de kracht van het peloton gebruik te maken om ne mooie prijs te rijden.

- Indiana Jones
- Freegold Member
Neuh .... maar een mensenleven heeft wel een finish.Adamus wrote:Je gaat er vanuit dat goud een eindstreep kent. Goud heeft een historie van duizenden jaren en er is imo geen finish. Denk ook nog even aan GISpruitje wrote:Ik ben nu wel geen goudadvocaat zoals velen van jullie maar ik meen toch dat je plannen kan maken en dat die door de tijd zichzelf doorstrepen.Indiana Jones wrote:... Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien ....
Trouwens, helemaal niet slecht om een deel als speculatief te gebruiken voor aankoop van het e.o.a. en de rest for just in case.
Maar nogmaals, het zijn echt allemaal individuele beslissingen..... zelfs al zou er thans slechts één eindscenario voor goud zijn ....

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
-
- Gold Member
Ik denk eerder aan zilver als speculatief. Alleen fysiek staat het me tegen, al die kilo's als er even snel gehandeld moet worden. Sociale voordeel is natuurlijk dat de Inkopers je kennen -"heb je hem weer"Indiana Jones wrote:
Neuh .... maar een mensenleven heeft wel een finish.
Trouwens, helemaal niet slecht om een deel als speculatief te gebruiken voor aankoop van het e.o.a. en de rest for just in case.
Maar nogmaals, het zijn echt allemaal individuele beslissingen..... zelfs al zou er thans slechts één eindscenario voor goud zijn ....

- Indiana Jones
- Freegold Member
Voorlopig zijn de enigen die de goud&zilver prijzen 'maken' the big 4.Adamus wrote:Ik denk eerder aan zilver als speculatief. Alleen fysiek staat het me tegen, al die kilo's als er even snel gehandeld moet worden. Sociale voordeel is natuurlijk dat de Inkopers je kennen -"heb je hem weer"Indiana Jones wrote:
Neuh .... maar een mensenleven heeft wel een finish.
Van hen zijn we vooralsnog afhankelijk....
- Attachments
-
- gold.gif (15.84 KiB) Viewed 3724 times
-
- Bronze Member
-
- Gold Member
Heerlijk om in de voetsporen van de giants te lopenIndiana Jones wrote:
Voorlopig zijn de enigen die de goud&zilver prijzen 'maken' the big 4.
Van hen zijn we vooralsnog afhankelijk....

- Spruitje
- Freegold Member
Intussen is het "duikje" dat Indy een uurtje geleden aangaf een frietzakje geworden. Terug naar de 1650. 

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
en ...... weer terug. gewoon even laten zien wie de baas is op de goldcrimex:Spruitje wrote:Intussen is het "duikje" dat Indy een uurtje geleden aangaf een frietzakje geworden. Terug naar de 1650.

- Attachments
-
- gold.gif (16.15 KiB) Viewed 3706 times