Hooimijt April 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt April 2012

Post by Rasta »

Adamus wrote:Waarom zou het loket van de FED onderuit gaan? Daar heeft de USA geen belang bij. Die optie streep ik dus weg. WHV? China gaat zich laten naaien door het westen? Euro omvallen? Hebben zowel Duitsland als Spanje geen belang bij. € blijft € zolang er € op staat, ongeacht welk land vermeld wordt op de munt -hoewel het meeste digitaal is :mrgreen:
Dat is de verwachting van Martin Armstrong. GS heeft zijn hand overspeelt, en zich een boeman/pispaal gemaakt in de markt. Ik geef Martin gelijk, en denk dat GS geen 5 jaar meer heeft.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:... Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien .... ;)
Ik ben nu wel geen goudadvocaat zoals velen van jullie maar ik meen toch dat je plannen kan maken en dat die door de tijd zichzelf doorstrepen.
Je kan het IMO vergelijken met 'n koers, je kan als kopman plannen maken om met de ploeg het ganse peloton aan stukken te rijden op 60km van de streep maar als een andere ploeg beslist om op 80km van de streep hetzelfde te doen terwijl al jouw ploegmaats nog her en der in het peloton zitten, dan kan kan je jouw plan wel doorstrepen, dan is 80% van jouw ploeg in de achterhoede geslagen.
Wat ik dus eigenlijk bedoel: WIJ bepalen de koers niet, we gaan ze moeten "lezen" (om het met een wielerterm te zeggen) en proberen van de kracht van het peloton gebruik te maken om ne mooie prijs te rijden. :P
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:... Ik vraag me af hoeveel goudbezitters zo'n persoonlijk plan hebben bedacht ..... of misschien laten die zich te zijner tijd wel leiden door mainstream, met alle risico's vandien .... ;)
Ik ben nu wel geen goudadvocaat zoals velen van jullie maar ik meen toch dat je plannen kan maken en dat die door de tijd zichzelf doorstrepen.
Je kan het IMO vergelijken met 'n koers, je kan als kopman plannen maken om met de ploeg het ganse peloton aan stukken te rijden op 60km van de streep maar als een andere ploeg beslist om op 80km van de streep hetzelfde te doen terwijl al jouw ploegmaats nog her en der in het peloton zitten, dan kan kan je jouw plan wel doorstrepen, dan is 80% van jouw ploeg in de achterhoede geslagen.
Wat ik dus eigenlijk bedoel: WIJ bepalen de koers niet, we gaan ze moeten "lezen" (om het met een wielerterm te zeggen) en proberen van de kracht van het peloton gebruik te maken om ne mooie prijs te rijden. :P
Je gaat er vanuit dat goud een eindstreep kent. Goud heeft een historie van duizenden jaren en er is imo geen finish. Denk ook nog even aan GI :twisted:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Spruitje wrote:
Je gaat er vanuit dat goud een eindstreep kent. Goud heeft een historie van duizenden jaren en er is imo geen finish. Denk ook nog even aan GI :twisted:
Neuh .... maar een mensenleven heeft wel een finish.
Trouwens, helemaal niet slecht om een deel als speculatief te gebruiken voor aankoop van het e.o.a. en de rest for just in case.
Maar nogmaals, het zijn echt allemaal individuele beslissingen..... zelfs al zou er thans slechts één eindscenario voor goud zijn .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Trouwens, helemaal niet slecht om een deel als speculatief te gebruiken voor aankoop van het e.o.a. en de rest for just in case.
Maar nogmaals, het zijn echt allemaal individuele beslissingen..... zelfs al zou er thans slechts één eindscenario voor goud zijn .... ;)
Ik denk eerder aan zilver als speculatief. Alleen fysiek staat het me tegen, al die kilo's als er even snel gehandeld moet worden. Sociale voordeel is natuurlijk dat de Inkopers je kennen -"heb je hem weer" :)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:
Ik denk eerder aan zilver als speculatief. Alleen fysiek staat het me tegen, al die kilo's als er even snel gehandeld moet worden. Sociale voordeel is natuurlijk dat de Inkopers je kennen -"heb je hem weer" :)
Voorlopig zijn de enigen die de goud&zilver prijzen 'maken' the big 4.
Van hen zijn we vooralsnog afhankelijk....
Attachments
gold.gif
gold.gif (15.84 KiB) Viewed 3725 times
Zytom
Bronze Member

Post by Zytom »

Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Voorlopig zijn de enigen die de goud&zilver prijzen 'maken' the big 4.
Van hen zijn we vooralsnog afhankelijk....
Heerlijk om in de voetsporen van de giants te lopen :mrgreen: Ik dacht even dat jij het in scene had gezet ;)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Intussen is het "duikje" dat Indy een uurtje geleden aangaf een frietzakje geworden. Terug naar de 1650. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Intussen is het "duikje" dat Indy een uurtje geleden aangaf een frietzakje geworden. Terug naar de 1650. :roll:
en ...... weer terug. gewoon even laten zien wie de baas is op de goldcrimex: :lol:

Attachments
gold.gif
gold.gif (16.15 KiB) Viewed 3707 times
Post Reply